کد خبر: 1105770
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳
معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه شهید بالاترین مقام را دارد گفت: شهدا روحیه آزادگی، سبک زندگی بی‌نظیر و مفهوم متعالی از زندگی را به مردم هدیه دادند.
 

به گزارش ایرنا ، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم میهمانی لاله‌ها و عطرافشانی و گلباران مزار ۳۰ هزار شهید گلزار مطهر شهدای بهشت زهرا (س)، گفت: شهدا روحیه آزادگی، سبک زندگی بی‌نظیر و مفهوم متعالی از زندگی را به مردم هدیه دادند.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در این مراسم با اشاره به جایگاه والای شهادت گفت: سرانجام همه انسان‌ها جایی شبیه بهشت زهرا (س) است و این امر قابل تغییر و قابل تبدیل نیست و هیچ انسانی زنده از عالم نخواهند رفت.

معاون رئیس جمهور افزود: شهید بالاترین مقام را دارد زیرا توانسته است برای خودش جایگاه بی‌نظیری بسازد. مقام معظم رهبری می‌فرمایند که هرکس یاد شهید و شهیدان کند فضیلت و اجر این کار از شهادت کمتر نیست و برای رسیدن به این چنین جایگاهی باید تلاش کرد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بحث‌هایی جاری شده است و یک تقابل شکل گرفته است که دو نگاه متفاوت به آزادی است. یک نگاه آزادی مادی، لیبرالی و مبتنی بر لذت و غرایض خاص بشری است و اگر با حکومت اسلامی و چهره‌های ممتاز انقلاب و با اسلام مخالفت می‌کنند به خاطر تعریف آنها از آزادی است. یک تعریف از آزادی را شهدا دارند، شهدا قله آزادی هستند زیرا از خود، غرایض، خانواده و زندگی مادی و هر چیزی به ظاهر برای ما لذتی ایجاد می‌کند گذشتند تا به شهادت برسند.

 قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد: افراد نمی‌توانند به خاطر خانواده و شغل خود پا در مسیر شهادت بگذارند و این یک آزادی لیبرالی و مبتنی بر هوا و هوس مادی است اینکه من هر کاری دلم بخواهد انجام دهم و به دیگران چه ربطی دارد. آزادی با توجه به نگاه شهدا، مسئولیت آور است و نگاه دیگر به آزادی مسئولیت‌گریز است. در نگاه اول شهدا به تاریخ و دیگران فکر می‌کنند که مبتنی بر ایثار و فداکاری به دیگران است و نگاه دوم فرد به فکر خودش است و مادی فکر می‌کند و می‌گوید همه عالم فدای من و خواسته دل من شود.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه آنچه شهدا به ما هدیه کردند ایجاد روحیه آزادگی و سبک زندگی بی‌نظیر و مفهوم متعالی از زندگی است، گفت: ما مسیر رسیدن به شهادت را به عالم نشان می‌دهیم، باید این روحیه را داشت و به آن افتخار کرد. این چهره‌های برجسته زینت این مراسم و باعث افتخار هستند و این افراد می‌تواند هدایتگر انسان باشند. اگر این پیام به گوش جهان برسد غوغا می‌شود. امیدوارم خدای رحمان ما را رهروان صدیق راه شهدا قرار دهد و عاقبت همه ختم به شهادت شود و شهدا از ما راضی باشند.
 
پیام مقام معظم رهبری امیدآفرین و نیاز امروز همه آزادگان جهان است

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم پس از قرائت پیام مقام معظم رهبری، گفت: پیام مقام معظم رهبری درباره شهدا حیات‌بخش و امیدآفرین و نیاز امروز همه آزادگان جهان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یوسفعلی شکری افزود: یک امر بدهی در جامعه وجود دارد که کسی باور نمی‌کند که به راحتی از دنیا می‌رود در حالی که همه از دنیا خواهد رفت و زمانی که پیکر فردی تشییع می‌شود شخصی که پشت تابوت است فکر نمی‌کند این مسیر او هم هست.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: فطرت پاک آدمی می‌گوید اگر مسیر رسیدن کمال نامحدود است هر عمل صالحی انجام دهم حی و قیوم هستم و در مسیر به سوی خدا زنده خواهم ماند. این یک فطرت انسانی است اما برخی افراد از ترس مرگ زودتر و به لحاظ فردی، جمعی و تاریخی می‌میرند کسی که این نگاه را به مرگ داشته باشد همیشه پیش طاغوت برای لقمه نانی زانو می‌زند اما کسانی که فطرت پاک داشته باشد مرگ را برای خود پوست انداختن می‌دانند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شکری گفت: ابراهیم و بت‌شکن‌های تاریخ را یاد کنید که هرگز نمی‌میرند زیرا با خدا هستند. این افراد نخواهند مرد و کسانی را که پشت سر آنها هستند بشارت می‌دهند که اگر مسیر آنها را ادامه دهند آنها هم هرگز نخواهید مرد و عزت پیدا می‌کند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: سالار شهیدان امام حسین (ع) می‌فرمایند ننگ است با ستمگران بودن و حیات این است که در مسیر تکامل الهی باشید که در آن صورت هرگز نخواهید مرد. بشارت بر همه افرادی که در مسیر صحیح هستند این است که اگر در دنیا طاغوت بر شما مسلط نباشد هرگز نخواهید مرد.

حجت‌الاسلام والمسلین شکری با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به مراسم مهمانی لاله‌ها گفت: راه شهدا در مسیر امام حسین (ع) و قیام عاشورا است و پیام مقام معظم رهبری درباره شهدا حیات‌بخش، امیدآفرین و نیاز امروز همه آزادگان جهان است.
 
خانواده‌های معظم شهدا در مسیر سرخ شهادت حضور خواهند داشت

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ در این مراسم، گفت: مادران، پدران، همسران و فرزندان شهدا و جانبازان آمده‌اند تا بگویند تا در مسیر سرخ شهادت حضور خواهند داشت. مسیری را که از سرزمین کربلا و واقعه عاشورا در ۱۴۰۰ سال پیش آغاز شده است و تاکنون ادامه دارد.

اصحاب کریمی در این مراسم گفت: یاد شهدا کم‌تر از شهادت نیست و در اولین روز آغاز هفته دفاع مقدس جمعی از خانواده شهدا به نمایندگی از ۲۷ هزار خانواده شهید شهر تهران در گلزار شهدا برای بیعت با امام راحل و مقام رهبری و شهدای عزیزان حضور دارند تا بگویند که تا آخرین قطره خون خود پیرو شهیدان خواهیم بود.

 کریمی با اشاره به حضور و رشادت رزمندگان سال‌های دفاع مقدس در سرزمین‌های شلمچه و فکه گفت: در آغاز جنگ تحمیلی رزمندگان ما به فرمان امام (ره) لبیک گفتند و در مسیر سرخ شهادت قرار گرفتند و امروز وظیفه ما است که این مسیر را ادامه دهیم.

در پایان این مراسم مسئولان و خانواده معظم شهدا و ایثارگران با نثار شاخه‌های گل به مقام والای شهدای گمنام ادای احترام کردند.

گفتنی است، مراسم «میهمانی لاله‌ها»؛ گل‌باران و عطرافشانی مزار مطهر شهدا همزمان در گلزارهای مطهر شهدا در سراسر کشور برگزار شد.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار