کد خبر: 1105687
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۰
رژه سراسری ۳۱ شهریور نیرو‌های مسلح امسال با رونمایی از دستاورد‌های جدید همراه بود.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: رژه ۳۱ شهریور نیرو‌های مسلح صبح امروز (پنجشنبه ۳۱ شهریور) با حضور سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه و جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی و با حضور یگان‌های محمول و پیاده از نیرو‌های مسلح در جوار حرم حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برگزار شد.

دراین مراسم، یگان‌های نمونه از نیرو‌های چهارگانه ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیرو‌های سه گانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و یگان‌های نمونه از فرماندهی انتظامی کل کشور از مقابل جایگاه رژه خواهند رفت.

همچنین، در این مراسم علاوه بر رژه یگان‌های نمونه پیاده، یگان‌های نمونه زرهی نیز از مقابل جایگاه فرماندهان ارشد نیرو‌های مسلح رژه رفتند.

پیش از آغاز رژه یگان‌های نمونه نیرو‌های مسلح، سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح به عنوان سخنران اصلی مراسم سخنانی را ایراد کرد. سرلشکر باقری در بخشی از سخنان خود با اشاره به مناقشات موجود میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان، تأکید کرد: تغییرات در مرز‌های کشور‌های منطقه و وضعیت و واقعیات ژئوپولتیکی منطقه را تحمل نخواهیم کرد.

رژه سراسری ۳۱ شهریور نیرو‌های مسلح/ از رونمایی دستاورد‌های جدید تا هشدار رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح به دشمنان

سرلشکر باقری: تغییرات در مرز‌های کشور‌های منطقه را تحمل نخواهیم کرد

سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح صبح امروز (پنجشنبه ۳۱ شهریور) در مراسم رژه نیرو‌های مسلح که در جوار مرقد مطهر امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: امنیت امروز کشور را مرهون حماسه مقاومت، ایستادگی و شهادت‌طلبی فرزندان این ملت هستیم.

باقری، دفاع مقدس را سرآغاز حیات جدید ملت ایران در تاریخ کشور و عاملی برای تاریخ‌سازی و نقش‌آفرینی در تغییر معادلات و هندسه قدرت جهانی دانست و افزود: هرچه زمان می‌گذرد، این تأثیرگذاری بیش از پیش نمایان می‌شود.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، دفاع مقدس را صحنه بروز شایستگی‌ها و فضیلت‌های ملت ایران برشمرد و عنوان کرد: با وجود تهاجم دشمنان و پشتیبانی استکبار جهانی، بحمدالله ملت عزیز ایران در دفاع مقدس، سربلند شد.

وی تأکید کرد: دفاع مقدس به همگان اثبات کرد که برای زندگی عزتمندانه و برخورداری از امنیت، آسایش و پیشرفت باید قوی و قدرتمند بود و ایستادگی و مقاومت کرد.

باقری افزود: نیرو‌های مسلح ما این درس بزرگ را به خوبی آموختند که تنها با قدرت متکی به ملت و اتکا به قدرت لایزال الهی و با ایستادگی و مقاومت امکان دست یافتن به اهداف بلندمان را خواهیم داشت.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح تصریح کرد: ملت ایران در طول تاریخ اثبات کرده است که ملتی صلح‌طلب، مسالمت‌جو، اهل دوستی و روابط مسالمت‌آمیز و همکاری با کشور‌های همسایه منطقه و جهان است.

وی افزود: قدرت نظامی ما صرفاً برای دفاع از کشور و منافع ملی‌مان در برابر مستکبران و تهدیدگران است؛ البته این قدرت در هنگام مواجهه با برخی از کشور‌های همسایه و دوستمان و بنابر درخواست آن‌ها برای کمک در مقابله با تروریست‌ها به کمک آن‌ها شتافت و توانست امنیت را برای این کشور‌ها و منطقه به ارمغان بیاورد.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ادامه داد: امروز زمین، هوا، دریا، فضا و جای جای میدان‌های اجرای مأموریت‌های نیرو‌های مسلح، فوران قدرت جمهوری اسلامی را نشان می‌دهد؛ قدرتی که ملت ایران در سایه آن ضمن برخورداری از امنیت، اقتدار و بالندگی که توانسته از دشمنان را زمین‌گیر کند، بر خود می‌بالد؛ این قدرت بازدارندگی پایداری را ایجاد کرده که زمینه پیشرفت همه جانبه کشور و پشتیبانی از کشور‌های دوست را فراهم کرده است؛ این امنیت و اقتدار را مرهون حماسه و مقاومت، ایستادگی و شهادت‌طلبی فرزندان ملت در عرصه‌های مقابله با دشمنان و بالاتر از همه در دوران دفاع مقدس هستیم.

وی اضافه کرد: به روح یکایک شهیدان گرانقدر دفاع مقدس و در ادامه جبهه مقاومت در مبارزه با تروریسم تکفیری در منطقه درود می‌فرستیم؛ دفاع مقدس در کنار تمام تخریب‌ها و آسیب‌هایش به همراه خود اعتماد به نفس و خودباوری و خود اتکایی را برای ملت بزرگ ما و نیرو‌های مسلح به ارمغان آورد و عبارت معنادار ما می‌توانیم و ما توانستیم را به شعار تحقق یافته ملت و نیرو‌های مسلح ما تبدیل کرد.

باقری تصریح کرد: ابتکارات عملیاتی آن دوران نورانی هنوز به عنوان آموزه‌های ارزشمند در مراکز علمی و آموزشی ما در حال تدریس است و خلاقیت‌های فنی و صنعتی آن دوران در عرصه‌های گوناگون موشکی، پهپادی، دریایی، جنگ الکترونیکی و ده‌ها رشته دیگر ایران را جزو سرآمدان منطقه و حتی در زمره برترین‌های جهان قرار داده است؛ فتح خرمشهر هنگامی به خوبی درک می‌شود که تهاجم همه جانبه و سریع و پیشرفت عمیق دشمن در میهن اسلامی و بروز شکست و ناکامی ابتدای جنگ کاملاً تصویر و درک شود و آنگاه است که معجزه تبدیل آن شکست‌ها به عملیات‌های پیروز و نهایتاً فتح خرمشهر در دوره کوتاه یک ساله دیده شود و تجربه فتح خرمشهر در صورت بهره‌گیری از آن تجربیات قابل تکرار خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به مناقشات موجود میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان تاکید کرد: ما همانگونه که بار‌ها اعلام کرده ایم تغییرات در مرز‌های کشور‌های منطقه و وضعیت و واقعیات ژئوپولتیکی منطقه را تحمل نخواهیم کرد؛ به دو کشور همسایه‌مان آذربایجان و ارمنستان توصیه داریم که مشکلات خود را از راه‌های مسالمت‌آمیز و گفتگو حل کنند و وقوع درگیری و تغییر مرز‌ها به زور و درگیری و جنگ را برنمی‌تابیم و در کنار آن ساکت نمی‌نشینیم؛ از کشور‌های همسایه‌مان در حاشیه جنوبی خلیج‌فارس هم انتظار داریم مراقب شیطنت‌ها و فتنه‌انگیزی‌های رژیم صهیونیستی باشند؛ حضور صهیونیست‌ها در کشور‌ها و آب‌های خلیج فارس نامشروع و مخل امنیت و آرامش منطقه است و ما با رصد و اشراف کامل اطلاعاتی، تمامی رفتار‌ها و حرکات آن‌ها را زیر نظر داریم و چنانچه توطئه و تهدیدی علیه خود را احساس کنیم با قاطعیت هم با عناصر رژیم صهیونیستی و هم با حامیان آن‌ها به‌طور توأم مقابله و برخورد خواهیم کرد.

باقری افزود: راهبرد اخراج آمریکا از منطقه و همچنین نابودی تروریست‌های عجیر شده و حتی تشکیل شده توسط آمریکا و اذناب آنها، امری تخلف‌ناپذیر است و بایستی اتفاق بیفتد؛ ما خواستار و به دنبال منطقه‌ای عاری از تهدید، آرام و مملو از دوستی و همکاری در غرب آسیا هستیم؛ آمریکا و رژیم صهیونیستی تهدیدات این منطقه هستند و امیدواریم و انشالله با توسعه همکاری‌ها بین کشور‌های منطقه و روشن‌بینی ملت‌های همسایه‌مان آینده‌ای بدون چنین تجاوزگرانی را در منطقه تجربه خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: امروز نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران اعم از ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فرماندهی انتظامی کشور، وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و بسیج مقتدر و دریادل عزیزمان، تحت الطاف خداوند متعال و تحت تدابیر و فرامین فرماندهی معظم کل قوا، متحد و یکپارچه در صف واحد با وحدت تمام عیار با همدلی و هم‌افزایی و برادری، برای رویارویی با هرگونه تهدید و خیال شوم از سوی دشمنان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در میدان هستند و در صورت خطای محاسباتی دشمنان پاسخ‌های قاطع، ویرانگر و پشیمان کننده‌ای به آنان خواهند داد.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: نیرو‌های مسلح به پشتوانه ماهیت مردمی و انقلابی خود، همواره در صحنه نیاز‌های کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران، حضور افتخار آمیز، پیشگام و گره‌گشا داشته و خواهند داشت؛ خدمت‌رسانی نیرو‌های مسلح به مردم عزیزمان در هنگام بروز مسائل و بلایای طبیعی مانند سیل، زلزله، بیماری کرونا و مانند آن و همچنین در عرصه سازندگی، عمران، پیشرفت و آبادانی کشور در کنار مردم و همراه مردم عزیزمان بوده و هستند؛ به ملت عظیم‌الشأن ایران و فرمانده معظم کل قوا اطمینان می‌دهیم در دفاع از اسلام عزیز، انقلاب اسلامی، نظام مقدس و مردم شریف‌مان در تولید قدرت و بازدارندگی دفاعی هیچگاه به وضع موجود قانع نیستیم و راهبرد قدرت‌افزایی حداکثری توأم با پشتیبانی با هوشمندی و برخوردار از مزیت برتری و پیروزی اطمینان‌بخش برابر تهدیدات دشمنان را در دستورکار و مشق روز خود می‌دانیم.

وی در ادامه اظهار داشت: این واقعیتی است که هنوز بخش عمده‌ای از توانمندی‌های نظامی نیرو‌های مسلح‌مان به نمایش گذارده نشده و مخفی مانده است؛ به فضل الهی با دیپلماسی فعال دفاعی، خواهیم توانست روابط گرمی را با نیرو‌های مسلح کشور‌های دوست برقرار کرده و توسعه دهیم؛ مجموعه فرماندهان نیرو‌های مسلح با تمام توان در جهت بهبود و ارتقای وضعیت معیشتی نیرو‌های مسلح در تلاش هستند و با کمک دولت و مجلس محترم انشاالله نتایج مناسب و راه‌گشایی نیز حاصل خواهد شد.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود: در پایان از همت و مجاهدت یکایک سازمان‌ها و نیرو‌های شرکت‌کننده در این رژه بزرگ، شکوهمند و معنادار، چه در تهران و چه رژه دریای عظیم‌مان در بندرعباس و چهره رژه در سایر مراکز کشور، صمیمانه قدردانی و سپاسگزاری می‌کنم.

سامانه راداری قدس و موشک رضوان رونمایی شدند + مشخصات و فیلم

در مراسم رژه یگان‌های نمونه از نیرو‌های چهارگانه ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیرو‌های سه‌گانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و یگان‌های نمونه از فرماندهی انتظامی کل کشور که صبح امروز در جوار مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برگزار شد، سامانه راداری قدس و سامانه موشکی رضوان هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رونمایی شدند.

همچنین، موشک بالستیک خیبرشکن نیز برای نخستین بار در مراسم رژه نیرو‌های مسلح حضور پیدا کرد.

رژه سراسری ۳۱ شهریور نیرو‌های مسلح/ از رونمایی دستاورد‌های جدید تا هشدار رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح به دشمنان

سامانه موشکی رضوان یک سامانه موشکی بالستیک سوخت مایع و تک مرحله‌ای است.

برد این موشک یک هزارو ۴۰۰ کیلومتر بوده و سر جنگی آن نیز از نوع جداشونده شدید الانفجار است.

سامانه موشکی رضوان قادر است تا از انواع سکو‌های ثابت و متحرک با دو نوع هدایت ضربه سخت و دقت اصابت بالا عملیات‌های خود را انجام بدهد.

رژه سراسری ۳۱ شهریور نیرو‌های مسلح/ از رونمایی دستاورد‌های جدید تا هشدار رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح به دشمنان

سامانه راداری قدس نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از دستاورد‌های بومی این نیرو است که برای نخستین بار در رزمایش ۳۱ شهریور سال جاری نیرو‌های مسلح رونمایی شد.

حداکثر برد آشکارسازی سامانه راداری قدس، ۳۵۰ کیلومتر و حداکثر ارتفاع آشکارسازی آن نیز ۳۰ کیلومتر است. همچنین، این سامانه قادر است تا ۵۰۰ هدف را ردگیری کند.

ویژگی راهبردی سامانه راداری قدس قابلیت ردگیری اهداف ارتفاع کم است.

رژه سراسری ۳۱ شهریور نیرو‌های مسلح/ از رونمایی دستاورد‌های جدید تا هشدار رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح به دشمنان

همچنین در این مراسم برای نخستین‌بار از سکوی پرتاب سامانه موشکی پدافند هوایی سوم خرداد نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با برد ۲۰ کیلومتر رونمایی شد.

رژه سراسری ۳۱ شهریور نیرو‌های مسلح/ از رونمایی دستاورد‌های جدید تا هشدار رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح به دشمنان

نخستین رژه شناور گشتی رزمی شهید سلیمانی در آب‌های خلیج فارس

همزمان با نخستین روز از هفته دفاع مقدس و مراسم رژه بزرگ دریایی در بندرعباس، شناور «شهید سلیمانی» جدیدترین عضو نیروی دریایی سپاه پاسداران در این رژه دریایی شرکت کرد.

شناور «شهید سلیمانی» عضو جدید نیروی دریایی سپاه پاسداران محسوب می‌شود که مجهز به نخستین سامانه پرتاب ترکیبی موشک‌های برد کوتاه و متوسط سطح به سطح است.

شناور گشتی رزمی شهید سلیمانی دارای بدنه شناساگریز با سطح مقطع راداری بسیار پایین است که با توجه به نوع طراحی، قابلیت دریانوردی و اجرای انواع عملیات در آب‌های دور را فراهم می‌کند.

این شناور به نسبت شناور‌های هم اندازه خود از قابلیت مانور بسیار بالاتر و شعاع چرخش بسیار کمتری برخوردار است که در اجرای تاکتیک‌های متنوع آفندی و پدافندی بسیار حائز اهمیت و مهم به شمار می‌رود.

قابلیت حمل و نشست و برخاست بالگرد دریای در شب و روز، حمل و به آب‌اندازی و از آبگیری انواع شناور‌های تندرو تهاجمی و پهپاد عمود پرواز حین دریانوردی، بهره‌مندی از سامانه‌های بومی خود حفاظتی و تجهیزات ارتباطی و مخابراتی پیشرفته و مدرن از دیگر ویژگی‌های شناور گشتی رزمی شهید سلیمانی است که به دست توانمند جوانان نخبه انقلابی کشورمان طراحی و ساخته شده است.

شناور گشتی رزمی شهید سلیمانی در حوزه اشراف اطلاعاتی و شناسایی و پایش اهداف و تردد‌های سطحی زیرسطحی و هوایی مجهز به پیشرفته‌ترین سامانه‌های کشف و آشکارسازی شنود راداری و مخابراتی و جنگ الکترونیک است.

این شناور با توجه به نوع طراحی، قابلیت دریانوردی و اجرای انواع عملیات در آب‌های دور و در شرایط نامساعد دریایی و اقیانوس‌ها را دارد.

رژه سراسری ۳۱ شهریور نیرو‌های مسلح/ از رونمایی دستاورد‌های جدید تا هشدار رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح به دشمنان

رژه دریایی و هوایی نیرو‌های مسلح در بندرعباس

رژه دریایی و هوایی نیرو‌های مسلح با شرکت نیروی دریایی ارتش، نیروی هوایی ارتش، نیروی دریایی سپاه در بندرعباس برگزار شد.

رژه سراسری ۳۱ شهریور نیرو‌های مسلح/ از رونمایی دستاورد‌های جدید تا هشدار رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح به دشمنان

رژه نیرو‌های مسلح در بندرعباس علاوه بر رژه دریایی با عبور یگان‌های نمونه پیاده و محمول از نیرو‌های مسلح همراه بود.

رژه سراسری ۳۱ شهریور نیرو‌های مسلح/ از رونمایی دستاورد‌های جدید تا هشدار رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح به دشمنان

رزمایش مشترک دریایی ایران، روسیه و چین برگزار می‌شود

سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح صبح امروز پنجشنبه ٣١ شهریورماه در حاشیه رژه نیرو‌های مسلح در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران به مرحله پایدار و پویا رسیده و به موازات حرکت دشمنان روز به روز توانمندی جمهوری اسلامی ایران از نظر تسلیحات، تجهیزات و توانمندی‌های انسانی با آموزش و رزمایش‌های پیشرفته رو به پیشرفت است.

وی افزود: بخشی از توانمندی‌هایی که طی یک سال گذشته رونمایی شده قابل نمایش نبود. اما، آنچه امروز نمایش داده شد در بخش موشکی، موشک خیبرشکن موشکی است که در یک سال اخیر به نتیجه رسیده و تولید انبوه شده است.

سرلشکر باقری گفت: بخش‌هایی از پهپاد‌ها مانند پهپاد آرش و برخی دیگر برای یک سال اخیر است که به نتیجه رسیده است. همچنین تعدادی از رادار‌ها و تجهیزات دیگر نیز از این جمله هستند. البته بخش مهمی از تجهیزات جدید ما در حوزه دریایی و هوایی در رژه بندرعباس به نمایش گذاشته شد.

وی ادامه داد: پایداری بازدارندگی به این معنا که دشمنان ما که ممکن است نیت‌های بدی نسبت به جمهوری اسلامی ایران در دل‌های خود داشته باشند، جرأت و جسارت بروز این تهدیدات و اقدام عملی علیه جمهوری اسلامی ایران ندارند.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح تأکید کرد: ملت ایران در آرامش، آسایش و امنیت در حال پیشرفت و زندگی خود هستند و این وظیفه نیرو‌های مسلح است که با وحدت همه بخش‌ها اعم از ارتش، سپاه، فرماندهی انتظامی کشور و با پشتیبانی وزارت دفاع به خوبی در حال پیشرفت است.

سرلشکر باقری در پاسخ به سؤالی درباره همکاری نیرو‌های مسلح با کشور‌های همسایه در پاسداری از مرز‌ها و فراتر از مرز‌ها تصریح کرد: مرز‌های زمینی، هوایی و دریایی ما در امنیت کامل بوده و همه شاهد آن هستند. ما چه در مرز‌های قطعی خشکی و آبی و چه در آب‌های سرزمینی و چه آب‌های انحصاری خود از منافع‌مان دفاع می‌کنیم.

وی افزود: ما در آب‌های آزاد برای مقابله با دزدی دریایی و امنیت دریایی شناور‌های تجاری و نفتکش خود فعال هستیم و در جهت دیپلماسی دفاعی با بسیاری از کشور‌های همسایه و منطقه روابط رو به گسترشی داشته و تفاهم‌نامه‌های متعددی داریم. هم وزارت دفاع و هم نیرو‌های مسلح تفاهم‌نامه و رفت و آمد دارند.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه وزارت دفاع و هم نیرو‌های مسلح تفاهم‌نامه و رفت و آمد در فعالیت‌های گوناگون آموزشی، تجهیزات، انتقال تجربه و رزمایش‌های مشترک داریم، بیان کرد: رزمایش مشترک دریایی پاییز امسال در شمال اقیانوس را به همراه کشور‌های روسیه و چین و همچنین احتمالا پاکستان، عمان و چند کشور دیگر برگزار می‌کنیم.

وی افزود: همه این موارد نشان‌دهنده این است که همکاری و روابط دوستانه بین جمهوری اسلامی ایران و کشور‌های متعددی در منطقه و جهان در حال گسترش است.

سرلشکر باقری در پاسخ به سوالی درباره پیام رژه امروز نیرو‌های مسلح به دشمنان و دوستان جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: رژه نماد آمادگی نیرو‌های مسلح است. امسال پس از دو سال که بیماری کرونا اجازه برگزاری رژه را نمی‌داد، این بیماری فروکش کرده و امکان برگزاری آن فراهم شد.

وی افزود: پیام این رزمایش برای دشمنان ما این است که نیرو‌های مسلح و ملت ما کاملاً برای دفاع از تمامیت ارضی، مرز‌ها و منافع خود آماده هستند و پا به رکاب فرمانده کل قوا هستند. پیام رزمایش برای دوستانمان این است که در جهت صلح و آرامش منطقه، مقابله با تروریست‌ها و اجازه ندادن زورگویی استکبار جهانی به دوستانمان در کنار آن‌ها خواهیم بود همچنان که در گذشته نیز در کنار آن‌ها بودیم.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در پایان تاکید کرد: امنیت منطقه مرهون تلاش‌های نیرو‌های مسلح و هم‌پیمانان ما است. ما نزدیک‌ترین روابط را با دوستان و هم‌پیمانان خود داریم و آن را در این رژه به نمایش گذاشتیم.

رژه سراسری ۳۱ شهریور نیرو‌های مسلح/ از رونمایی دستاورد‌های جدید تا هشدار رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح به دشمنان

فرمانده کل سپاه: اجازه شکل‌گیری هندسه تهدید علیه امنیت کشور را نمی‌دهیم

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران صبح امروز پنجشنبه ٣١ شهریور در حاشیه رژه ٣١ شهریور نیرو‌های مسلح در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اصل اول این است که اگر جنگی اتفاق بیفتد ما جنگ را با دفاع آغاز می‌کنیم، ولی با تهاجم خاتمه می‌دهیم.

وی افزود: اصل دیگر این است که اگر تهدیدی در شعاع امنیت ملی‌مان، شکل بگیرد، اجازه شکل‌گیری هندسه تهدید را نمی‌دهیم و حتما اقداماتی را قبل از اینکه تهدیدی شکل بگیرد، صورت می‌دهیم، البته شکل عملیاتی آنچه انجام می‌دهیم قابل بیان نیست.

فرمانده کل سپاه پاسداران تأکید کرد: همه آگاه هستند که ما تحمل نمی‌کنیم هیچ نطفه‌ای از تهدید در فضای پیرامونی کشور ما از سوی رژیم‌هایی که ذاتا تهدید جمهوری اسلامی ایران هستند مانند رژیم صهیونسیتی شکل بگیرد. صهیونسیت‌ها می‌دانند و تجزیه و تحلیل درستی از اراده و توانمندی‌های ما تا حدودی دارند.

وی افزود: آن‌ها می‌دانند که ما اراده داریم و اهل عمل هستیم و می‌دانند که واکنش‌های ما به اقدامات جدی است. اما بیان جزئیات این کار ممکن نیست باید منتظر صحنه‌های عمل بمانیم تا چگونگی اقدامات ما آشکار شود.

سرلشکر سلامی گفت: پیشرفت‌های دفاعی و نظامی ما اصلاً با دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی قابل قیاس نیست. مثلاً ما به عنوان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آغاز جنگ که چنین روزی بود با سلاح‌های بسیار سبک مانند تک تیرانداز و یا آرپی جی ۷ جنگ شدیم، اما امروز شما با قدر‌های H و F، رضوان، خیبرشکن، قاسم، صیاد و طبس سوم خرداد، ۳۰ خرداد و سلاح‌هایی که همه این‌ها دقیقاً در کشور ما توسط جوانان ایرانی به صورت خلاقانه تولید شده‌اند و امروز به میزان غیرقابل شمارشی در دسترس سامانه‌های عملیاتی ما قرار دارند.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: ما در گذشته هیچ چیزی به غیر از سلاح‌های سبک در اختیار نداشتیم، اما امروز توپخانه‌های دوربرد برای ما سلاح‌های سبک محسوب می‌شوند. موشک‌هایی مانند ٣۶٠ میلیمتری مقدم، برای ما برد کوتاه محسوب می‌شود. موشکی هم مانند رضوان که یک موشک دقیق‌زن با سر جنگی بسیار قدرتمند است، برای ما یک موشک برد متوسط با برد یکهزار کیلومتری محسوب می‌شود.

سرلشکر سلامی درباره سایر ابعاد قدرت کشورمان تصریح کرد: ما در عرصه پهپادی امروز به معنای واقعی کلمه نه یک بیان احساسی در زمره خطوط مقدم پیشرفته فناوری هستیم.

وی افزود: پهپاد‌های ما، واقعا مدرن و پیشرفته هستند و از لحاظ فناوری پهپادها، رادارها، موشک‌های پدافند هوایی، موشک‌های زمین به زمین، موشک‌های ضد زره و حتی فناوری تانک‌های مدرن و پیشرفته در تمام ابعاد از نظر جنگ الکترونیک ما امروز دقیقاً تمام فناوری‌های مدرن جهان را در اختیار داریم و یا به سامانه‌های جدید تبدیل شده‌اند و یا اینکه در حال تبدیل به سامانه‌های پیشرفته و جدید هستند.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: نرخ زمانی تغییر قدرت دفاعی ما به روز است. یعنی شما می‌توانید هر روز یک جلوه و توانایی جدید را مشاهده کنید. البته بخشی از این‌ها نیز قابل نمایش نیست، مانند پهپاد‌های هوافضای سپاه یا سایر نیروهای‌مان امروز سخن به میان نیامد.

سرلشکر سلامی ادامه داد: ما در عرصه زیرسطحی‌های هوشمند، مین‌های هوشمند متحرک، موشک‌های دقیق نقطه‌زن در دریا، بی سرنشین کردن شناورها، شناور‌های برد بلند با شاخصه‌های فناوری‌های پیشرفته و مدرن توانمندی داریم.

سرلشکر سلامی با اشاره به پیشرفت ابعاد مختلف دفاع توسط سپاه خاطرنشان کرد: ما امروز در همه ابعاد دفاع دریایی، هوایی و فضایی سرآمد هستیم. در حوزه دفاع فضایی امروز با پرتاب ماهواره‌های سپاه مواجه هستید و مشاهده می‌کنید که ماهواره‌ها با موفقیت به فضا پرتاب می‌شوند.

وی افزود: هم سیستم پرتاب و هم خود ماهواره‌ها ایرانی است و هیچ کس این فناوری‌ها را به ما نداده و نخواهد داد. این یک قدرت واقعا بی‌سابقه و فوق‌العاده است که برای ملت عزیز ایران یک درخشش بی نظیری را در عرصه دفاع اطمینان‌بخش حاصل کرده است.

سرلشکر سلامی درباره تفاوت‌های موشک رضوان بیان داشت: رضوان یکی از موشک‌های پیشرفته بالستیک نقطه‌زن است. این موشک، پیشرفته، بالستیک و نقطه‌زن است که با سرعت تقریبی هشت برابر سرعت صوت وارد جو زمین می‌شود.

فرمانده کل سپاه در پایان خاطرنشان کرد: موشک رضوان باید نسبت به هدف در یک خط دید مدام موازی خود حرکت کند و حفظ این موشک با چنین سرعتی در امتداد یک خط ثابت نسبت به یک نقطه ثابت یک فناوری فوق‌العاده پیچیده است که در رضوان وجود دارد.

رژه سراسری ۳۱ شهریور نیرو‌های مسلح/ از رونمایی دستاورد‌های جدید تا هشدار رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح به دشمنان

فرمانده کل ارتش: درس‌های دفاع مقدس راهنمای چیرگی بر دشمنان است

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت چهل و دومین سالگرد هفته دفاع مقدس پیامی صادر و تأکید کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، درس‌ها و عبرت‌های دفاع مقدس را به تعبیر رهبر معظم انقلاب و فرماندهی کل قوا امام خامنه‌ای عزیز، راهنمای چیرگی بر دشمنان می‌داند.

متن پیام سرلشکر موسوی به شرح ذیل است:

دفاع مقدس، میعادگاه بصیرت حسینیان زمان است که ندای «هل من ناصر» مولایشان را در کرانه‌های تاریخ شنیدند و لبیک‌گویان، رزم‌جامه‌های متبرک به نام و نشان مسافر کربلا بر تن کرده، راهی میادین مقابله با هجوم دشمن شدند، حماسه آفریدند و جان پاک خویش را نثار کردند تا ابناء‌الحسین و یاران و یاوران سلاله پاکش؛ امام خمینی (ره)، تاریخ عاشورا را تکرار کنند.

سرآغاز تحمیل جنگ، هراس استکبار جهانی از ترویج فرهنگ و انقلاب ملت ایران و ملتی فاخر و قاهر با پیام صلح و دوستی و اعتلای ارزش‌های انسانی و احترام به حقوق ملت‌ها بود. دشمن، اما عظمت این ملت حسینی و صبر زینبی خانواده‌های غیور و شهیدپرور را نادیده گرفته بود.

مادران و همسران سرزمین‌مان در مواجهه با نخستین شراره‌های جنگ، دشوارترین انتخاب جنگ را با بدرقه رزمندگانشان به میدان دفاع از عزت و عظمت ایران، برگزیدند و عزیزانشان را در کسوت جانبازی و خلعت زیبای شهادت دریافتند.

با اراده الهی ملت بزرگ و ولایتمدار و پایمردی لشکریان و ایثارگران ارتش، سپاه، بسیج، قوای انتظامی و جهادگران سازندگی در سنگر‌های مقاومت و در سایه تدبیر و عقلانیت، حماسه‌هایی کم نظیر خلق شد و دشمن گام به گام، عقب نشست و در هم شکست.

ایران قوی با اقتدارآفرینی ارتش مقتدر و نیرو‌های مسلح قوی، تحت فرماندهی حکیمانه ولایت فقیه به عنوان قدرت تعیین کننده و تأثیرگذار در معادلات منطقه به جهانیان معرفی شد که قدرتش را نه از ابرقدرت‌ها و ماشین کشتارشان، که از باور الهی مردم و رزمندگان ایثارگر و خانواده معظم شهدا و مهرورزی به ملت‌ها و فرهنگشان و ایستادگی در برابر قدرت‌های خودخوانده و مستکبر دریافت می‌کند.

امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران؛ درس‌ها و عبرت‌های دفاع مقدس را به تعبیر رهبر معظم انقلاب و فرماندهی کل قوا امام خامنه‌ای عزیز، راهنمای چیرگی بر دشمنان می‌داند و به مدد سیره خداباوری، ولایتمداری، وطن دوستی و با حمایت و همدلی خانواده‌هایی به مراتب صبورتر و بصیرتر از سالیان دفاع مقدس، از انبوه مشکلات و موانع عبور می‌کند.

امروز به فضل الهی این نظام ارزش‌بنیان، در عالی‌ترین مدارج موفقیت و اقتدار قرار دارد و با نقش‌آفرینی سربازان ظهور، در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی، گام‌های بلندی برداشته و همچنان مصمم به طی این مسیر اقتدارآفرین است.

اینجانب فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، عاشورایی‌ترین رخداد پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تقارن آن با دهه پایانی ماه صفر، اربعین حسینی و رحلت پیامبر بزرگ اسلام را گرامی می‌دارم و اقتدار پایدار نظام جمهوری اسلامی ایران و عزت روزافزون خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان و خانواده‌های صبور رزمندگان را در پرتو عنایات حضرت، ولی عصر عج‌الله تعالی فرجه‌الشریف و رهبری خردمندانه رهبر معظم انقلاب و فرماندهی کل قوا مسئلت دارم.

رژه سراسری ۳۱ شهریور نیرو‌های مسلح/ از رونمایی دستاورد‌های جدید تا هشدار رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح به دشمنان

کدام تجهیزات ارتش در رژه ۳۱ شهریور شرکت کردند؟

مراسم رژه گرامیداشت هفته دفاع مقدس در تهران، صبح امروز (پنج شنبه ۳۱ شهریور) با حضور یگان‌های زمینی، پدافندی، هوایی و دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جوار مرقد بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) برگزار شد.

در رژه یگان‌های محمول نیروی زمینی ارتش پهپاد‌های مهاجر ۶، مهاجر ۴، مهاجر نوین، یسیر، آرش، ابابیل ۴ و رعد ۸۵ به نمایش درآمد. همچنین بمب‌های دامی قائم ۱ و قائم ۵ به نمایش گذاشته شد. خودرو‌های کیان +۶۰۰، کیان ۵۰۰، تاکتیکی توپکش ۶*۶ کیان، شناسایی رزمی صیاد حامل مجهز به سلاح اخگر، ضدگلوله رویین تن و تانک‌های ذوالفقار نسل ۳، تیام از دیگر تجهیزاتی بودند که رژه رفتند.

همچنین توپ ۵۷ میلی‌متری دو لول چرخدار بهمن، ربات نذیر، ربات کاراکال، سامانه انتشار دود چند پارامتری، آمبولانس زرهی، سامانه‌های سیار رادیولوژی، اتاق عمل، آزمایشگاه، ICU، دندان‌پزشکی، موشک ۳۶۰ به همراه متعلقات، موشک فجر ۵ و لانچر ۱۲ ریل بلند و لانچر پی ال ۱۰۰ نیز از مقابل جایگاه عبور کردند.

در رژه یگان‌های محمول نیروی پدافند هوایی ارتش، مرکز فرماندهی و کنترل سامانه باور ۳۷۳، رادار سامانه باور ۳۷۳، سکوی پرتاب سامانه باور ۳۷۳، کن موشک اس ۲۰۰ منصوب بر روی سکو (زاویه‌دار)، سامانه صیاد تاکتیکی (تک خودرویی)، موشک دامی صیاد ۴ و ۳، رادار سامانه موشکی تلاش، سکوی پرتاب سامانه موشکی تلاش و رادار سامانه ۱۵ خرداد (اکیتو-پسیو) به نمایش درآمد.

همچنین سکوی پرتاب سامانه ۱۵ خرداد (اکتیو ـ پسیو)، رادار کاوش سامانه مرصاد تاکتیکی، رادار هادی سامانه مرصاد تاکیکی، سکوی پرتاب فایر از کن سامانه مرصاد (به همراه موشک شلمچه ۲ فایر از کن)، سامانه‌های مدافع، دزفول، مجید، کنترل آتش توپخانه‌ای خاتم، کابین فرماندهی کاوش تاکتیکی، سامانه‌های راداری کاوش تاکتیکی، راداری کاشف ۹۹، ارتباطی مفتاح، ارتباطی تروپو، ایلنت عاشورا، پهپاد‌های ابابیل ۵، کیان، ۱۰ شهریور، کرار، امید و سامانه جنگ نوین DSM۵۰۰ به نمایش گذاشته شد.

رژه سراسری ۳۱ شهریور نیرو‌های مسلح/ از رونمایی دستاورد‌های جدید تا هشدار رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح به دشمنان

خودروی ارتباطی فرماندهی و کنترل سیار، برج مراقبت سیار، پهپاد‌های کمان ۲۲، کمان ۱۲، کرار، مهاجر ۴، مهاجر ۲، آرش، پاد جنگ الکترونیک سحاب و شاهین، بمب هوشمند قاصد، بمب هوشمند قاصد ۳، موشک‌های قادر هواپایه، فکور ۹۰ هواپایه، عصر ۶۷، خودروی ارتباط تاکتیکی برد بلند فاوا، سامانه رفع آلودگی درخش، خودروی تشخیص آلودگی جنگ‌های نوین، آزمایشگاه سیار، اورژانس سیار، اتاق عمل سیار، بیمارستان صحرایی سیار، داروخانه سیار، DSM۵۰۰۰ خودروی رفع آلودگی از جمله یگان‌های محمول نیروی هوایی ارتش بودند که رژه رفتند.

رژه سراسری ۳۱ شهریور نیرو‌های مسلح/ از رونمایی دستاورد‌های جدید تا هشدار رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح به دشمنان

در رژه یگان‌های محمول نیروی دریایی ارتش هم سامانه پرتاب موشک بردبلند ولایت‌۳، سامانه رادار پرتاب موشک بردبلند ولایت‌۳، اژدر مارک ۴۶ و اژدر والفجر حضور داشتند.

همچنین مین صدف، مین انفطار، مین کوسه، پهپاد مهاجر ۲، پهپاد ابابیل ۴، پهپاد یسیر، توپ ۷۶ میلی‌متری فجر ۲۷، کامیون جنگالی رعد، تریلی محمول قایق ریب، زیر دریایی مرطوب السابحات ۱۵ از دیگر تجهیزات به نمایش گذاشته شده در این رژه بود.

رژه سراسری ۳۱ شهریور نیرو‌های مسلح/ از رونمایی دستاورد‌های جدید تا هشدار رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح به دشمنان

رئیس مجلس: دشمن می‌داند اگر تهدید کند تهدید می‌شود و اگر اقدام کنند می‌دانند که اقدام خواهیم کرد

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز در مراسم رژه ملی قوای مسلح کشورمان در بندرعباس اظهار کرد: امروز به روح امام راحلی سلام و درود می‌فرستیم که او مردی الهی بود که جز برای خدا کلامی نگفت و گامی برنداشت و این روحیه مقاومت و اخلاص و مبتنی و متکی بر سنت‌های الهی و خودباوری امام بود که توانست در این مقطع از زمان هم باعث تجدید حیات مجدد اسلام و هم عزت مسلمین شد.

وی افزود: همه ما استقلال، عزت و آزادی و افتخار کشور عزیز کشورمان را مدیون رشادت‌ها و مجاهدت‌های نیرو‌های مسلح که امنیت کشور را فراهم ساختند. امنیتی که اگر نباشد هیچ پیشرفت و توسعه شکل نخواهد گرفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی به وجود برخی ناامنی‌ها در کشور‌های مختلف جهان، خاطرنشان کرد: امروز این امنیت در کشورمان در سایه اقتدار نیرو‌های مسلح ماست که به نقطه اوج بازدارندگی رسیده‌اند که می‌توانند از کیان کشور و آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع کنند.

قالیباف با مهم خواندن دوران دفاع مقدس، آن را الگویی خواند و بیان داشت: وقتی انقلاب به پیروزی رسید، چه دشمنان داخلی و چه دشمنان خارجی با تعابیری قبل از شروع جنگ از عدم ضرورت وجود نیرو‌های مسلح سخن می‌گفتند و حتی تجهیزات نظامی در حال خرید را فاقد ضرورت می‌دانستند، اما ما چند ماه بعد در معرض یک تهدید و تجاوز قرار گرفتیم و آن‌ها نقشه شان این بود که انقلاب اسلامی را در نطفه خفه کنند و در برابر ملتی که بیدار شده بود و در برار استعمار و استکبار ایستاده بود، آن را با یک جنگ نابهنگام از پای در بیاورند.

وی دفاع مقدس را به تمام معنا مقدس خواند و گفت: همه می‌دانیم که جنگ همراه با خشونت و خسارت است، اما دفاع مقدس برای ما تولید یک فرهنگ عظیم کرد که ملتی با تکیه بر فرهنگ قرآنی و اهل بیت، در دوران دفاع مقدس با همه وجود ارزش فرهنگ جهاد و شهادت را فهم کردیم و تولید فرهنگ عظیم بسیج را نیز مدیون دفاع مقدس هستیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه به تجارت بر آمده از دوران دفاع مقدس اشاره و از خلاقیت، نوآوری، مدیریت، شجاعت و قدرت فرماندهی و سازماندهی در برابر همه قدرت‌های شرق و غرب به عنوان بخشی از دستاورد‌های آن یاد کرد و بیان داشت: دفاع مقدس افتخار آزادگان عالم شد.

وی اقتدار امروز نیرو‌های مسلح کشورمان در زمین و هوا و دریا را نیز حاصل تکیه بر فرهنگ دوران دفاع مقدس، روش‌ها و تعالیمی خواند که الگوی به تمام معنای ایرانی و اسلامی است.

قالیباف تأکید کرد: اگر علم و تکنولوژی و صنعت حاکم در عرصه نظامی کشورمان در میان ۱۰ کشور اول دنیا می‌ببنیم و این بازدارندگی عظیم خلق شده، درس گرفته از دوران دفاع مقدس است و امروز همه ما هستیم که در عرصه‌های دیگر اداره کشور اگر تأسی به فرهنگ دوران دفاع مقدس بر دو اصل مردم داری و پایه محور بودن مردم و تکیه به سنت‌های الهی داشته باشیم، در عرصه‌های اقتصادی نیز موفق خواهیم شد.

وی گفت: دشمنان می‌دانند که اگر ما را تهدید کنند، تهدید می‌شوند و اگر اقدام کنند، اقدام خواهیم کرد و پاسخ خواهیم داد و این قدرت را از توان بازدارندگی بدست آورده‌ایم و امروز امنیت در جنوب غرب آسیا و خلیج فارس مدیون ایران است و ناامنی‌های زمانی از بین خواهد رفت که قدرت‌های فرامنطقه‌ای این منطقه را ترک کنند.

رئیس مجلس خاطرنشان کرد: ما کشور‌های اسلامی می‌توانیم با گفتگو مسائل را حل و فصل کنیم و امنیت فراگیر برای همه امت‌های اسلامی فراهم کنیم. امروز کشور‌های فرامنطقه‌ای برای دفاع از یک رژیم منحوس صهیونیستی، منطقه را به ناامنی کشانده‌اند و برای چپاول امکانات، این جا را ناامن کرده‌اند لذا ما امیدواریم که بتوانیم در سایه این امنیتی که برقرار است، در راستای عمق بخشی انقلاب اسلامی در میان امت اسلامی و در کشورمان گام برداریم.

قالیباف گفت: اساس امنیت و اقتدار ما موشک‌ها و ناو‌ها و تانک‌ها و مانور‌ها و تجهیزات ما نیستند بلکه اساس امنیت کشورمان مردم و دل‌ها و قلب‌های مردم ما است. نظام ما مردمی و برخواسته از مکتب قرآن و اهل بیت است و ما هر کجا هستیم خادم این مردم هستیم و حوزه نفوذ و قدرت ما و تداوم ثبات و امنیت کشور نیازمند این هستیم که بعد از خدای بزرگ، تکیه به مردم و خدمتگزار مردم باشیم.

وی در پایان عنوان کرد: ناامیدی در فرهنگ شیطانی است و ما همیشه به آینده امیدواریم و به تلاش و مجاهدت بیشتر در جنگ اقتصادی و شناختی که دشمن بر ملت ما تحمیل کرده است و در این جنگ همه توان خود را به میدان آورده، مطمئنیم با تکیه به سنت‌های الهی و مردم مان به موفقیت خواهیم رسید.

رژه سراسری ۳۱ شهریور نیرو‌های مسلح/ از رونمایی دستاورد‌های جدید تا هشدار رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح به دشمنان

فرمانده نیروی زمینی ارتش: اقتدار نیرو‌های مسلح در دنیا نظیر ندارد

امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم رژه نیرو‌های مسلح استان کردستان که به‌مناسبت هفته دفاع مقدس در بلوار آزادگان این شهر برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تبریک این ایام خجسته به همه ملت ایران اظهار داشت: اقتدار و عزت دیروز، امروز و فردای انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا و رهبری امام راحل و تدابیر حکمیانه امام خامنه‌ای است.

وی افزود: این ایام یادآور اقتدار، عزت، ایثار و رشادت‌های شهدای گرانقدرمان بوده که در هیچ عصر و زمانی امام و اقتدای خود را تنها نگذاشتند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه امروز با رژه نیرو‌های مسلح برگ زرین دیگری بر افتخارات غرورآفرین کشور و نیرو‌ها افزوده می‌شود، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم راه را گم نکنیم، باید به شهدا اقتدا کنیم، شهدای گرانقدری که بر تارک کشور اسلامی می‌درخشند و زودتر از ما؛ امام، ولی زمان، رهبر و مقتدای خود را شناختند و ولایت فقیه را به عنوان صراط مستقیم تلقی کرده و راه را یافتند و لبیک جانانه گفتند و برای همیشه در نزد خداوند جاودانه خواهند ماند.

امیر سرتیپ حیدری با اشاره به رشادت‌های شهدا و رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: صدام که به عنوان یک مدیر اجرایی دستورات ابرقدرت شرق و غرب آن زمان و ۴۳ کشور، تمام توان خود را برای ساقط کردن جمهوری اسلامی پای کار آورده بود، نه تنها موفق نشد بلکه همه برنامه‌های آن‌ها در ماه‌های اولیه جنگ با شکست مواجه شد.

وی با بیان اینکه سه پدیده مکتب رسول‌الله (ص) و نهضت امام حسین (ع)، رهبری خردمندانه و هوشیاری و بصیرت ملت ایران دست به دست هم داده تا امروز با اقتدار در کشور اسلامی تنفس کنیم و با سرفرازی این راه را ادامه دهیم تصریح کرد: نهضت امام حسین (ع) به عنوان مکتب رهایی بخش اجازه نداده که امت تابع آن در مقابل هر گونه زورگویی سر تسلیم فرود آورد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه ملت ایران در تمام صحنه‌ها، انقلاب و نهضت امام حسین (ع) را مال خود دانسته و با تمام توان خود برای دفاع از نظام به میدان آمده‌اند عنوان کرد: امروز به برکت این حضور اقتداری آفریده شده که در دنیا سرفراز هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس علی‌رغم جنگ نفس‌گیر و طولانی نه تنها یک وجب از خاک کشور را به دشمنان ندادیم و امروز یک وجب در ید قدرت هیچ دشمنی نیست بلکه آن دشمنان نیز موجودیت خود را از دست داده اند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش عنوان کرد: ما وارث اقتدار، عزت و امنیت پایداری کنونی هستیم و تکلیف داریم که پرچم شهدا را با جان و دل به دست همرزمان خود تقدیم کرده و در ادامه راه شهدا و حفظ خاک کشور، جانمان را هدیه کنیم. کما اینکه تاکنون نیز در این راه موفق بوده‌ایم.

حیدری تنها راه حفظ هویت خود را اقتدا و حفظ خون شهدا دانست و اظهار داشت: رهبری بی‌بدیل مقام معظم رهبری (مدظله العالی) پشتیبان خوب و بی‌نظیری برای هدایت جامعه و نیرو‌های مسلح بوده و اقتدار نیرو‌های مسلح در دنیا نظیر ندارد.

وی ادامه داد: تفاوت در رهبری و فرماندهی و مشروعیت و مأموریت نیرو‌های مسلح کشور باعث شده که جایگاه نیرو‌های مسلح کشور با سراسر دنیا متفاوت باشد. امروز نیرو‌های مسلح پرتوان جمهوری اسلامی ایران متحد و به اوج آمادگی و خودکفایی رسیده‌اند و به فرموده رهبری دارای قدرت بازدارندگی هستیم.

حیدری با بیان اینکه در تولید انواع تسلیحات راهبردی نیازی به بیگانگان نداریم تصریح کرد: امروز برخلاف سایر کشور‌ها که کشور خود را به انبار مهمات آمریکا تبدیل کرده‌اند، ایران اسلامی با بهره‌گیری از فکر، تلاش، توان و تخصص دانشمندان بومی تجهیزات دفاعی را خود تامین می‌کند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: نیرو‌های مسلح ارتشی و سپاهی یک لشکر الهی و یک روح واحد، هم‌افزا و ولایی در دو جسم فعال و عمل‌کننده هستند، این دو نهاد مدافع نظام بوده و پشت سر ولایت فقیه حرکت خواهیم کرد.

رژه سراسری ۳۱ شهریور نیرو‌های مسلح/ از رونمایی دستاورد‌های جدید تا هشدار رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح به دشمنان

هشدار فرمانده نیروی هوایی ارتش خطاب به دشمنان

امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش در رژه هوایی مشترک نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که به مناسبت ۳۱ شهریور در بندرعباس برگزار شد، ضمن تشریح برنامه پروازی اظهار داشت: امسال نیز همچون سال‌های گذشته با یاری خداوند رژه هوایی مشترک نیروی هوایی ارتش و سپاه پاسداران برگزار شد.

واحدی درباره هدف برگزاری رژه هوایی گفت: رژه هوایی ۳۱ شهریورماه نمایش قدرت هوایی ایران اسلامی و خار چشمی برای دشمنان نظام مقدس ایران اسلامی است؛ چرا که امروز کشور عزیزمان ایران از هر زمان دیگری قدرتمندتر، عزتمندتر و سربلندتر است و این را مدیون کسانی هستیم که شبانه‌روز مشغول به علم‌آفرینی و ارتقای توان رزم نیرو‌های مسلح هستند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش خاطرنشان کرد: امروز قدرت بازدارندگی و در صورت لزوم قدرت تهاجمی همان چیزی است که دشمنان از آن می‌هراسند. بی‌تردید این همان مؤلفه‌ای است که مانع از خودبزرگ‌بینی بسیاری از کشور‌های منطقه شده است.

وی گفت: هشدار می‌دهیم که کوچک‌ترین تعرض به خاک ایران اسلامی می‎‌تواند منجر به فوران خشم نیرو‌های مسلح شود که در آن صورت قدرت نظامی خود را به نمایش خواهیم گذاشت.

فرمانده نیروی هوایی ارتش افزود: نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران گسترش‌دهندگان اقتدار، عزت و امنیت در منطقه هستند، نیرو‌هایی که راهشان و هدفشان امنیت‌آفرینی و ایستادگی در برابر خودکامگی استعمار جهانی است و بر همین اساس برای تحقق اهداف خود از هیچ کاری دریغ نخواهند کرد.

فرمانده نهاجا در ادامه با اشاره به انجام عملیات انتقام، تنها ۲ ساعت پس از حمله عراق به ایران در ۳۱ شهریور ماه ۱۳۵۹ گفت: تفکرات کورکورانه نیرو‌های بعثی عامل شکست آن‌ها بود؛ بی آن‌که بدانند نیرو‌های مسلح کشور عزیزمان ایران به خصوص نیروی هوایی ارتش تنها پس از ۲ ساعت از این حمله پاسخ دندان‌شکنی به آنان می‌دهد. امروز نیروی هوایی در بالاترین سطح از قدرت و توان رزمی است و همچون گذشته دارای کارکنان متعهد، متخصص و ولایی است که خود را فدایی ملت و کشور می‌دانند.

امیر سرتیپ واحدی در پایان خاطرنشان کرد: نیرو‌های مسلح ما حافظان امنیت و آرامش ایران اسلامی هستند که هیچ‌گاه از عقاید و باور‌های خود دست برنداشته و با تمام توان در راستای حفظ امنیت و اقتدار این مرز و وبوم پیش می‌روند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار