کد خبر: 1105355
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲
نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس:
نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: قوانین باید موجب تسهیل شرایط شوند ولی با قانون درآمدهای پایدار شهرداری‌ها، نه تنها بهبودی را شاهد نیستیم، بلکه شرایط دشوارتر نیز شده و موجب رکود و افزایش قیمت در صنعت ساختمان نیز می‌شود.
موسی‌الرضا حاجی‌بگلو در گفتگویی پیرامون اثرات طرح‌های تفصیلی به ساخت‌وساز، اظهارکرد: یکی از موضوعات اصلی و اساسی در بحث تولید مسکن به طرح‌‎های تفصیلی و کمیسیون ماده 5 برمی‌گردد.
وی با اشاره به تصویب طرح تفصیلی حوزه میانه شرقی مشهد در روزهای اخیر، گفت: اقدام خوبی است و امیدواریم پاسخ ونیازهای مردم در طرح فوق دیده شده باشد و مثل ادوار گذشته نباشد.
حاجی‌بگلو با بیان اینکه شورای ششم و مدیریت شهری در این دوره برای تحقق وعده ساخت 4 میلیون مسکن خود را در کنار دولت می‌داند، افزود: به سهم خود باید در این خصوص نقش‌آفرینی کنیم و تاکنون قدم‌هایی نیز در این زمینه برداشته‌ایم.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با انتقاد از عملکرد وزارتخانه راه و شهرسازی در خصوص نهضت تولید مسکن، تصریح کرد: متاسفانه با مجموعه‌ای روبرو هستیم که بعضی از معاونان آن حتی یک واحد مسکن هم نمی‌توانند بسازند؛ دولت باید خودش در عرصه نهضت ملی مسکن ورود می‌کرد و نه اینکه وزارت راه و شهرسازی را مامور کند.
حاجی‌بگلو با تاکید بر لزوم واگذاری امور به مردم، گفت: دولت از تصدی‌گری کارهای مختلف باید پرهیز کند و اگر به دنبال کسب موفقیت هستیم باید امورات را به مردم واگذار کنیم و نقش نهادهای حاکمیتی، صرفا تسهیلگری باشد.
سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با اشاره به قانون درآمدهای پایدار شهرداری‌ها، افزود: در شرایطی که خدمات هفتگانه در شهرها توسط شهرداری‌ها ارائه می‌شود، چرا کمیسیون ماده 5 باید مشخص کند که بنایی 4 طبقه یا 5 طبقه ساخته شود؟
حاجی‌بگلو گفت: درحال حاضر در مشهد مقدس 35 هزار رای قلع اجرا نشده داریم و این قانون جدید راه را برای ساخت و ساز خلاف بازتر می‌کند .
وی با بیان اینکه براساس قوانین جدید رکود در بخش مسکن و افزایش قیمت‌ها را خواهیم داشت که طی یکماه گذشته هم داشته‌ایم، افزود: این قانون نواقص دیگری هم دارد؛ به عنوان مثال در شهری مثل نیشابور که فاقد طرح تفصیلی است وهم اکنون براساس قانون جدید صدورپروانه فعلا امکان پذیر نیست شهرداری چگونه باید پاسخگوی شهروندان باشد.
حاجی‌بگلو اظهارکرد: قوانین باید موجب تسهیل شرایط شوند ولی نه تنها بهبودی را شاهد نیستیم، بلکه شرایط دشوارتر نیز شده است.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس اظهار امیدواری کرد که با همراهی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی کمیسیون ماده 5 در اختیار کلانشهرها قرار گیرد.
حاجی‌بگلو در پایان گفت: توفیق مدیریت شهری و شهرداری‌ها در عملکرد، از نگاه مردمی، توفیق دولت محسوب می‌شود و شرایط را باید به نحوی رقم زد که شهرداری‌ها موفق عمل کنند.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار