کد خبر: 1105278
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۱
دبیر اجرایی اشکواره فرهنگی- هنری حسینی از دریافت بیش از ۳ هزار و۴۰۰ اثر از هنرمندان و فعالان بخش فرهنگی شش کشور به دبیرخانه پنجمین دوره این اشکواره در شهرستان آمل مازندران خبر داد.

دبیر اجرایی اشکواره فرهنگی- هنری حسینی از دریافت بیش از ۳ هزار و۴۰۰ اثر از هنرمندان و فعالان بخش فرهنگی شش کشور به دبیرخانه پنجمین دوره این اشکواره در شهرستان آمل مازندران خبر داد.
مهیار کمانگری دبیر اجرایی اشکواره فرهنگی- هنری حسینی با بیان اینکه بیش از ۳ هزار و۴۰۰ اثر از هنرمندان و فعالان بخش فرهنگی شش کشور به دبیرخانه پنجمین دوره این اشکواره رسیده است، گفت: آثار دریافتی از هزار و ۲۱۷ هنرمند از استان‌های مختلف ایران، عراق، یمن، ترکیه، ایتالیا و افغانستان در هفت بخش رسانه، تئاتر خیابانی، سرود و نقالی، عکس، شعر و داستان کوتاه بوده که در دو ماه گذشته به دبیرخانه پنجمین دوره اشکواره فرهنگی - هنری حسینی در شهرستان آمل ارسال شده است. وی، بیشترین تعداد آثار دریافتی را مربوط به بخش عکس، شعر، داستان و رسانه دانست و گفت: پنجمین دوره اشکواره فرهنگی- هنری حسینی روز‌های ۲۸ شهریور تا ۷ مهرماه به میزبانی شهرستان آمل برگزار می‌شود.
دبیر اجرایی پنجمین اشکواره فرهنگی- هنری حسینی، با اشاره به اینکه آیین افتتاحیه این اشکواره با حضور مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اوقاف و امور خیریه مازندران و مسئولان شهرستان آمل در مجتمع فرهنگی قرآنی بصیرت آستان مقدس امامزاده ابراهیم (ع) برگزار می‌شود، تصریح کرد: برنامه و آثار دریافتی این اشکواره که از سوی داوران مطرح ملی و استانی منتخب و برگزیده شده است در مجتمع‌های فرهنگی و نگارخانه‌های سطح شهر آمل تا روز اختتامیه اشکواره نمایش داده خواهد شد.
کمانگری افزود: برای نخستین بار در اشکواره امسال برنامه‌ریزی شده تا آثار تولیدی شرکت کنندگان به صورت پادکست و موشن و مدیا‌های دیجیتال در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد.
وی، هدف از برگزاری اشکواره فرهنگی- هنری حسینی را جریان‌سازی فرهنگی - هنری از حماسه درس آموز عاشورا بیان کرد و ادامه داد: حرکت امام حسین (ع) یکی از مصادیق جهاد تبیین است که می‌تواند برای تمامی سنین یک الگوی مهم و تأثیرگذار باشد.
دبیر پنجمین دوره اشکواره فرهنگی- هنری حسینی تصریح کرد: با زبان هنر حرف زدن همیشه برای انتقال مفاهیم و ارزش‌ها اثرگذارتر خواهد بود، به خصوص در موضوعات مهم عقیدتی که زبان هنر می‌تواند مرزبندی‌ها را کنار بزند.
کمانگری، از اشکواره فرهنگی- هنری حسینی به عنوان یکی از رویداد‌های بزرگ فرهنگی- مذهبی شمال کشور یاد کرد و گفت: با توجه به استقبال خوب و چشمگیر مردم و هنرمندان از چهار دوره قبلی این اشکواره، تلاش خواهد شد تا از ظرفیت هنر و رسانه برای انتقال مفاهیم متعالی نهضت عاشورا به نسل جوان جامعه ایرانی و حتی فرامنطقه‌ای استفاده شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار