کد خبر: 1105838
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۴
اقدام مضحک آمریکایی‌ها در تحریم چند چهره جدید در داخل کشور و بازتاب آن توسط آنتونی بلینکن وزیر خارجه دولت بایدن نشان از آن دارد که کشورهای غربی از نتیجه عملیات سه‌روزه در ایران رضایت لازم را ندارند!
 
دو حرکت از سوی آمریکایی‌ها یکی از سوی سازمان سیا و دیگری از طرف وزارت خارجه آن کشور روی سه روز اغتشاشات چند نوجوان کم و سن سال (تینیجرها) و نیز تعدادی اراذل‌واوباش اجاره‌ای نشان می‌داد که دشمن‌ روی تحرکات جدید حساب ویژه بازکرده است.

 ناسا با هدایت سیا عکس مهسا امینی را روی صفحه تلسکوپ جیمز وب قرارداد تا تردیدها روی حمایت آمریکایی‌ها از اغتشاش را بردارد؛ پس‌ازآن هیلاری کلینتون به نمایندگی از سوی وزارت خارجه بایدن نیز تعارف را کنار گذاشته و با ارسال پیامی مستقیم برای آشوب گران اعلام کرد که چشم آمریکا به سمت آن‌هاست.

این دو حرکت حساب‌نشده در شرایطی که هنوز سید ابراهیم رئیسی نیویورک را ترک نکرده بود نشان از آن داشت که کاخ سفید با ناامیدی از تسلیم شدن ایران بار دیگر یک دست به یک قمار جدید زده و روی چند دختر و پسر نوجوان و اوباش همکار با سرویس‌های اطلاعاتی سرمایه‌گذاری کرده است.

حجم این عملیات وقتی روشن‌تر می‌شود که ردپای یک سفارتخانه اروپایی نیز در ماجرا هویدا گشته و معلوم می‌شود که برخی لیدرهای اغتشاشات برنامه‌ریزی خود را با یک سفارت اروپایی در تهران هماهنگ کرده‌اند. گفته‌شده است که یک سرویس اطلاعاتی غربی با مبدأ برلین با گرفتن تماس‌های مشکوک با داخل برای اراذل‌واوباش اجاره‌ای سیگنال فرستاده است، خط واصل این هماهنگی‌ها سفارت آلمان در ایران بوده است.

ایستگاه پایانی اغتشاشات با حضور مردم در خیابان/ سوختن عملیات یک سرویس اطلاعاتی اروپایی در تهران!

ایستگاه پایانی اغتشاشات با حضور مردم در خیابان/ سوختن عملیات یک سرویس اطلاعاتی اروپایی در تهران!

عملیات «سه‌گام» چگونه شکست خورد؟

اثبات این عملیات چندمرحله‌ای خیلی هم سخت نیست، هم‌زمان با اظهار ناامیدی جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اروپا از انجام مذاکرات برجامی در نیویورک، اتاق جنگ در برلین دستور استفاده از ظرفیت اجتماعی یک حادثه در تهران را صادر می‌کند.

در این دستورالعمل سه‌گام (عملیات سه‌گام) برای فشار به ایران تدوین‌شده است:

در قدم اول از اوباش سازمان‌یافته خواسته‌شده بود که با ایجاد ناهنجاری اجتماعی مانند بستن برخی میدان‌ها و آتش زدن سطل‌های زباله نوجوانان خیابانی را تهییج کنند.  قدم دوم گروه‌بندی میدانی برای تینیجرها بود تا شعارهای ساختارشکنانه داده شود. فاز سوم این عملیات خیابانی ترویج تحرکات رادیکال و خشونت‌بار بوده است در بخش سوم علاوه بر اوباش برخی گروهک‌های آموزش‌دیده مانند منافقین؛ تجزیه‌طلبان و برخی اعضای محافل ضاله (بهائیت و دراویش داعشی) به‌صف اضافه می‌شوند و شکل مسلحانه نیز پیدا کند.

تحلیل اتاق سرویس‌دهنده «عملیات سه‌گام» آن بود که با افزایش ضریب خشونت سازمان‌یافته در داخل کشور می‌توان دولت ایران را وادار کرد که در آستانه زمستان سخت در اروپا از موضع خود کوتاه آمده و امتیاز بدهد!

اما سخنرانی کوبنده رئیس‌جمهور در نشست عمومی سازمان ملل و بالا بردن شمایل سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی از یک‌سو و نیز به صحنه آمدن خودجوش مردم انقلابی و مسلمان از سوی دیگر باعث شد عملیات سه‌گام با اسم رمز ژینا و علامت روسری تکانی در خیابان به قعر تاریخ برود.

در حالی که ارزیابی دشمن آن بود که با سه قدم متوالی دیپلماتیک و تخریبی می‌تواند مردم ایران را به گوشه رینگ برده و مجبور به تسلیم شدن کند، مقاومت سخت دولت در نیویورک و رصد تحولات توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) در تهران عملیات سه‌گام به نتیجه مطلوب خود نرسید.

 اقدام آمریکایی‌ها در تحریم چند چهره جدید در داخل کشور و بازتاب آن توسط آنتونی بلینکن وزیر خارجه دولت بایدن نشان از آن دارد که کشورهای غربی از نتیجه عملیات سه‌روزه در ایران رضایت لازم را نداشته و آن را شکست‌خورده می‌دانند.

البته اجرای عملیات اراذل‌واوباش در چند شهر تنها سرپل‌های خارجی نداشته و در داخل نیز علائمی داشته است!

عبور اصلاح‌طلبان از صندوق انتخابات و رسیدن به طرح جامع براندازی با عنوان اصلاحات سخت (ساختاری) از اوایل بهار سال گذشته و حمایت همه‌جانبه این فرقه سیاسی از جانیان و معترضین با ناموس مردم با کلیدواژه و هشتگ اعدام نکنید در خود چند پیغام خاص دارد. دستگیری یکی از سرشبکه‌های اصلی این تشکیلات در متن آشوب‌ها (محمدرضا جلایی‌پور) توسط ضابط قضایی مسدود کردن خطی بود که سفارت‌خانه اروپایی را به اوباش خیابانی و تئوریسین‌های اغتشاشات خونین پیوند می‌زد.

ایستگاه پایانی اغتشاشات با حضور مردم در خیابان/ سوختن عملیات یک سرویس اطلاعاتی اروپایی در تهران!

ایستگاه پایانی اغتشاشات با حضور مردم در خیابان/ سوختن عملیات یک سرویس اطلاعاتی اروپایی در تهران!

رصد دقیق اقدامات این سر خط مشترک موارد ذیل بوده است:

۱. القاء خشونت و بی‌رحمی پلیس در تجمعات.

۲. ادعای متزلزل‌شدن نیروهای انتظامی در انجام دستورات.

۳. ادعای سازماندهی تحرکاتی نظیر آتش‌زن قرآن، بنرهای مذهبی، چادر از سرکشیدن توسط نیروهای امنیتی برای سرکوب بیشتر!

۴. آموزش تاکتیک‌های اغتشاش نظیر ایجاد راه‌بندان با ریختن روغن سوخته و میخ!

۵. انتشار آمارهای متعدد درباره کشته‌شدگان ۳ روز اخیر.

پایان خط آشوب سازی محله محور

اشرار و گروه‌های اغتشاشگر به‌منظور بالا بردن هزینه برخورد با خود در دور جدید از فتنه از خیابان‌های اصلی به محله‌ها منتقل‌شده و راهبرد میان سطح را برای خود انتخاب کرده بودند. این اقدام با پوشش سنگین خبری از سوی منافقین همراه شده تا هسته‌های اغتشاش جان بگیرد، اما حضور خودجوش مردم انقلابی درصحنه سیلی سخت به دشمن زد و آن‌ها را از صحنه محو کرده است. برآوردهای میدانی نشان می‌دهد که عناصر آشوب‌طلب در سه روز اخیر روی نمودار شیب منفی پیداکرده‌اند.

ایستگاه پایانی اغتشاشات با حضور مردم در خیابان/ سوختن عملیات یک سرویس اطلاعاتی اروپایی در تهران!

ایستگاه پایانی اغتشاشات با حضور مردم در خیابان/ سوختن عملیات یک سرویس اطلاعاتی اروپایی در تهران!

ریزش روزبه‌روز این افراد حکایت از آن دارد که مردم جنس اغتشاش را به‌خوبی شناخته و توانایی تشخیص انتقاد سازنده از درگیری‌های خشونت‌بار رادارند. این نکته همان عصاره سخن رهبر انقلاب در روزهای اخیر است، ایشان در دیدار با پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس فرمودند که دشمن فشار حداکثری را تحمیل کرد و ناکام شد. دشمن طرح خاورمیانه را به میدان آورد و ناکام ماند. دشمن تعرض به مرزهای ما را از هوا و دریا شروع کرد و ناکام ماند. همه این‌ها به خاطر روحیه مقاومت ملت ایران بوده است.

این روحیه مقاومت همان جوهر وجودی مردم است که در کرمان، اصفهان؛ زاهدان، قشم، کیش، مشهد، تهران و سایر شهرها در برابر دشمن ایستادگی کرده است، نه ملت ایران به اغتشاش برای دشمن پیامی خاص دارد!

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار