کد خبر: 1105311
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۸
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی ضمن بازدید سرزده از دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان و مجتمع قضایی شهید لاجوردی بر ضرورت اعمال نظارت مستمر و پیوسته بر عملکرد مجتمع های قضایی تأکید کرد.
سهیلا سعیدی

 

حجت الإسلام والمسلمین رضا براتی زاده، رئیس کل دادگستری استان به طور از پیش اعلام نشده از بخش های مختلف دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان و همچنین مجتمع قضایی شهید لاجوردی بازدید کرد و ضمن گفتگوی چهره به چهره با قضات و کارکنان، مهمترین مشکلات مبتلابه را در ابعاد مختلف مورد بررسی قرار داد.

مقام عالی قضایی استان، تقویت نظارت مستمر بر عملکرد مجتمع های قضایی، رعایت نظم و انضباط اداری، اجرای به موقع دستورهای قضایی و تسریع در انجام امور، سرعت بخشیدن به روند تعیین تکلیف وضعیت پرونده های ارجاعی به شعب و حفظ کرامت مراجعین را از جمله اصول مهم مورد تأکید در سند تحول قضایی برشمرد و از مدیران، قضات و کارکنان این دو مجموعه خواست قانون مداری، حسن خلق در رفتار و خدمت صادقانه و خالصانه را محور عملکرد خود و نیز مطالبات بحق شهروندان را طی تمامی مراحل دادرسی تا حصول نتیجه مطلوب در کانون توجه و پیگیری قرار دهند.

وی گفت: تجربه نشان داده هر گاه روند نظارت ها در یک مجموعه اداری و سازمانی بر اساس هدف گذاری قانونی و در تمامی سطوح و سلسله مراتب کاری دارای پیوستگی، انسجام مناسب، نظم و دقت کافی باشد اهداف پیش بینی شده نیز متناسب با این روال در چشم انداز پیش رو بهتر محقق خواهد شد.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در این بازدید خطاب به مدیران قضایی محل کار را به عنوان خانه دوم کارکنان توصیف و اظهار کرد: شایسته است مدیران قضایی نسبت به نظافت و پاکیزگی محیط کار حساسیت بیشتری داشته و بر عملکرد نیروهای خدماتی در این خصوص نظارت جدی تری اعمال نمایند.

وی روند دادرسی در شعب را نیز مورد بررسی قرار داد و ضمن ملاحظه تعدادی از پرونده های قضایی تشکیل شده و سوابق مکاتبات و استعلامات صورت گرفته، نکات و بایسته های لازم را حسب مورد به قضات رسیدگی کننده و کارکنان اداری متذکر شد.

براتی زاده در ادامه با توجه به عملکرد نامناسب یکی از دفاتر شعب قضایی، ضمن تذکر جدی به کارکنان مربوطه، جهت رفع نواقص و ایرادات موجود، ضرب الأجل دو هفته ای تعیین کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار