کد خبر: 1105804
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۵
در حالی که سهمیه آذربایجان‌غربی در نهضت ملی مسکن ساخت۱۸۰ هزار واحد است، اما اراضی برای ساخت ۲۲۱ هزار واحد مسکونی در این استان تأمین شد.

جلال تقی دخت معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در جلسه شورای تأمین مسکن استان با بیان اینکه اراضی مورد نیاز برای ساخت ۲۲۱ هزار واحد نهضت ملی مسکن فراهم شده، گفت: این میزان بیش از سهمیه ۱۸۰ هزار واحدی تعیین شده برای استان است. وی ادامه داد: ۲۴ هزار هکتار از اراضی ملی برای ساخت مسکن در استان شناسایی شده که ۴ هزارو ۲۵۰ هکتار آن دارای شرایط لازم برای ساخت مسکن است.
این مسئول با بیان اینکه مشکلی از بابت تأمین اراضی برای ساخت مسکن در آذربایجان‌غربی وجود ندارد، گفت: ۱۶۸ هزارو ۴۶۶ متقاضی نهضت ملی مسکن در آذربایجان‌غربی وجود دارد که تاکنون حدود ۳۶ هزار متقاضی تأیید نهایی شدند. معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی بیان کرد: از متقاضیان تأیید شده ۱۲ هزارو ۳۷۰نفر در بانک‌های عامل افتتاح حساب کردند و ۷ هزارو ۸۹۷ نفر آورده اولیه خود را واریز کردند. وی اضافه کرد: تاکنون برای ۶هزارو ۸۶۴ نفر تخصیص پروژه صورت گرفته و عملیات ساخت مسکن آغاز گردیده و در مراحل مختلف است. این جلسه بیش از ۲۵مصوبه داشت که بررسی عملکرد بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن طی ۱۰ روز آینده، تشکیل کمیته تأمین زمین توسط استانداری، تعیین و تکلیف مجریان ذیصلاح طرح‌های نهضت ملی مسکن، اعمال تخفیف ۲۵ درصدی ماده ۵۹ قانون رفع موانع تولید در پروژه‌های نهضت ملی مسکن و پذیرش قرارداد‌های واگذاری توسط اداره ثبت استاد و املاک و بانک‌های عامل به عنوان سند جهت پرداخت تسهیلات از مهم‌ترین مصوبات این جلسه بود..

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار