کد خبر: 1105586
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
با توجه به کمبود ۵۰ مدرسه در شهرک‌های اقماری شهر زنجان اداره کل راه و شهرسازی این استان برای رفع مشکلات به دنبال ساخت فضای آموزشی در مناطق مختلف است.

با توجه به کمبود ۵۰ مدرسه در شهرک‌های اقماری شهر زنجان اداره کل راه و شهرسازی این استان برای رفع مشکلات به دنبال ساخت فضای آموزشی در مناطق مختلف است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به کمبود ۵۰ مدرسه ۱۲ کلاسه در شهرک‌های اقماری شهر زنجان گفت: برای رفع مشکل به دنبال ساخت فضای آموزشی در این مناطق هستیم.
مسعود بیات‌منش با اشاره به اینکه درخواست اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان پیگیری کامل ماده ۱۸ توسط آموزش و پرورش و نوسازی مدارس است، گفت: با توجه به کمبود ۵۰ مدرسه در شهرک‌های اقماری شهر زنجان اداره کل راه و شهرسازی این استان برای رفع این مشکل به دنبال ساخت فضای آموزشی در این مناطق است.
وی ادامه داد: متولی اجرای ماده ۱۸ در شهرک‌های اقماری فقط راه و شهرسازی نیست. دستگاه‌های دیگر نیز باید پیگیری کنند و در این راستا هفت باب مدرسه‌ای که راه و شهرسازی در این شهرک‌ها متعهد ساخت آن شده سه یا چهار باب در مهر ماه سال آینده آماده خواهد شد و بقیه نیز در مهر سال ۱۴۰۳ به پایان می‌رسد.
این مسئول، به پیش‌بینی فضا‌های آموزشی برای طرح‌های نهضت ملی مسکن در استان اشاره و بیان کرد: این طرح در قالب دو قانون جهش تولید و ساماندهی مسکن انجام می‌گیرد که در ماده ۱۶ قانون جهش نیز ماده ۸ آیین نامه اجرایی و ساماندهی به صراحت متولی امر زیربنایی و روبنایی را خود دستگاه‌ها اعلام کرده است. مدیرکل راه و شهرسازی زنجان به کمبود مدارسی که هر کدام باید حداقل ۱۲ کلاس درس داشته باشند و در شهرک‌های اقماری این استان ساخته شوند اشاره کرد و گفت: مساحت شهرک‌های اقماری هزار و ۲۰۰ هکتار است که حدود ۲۰ درصد به میزان ۲۵۰ هکتار آن در مالکیت دولت (راه و شهرسازی) بوده و متولی بقیه زمین‌ها به تعاونی‌های مسکن مربوط است.
بیات‌منش افزود: با پیگیری انجام گرفته تفاهمنامه‌ای بین سازمان ملی زمین و مسکن و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس جهت تأمین فضا‌های آموزشی در حال انعقاد است که طبق آن منابع مورد نیاز برای تأمین فضا‌های آموزشی از سه محل وزارت راه و شهرسازی، صندوق توسعه ملی و منابع استانی تأمین خواهد شد. وی تأکید کرد: انجام و اجرای تفاهمنامه یاد شده به تأمین ۵۰ باب مدرسه مورد نیاز کمک می‌کند و باید از فرصت به وجود آمده بهره لازم را برد و در این میان راه و شهرسازی استان زنجان برای تأمین سهم خود آماده است.
لازم به ذکر است شهرک‌های اقماری زنجان هم اکنون از کمبود امکانات زیادی رنج می‌برند که نبود مراکز علمی و آموزشی بخشی از آنهاست و در کنار تأمین آن‌ها باید به دیگر نیاز‌ها هم توجه شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار