کد خبر: 1106238
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۷
اردن و اتحادیه عرب شدت گرفتن تجاوزات رژیم صهیونیستی به قدس و مسجد الاقصی و هتک حرمت این مکان مقدس اسلامی توسط صهیونیست‌ها را محکوم کردند.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: رسانه‌های عربی خبر دادند وزارت خارجه اردن امروز دوشنبه افزایش و استمرار تجاوزات مهاجران صهیونیست به مسجد الاقصی را فراهم کردن اجازه انجام این اقدامات توسط این رژیم را محکوم کرد.

هیثم ابو الفول سخنگوی وزارت خارجه اردن اعلام کرد افزایش سطح نقض‌ها و اقدامات تحریک آمیز در مسجد الاقصی و مقابر اسلامی محیط آن که موقوفاتی اسلامی محسوب می‌شوند در کنار اعمال محدودیت برای ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی نقض واضح قوانین بین المللی است و می‌تواند منجر به تغییر وضعیت تاریخی و حقوقی موجود در قدس و مقدس آن شود.

این سخنگو هشدار داد، نقض‌ها و تجاوزات مستمر به مقدسات می‌توانند سمت و سویی خطرناکی به خود گرفت و باعث افزایش تنشی شوند که تبعات آن همگان را در بر خواهد گرفت.

از سوی دیگر احمد ابوالغیظ دبیر کل اتحادیه عرب یورش نیرو‌های اشغالگر به مسجدالاقصی را محکوم و رژیم صهیونیستی را مسئول افزایش تنش و تشنج دانست.

ابو الغیظ در ادامه بیانیه خود که رسانه‌های عربی آن را منعکس کردند تاکید کرد: یورش نیرو‌های اشغالگر و مهاجران به مسجد الاقصی و بازداشت شماری از فلسطینیان موجود در داخل آن با هدف تحمیل تقسیم زمانی و مکانی در مسجد و به معنای تغییر در شرایط تاریخی و قانونی موجود در این مکان مقدس است.

احمد ابو الغیط ادامه این سیاست توسط رژیم صهیونیستی را نقض آشکار قوانین بین المللی و باعث تحریک احساسات فلسطینیان به طور اخص و مسلمانان به طور اعم دانست.

دبیر کل اتحادیه عرب در این بیانیه خود اشاره‌ای به آنچه قرار است این اتحادیه انجام داده یا کشور‌های عربی دست به آن بزنند نکرد.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار