کد خبر: 1105391
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰
برای نخستین بار در کشور؛
معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: برای نخستین بار در کشور، تعدادی از پاکبانان رفت و روب و تنظیف شهری در مشهد به دوچرخه برقی همراه با گاری زباله گیری مجهز شدند.

علی نجفی معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: پاکبانان رفت و روب و تنظیف شهری در مناطق مختلف شهر مشهد روزانه به همراه تجهیزات خود شامل گاری زباله گیری ۲۲۰ لیتری و جارو مسافت‌های طولانی را طی می‌کنند تا نظافت شهر را انجام دهند.

او افزود: این حجم از جا به جایی علاوه بر ایجاد خستگی مضاعف برای پاکبانان، سرعت نظافت را نیز به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد ادامه داد: در همین راستا و براساس هماهنگی‌های صورت گرفته با تجهیز دوچرخه‌های برقی به گاری بارگیری مخزن زباله و تجهیزات پاکبانان، طرح پاکبانان دوچرخه سوار مشهدی به صورت آزمایشی آغاز شد.

نجفی بیان کرد: این طرح در هفت مسیر اصلی شهر، به‌ویژه محور‌های منتهی به حرم مطهر رضوی اجرا شده است و پس از بررسی‌های کارشناسی و افزایش معنادار راندمان فعالیت آنها، به تدریج تعداد بیشتری از محور‌های شهری به این دوچرخه‌ها تجهیز می‌شود.

او تصریح کرد: دوچرخه‌های برقی محیط زیستی هستند و با هر بار شارژ باتری، دوچرخه سوار می‌تواند تا ۳۰ کیلومتر مسافت را بدون پدال زدن طی کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار