کد خبر: 1105673
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱
عضو هیات علمی دانشگاه تهران از نمایش تصویر شهید سلیمانی در سازمان ملل به عنوان دیپلماسی انقلابی و قله سیاست خارجی دولت آیت‌الله رئیسی یاد کرد و گفت: رئیس جمهور مقتدرانه و فارغ از تعارفات رایج دیپلماتیک از امنیت ملی کشور دفاع کرد.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: عضو هیات علمی گروه مطالعات منطقه‌ای دانشگاه تهران درباره سخنرانی رئیس جمهور در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل، گفت: بخش مهم سخنرانی رئیس‌جمهور مبتنی بر دیپلماسی انقلابی و شایسته کشوری، چون جمهوری اسلامی ایران است. صحبت‌هایی که فارغ از تعارفات و دیپلماسی رایج، در چارچوب دفاع مقتدرانه از امنیت ملی قرار می‌گیرد که در دهه اخیر شبیه آنرا به یاد ندارم.

محمدصادق کوشکی خاطرنشان کرد: مهمترین بخش دیپلماسی انقلابی سخنرانی آیت‌الله رئیسی مربوط به نمایش تصویر حاج قاسم و سخن گفتن از محاکمه آمران و عاملان ترور شهید سردار سلیمانی است که در آن از تعارفات رایج دیپلماتیک نشانی دیده نمی‌شود.

کوشکی خاطرنشان کرد: در سخنان رئیس‌جمهور صراحت همراه با اقتدار برای اعلام پیگیری جدی حقوق ایران برای بازداشت و محاکمه عناصر اصلی ترور سردار سلیمانی دیده می‌شود و اینکه آمریکا و رئیس‌جمهور سابق آن به صراحت «قاتل» معرفی می‌شوند.

وی این دیپلماسی را بهترین، جدی‌ترین و شایسته‌ترین بخش سخنان آیت‌الله رئیسی دانست و افزود: این طور سخن گفتن شایسته کشوری به نام جمهوری اسلامی و نمایانگر اقتدار ملت ایران است که قله سیاست خارجی دولت سیزدهم به حساب می‌آید.

هفتاد و هفتمین اجلاس سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد با حضور هیأت‌های سیاسی و سران کشور‌ها از روز سه شنبه - ۲۹ شهریور - با سخنرانی «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد در مقر اصلی سازمان ملل در نیویورک آغاز شده است. سخنرانی‌های روز دوم اجلاس از ساعت ۹ صبح به وقت محلی در سالن اصلی سازمان ملل متحد آغاز شده و رییس جمهور ایران پس از نیجریه دومین سخنران جلسه امروز بود.

رییس جمهور روز دوشنبه ۲۸ شهریور ماه در صدر هیات سیاسی و با همراهی حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه وارد نیویورک شد و در ۲ روز گذشته علاوه بر گفتگو با سران کشور‌های فرانسه، سوئیس، بولیوی، نخست وزیر عراق، پاکستان و رییس شورای اروپا در هتل محل اقامت خود دیدار و گفتگو کرده است.

حضور در اجلاس تحول آموزش سازمان ملل و نشست با رهبران ادیان الهی از دیگر برنامه‌های رییس جمهور در سفر به سازمان ملل بوده است. رئیس‌جمهور در ادامه این سفر همچنین با سران برخی دیگر از کشور‌های حاضر در اجلاس دیدار می‌کند.

هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل از ۲۰ تا ۲۶ سپتامبر ۲۰۲۲ (۲۹ شهریور تا ۴ مهر) به مدت یک هفته در منهتن نیویورک مقر این نهاد بین المللی برگزار می‌شود. مجمع عمومی امسال سازمان ملل با حضور سران و رهبران جهان برای نخستین بار پس از بیماری همه گیر کووید -۱۹ از سال ۲۰۱۹ برگزار شده که بزرگترین گردهمایی دیپلماتیک در جهان است.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار