کد خبر: 1105300
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۱
رئیس‌جمهور در تماس تلفنی با خانواده مهسا امینی:
رئیس‌جمهور به صورت تلفنی با خانواده مرحوم مهسا امینی گفتگو کرد.

رئیس‌جمهور به صورت تلفنی با خانواده مرحوم مهسا امینی گفتگو کرد.
سید ابراهیم رئیسی روز گذشته در تماس تلفنی با خانواده مرحومه مهسا امینی، ضمن ابراز همدردی با این خانواده و طلب صبر و اجر برای آنان در این مصیبت گفت: من در جریان سفر ازبکستان از این واقعه مطلع شدم که بلافاصله به همکارانم دستور دادم تا بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دهند و مطمئن باشید این موضوع را از دستگاه‌های مسئول مطالبه خواهم کرد تا ابعاد آن روشن شود.
رئیس‌جمهور در این تماس تلفنی که ظهر روز گذشته برقرار شد، با تأکید بر اینکه همه دختران ایران را همچون فرزندان خود می‌داند، افزود: دختر شما همچون دختر خود من است و احساس من این است که این حادثه برای یکی از عزیزان خود من پیش آمده‌است. اینجانب را در مصیبت خود شریک، و همدرد غم و اندوهتان بدانید. در این تماس تلفنی، خانواده مرحومه امینی ضمن تشکر از دستور فوری رئیس‌جمهور برای رسیدگی به حادثه و همچنین تماس و ابراز همدردی ایشان، خواستار پیگیری مسئله تا روشن‌شدن ابعاد موضوع شدند.

گفتنی است در پی انتشار اخباری درباره حادثه برای یک دختر جوان و فوت او، رئیس‌جمهور روز جمعه به وزیر کشور دستور داد علت و جزئیات حادثه را با فوریت و دقت به‌شکل ویژه بررسی و نتیجه را گزارش کند.
بر این اساس احمد وحیدی هم به معاون امنیتی و انتظامی این وزارتخانه مأموریت داد که موضوع را با فوریت مورد بررسی قرار دهد.
روز گذشته نیز وزیر کشور درباره فوت مهسا امینی گفت: موضوع در دستور پیگیری جدی قرار دارد و همه جوانب موضوع به دقت در حال بررسی است. وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه تکمیل‌نشدن گزارش پزشکی قانونی و دفن مرحومه امینی با هم در تناقض نیست، تصریح کرد: چنین نیست و همیشه این اتفاق می‌افتد. یعنی پزشکی قانونی نمونه‌هایی را که نیاز دارد، برمی‌دارد و اجازه دفن را هم خود پزشکی قانونی صادر می‌کند. در مورد مرحوم مهسا امینی هم پزشکی قانونی اجازه دفن را داده‌است. وحیدی با بیان اینکه همه درباره این اتفاق متأسف هستند، افزود: دلایل کامل پزشکی این اتفاق باید ارائه شود، چراکه ظاهراً این مرحومه مشکلات پزشکی قبلی داشته‌است. البته، چون گزارشات پزشکی قانونی تکمیل نشده، نمی‌توان نظر قطعی داد ولی سابقه مشکلات پزشکی وجود داشته و براساس گزارشات این خانم در سن پنج سالگی روی مغزشان عمل جراحی انجام شده‌است که توضیحات تکمیلی باید از سوی مقامات رسمی این حوزه داده شود.
وحیدی افزود: همه تلاش ما برای این است تا بررسی کنیم فرآیند غیر‌قانونی در این کار [فوت مرحوم امینی]صورت گرفته‌است یا خیر. باید منتظر بمانیم نتایج کامل مشخص شود تا بتوانیم راجع به آن قضاوت نهایی و صحیح داشته باشیم. وحیدی افزود: نباید بر تألمات روحی یک خانواده با طرح مسائل غیر‌واقعی بیفزاییم و نباید آن‌ها را دچار رنج بیشتر کنیم. وزیر کشور خاطر نشان کرد: با کمک خانواده و همه شاهدان تحقیقات کامل خواهد شد و در این راه از نظرات پزشکی قانونی و دستگاه نظارتی استفاده می‌کنیم تا به جمع‌بندی نهایی برسیم.
مراسم ختم مرحومه مهسا امینی در شهر سقز برگزار شد. در این مراسم اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان، سردار حسینی فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان و بهزاد رحیمی نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند. پس از مراسم ختم نیز مسئولان استان با حضور در منزل مرحومه مهسا امینی با خانواده وی ابراز همدردی و بر پیگیری موضوع از مبادی قانونی تأکید کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار