کد خبر: 1105249
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵
تارنمای هیل در گزارشی نوشت: جو بایدن رییس‌جمهوری آمریکا بارها اعلام کرده که در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ شرکت خواهد کرد، در این میان اما بسیاری از اعضای حزب دموکرات‌ این کشور درباره حمایت از وی تردید دارند.
این تارنمای خبری آمریکایی نوشت: «سدریک ریچموند» نماینده سابق کنگره آمریکا و از مقامات کنونی کاخ سفید هفته گذشته در اظهاراتی از ایجاد زیرساخت‌ها در راستای حمایت‌های مالی و غیر مالی از بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا خبر داد و افزود: وی(بایدن) کاندید خواهد شد و ما زیرساخت‌های لازم برای پیروزی او در انتخابات را فراهم می‌کنیم.

در پشت پرده، اعضای حزب دموکرات آمریکا در حال بررسی و مذاکره بر سر نکات مثبت و منفی نامزدی دوباره بایدن در انتخاب هستند.

«ادی ویل» استراتژیست دموکرات درباره احتمال کاندیداتوری بایدن در انتخاب ریاست جمهوری آینده این کشور گفت: نشانه‌ها حاکی از آن است که وی در انتخابات ۲۰۲۴ شرکت می‌کند.

جو بایدن رییس جمهوری فعلی آمریکا بارها از قصد خود برای نامزدی در انتخابات آتی این کشور خبر داده است. به گفته منابع، بایدن حتی در حال بررسی شکل و شمایل کارزار انتخاباتی خود برای سال ۲۰۲۴ است.

این گزارش در بیان دلایلی که دموکرات‌ها در حمایت از بایدن دچار تردید می‌کند به سن رییس جمهور آمریکا اشاره کرد و نوشت: مهمترین عامل تردیدها سن بایدن عنوان می‌شود.

یک استراتژیست دیگر دموکرات‌ها در این باره گفت: به نظرم بایدن، به خوبی از عهده ریاست جمهوری بر آمده اما برای من تصور اینکه فردی در دهه ۸۰ زندگی برای ریاست جمهوری کاندید شود، دشوار است. "خوشمان بیاید یا نه او پیر است."

 شواهد تاریخی نشان می‌دهد که آخرین رییس‌جمهوری که در آمریکا برای دور دوم در انتخابات شرکت نکرده به بیش از نیم قرن گذشته و دوره ریاست جمهوری لیندون جانسون  و در اوج بحبوحه جنگ ویتنام باز می‌گردد اما تاریخ آمریکا تاکنون رییس جمهوری به این پیری را نیز تجربه نکرده است.

در این میان، «جولیان زلیزر» استاد تاریخ و روابط عمومی در دانشگاه پرینستون آمریکا در این باره خاطرنشان کرد که بایدن با مسائلی فراتر از سن خود از جمله نحوه مدیریت بخش اقتصادی مواجه است.

از طرفی دیگر، بایدن تنها دموکراتی است که در یک کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ رییس‌جمهوری پیشین آمریکا را شکست داده است.

در سمت دیگر، اگر ترامپ از طرف جمهوری‌خواهان نامزد نشود، بایدن به احتمال زیاد باید در مقابل «ران دسانتیس» فرماندار کنونی فلوریدا قرار گیرد که این نگرانی دموکرات‌ها را به دنبال داشته است. زیرا، در مقایسه سنی دسانتیس با ۴۴ سال بسیار جوان تر از بایدن است و این نگرانی وجود دارد که بایدن نتواند پا به پای او برای پیروزی در انتخابات بجنگد.

یکی از حامیان مالی دموکرات‌ها در باره نامزدی بایدن در انتخابات آینده آمریکا گفته است: او عملکرد شگفت‌انگیزی داشته است به احتمال زیاد یکی از بهترین‌ها در دوره سیاست‌گذاری مدرن، اما باید به آن زمانی که  "باید کلاه خود را آویزان کرد" (اعلام بازنشسنگی کرد)، دقت داشت و این برای آوازه او نیز بهتر است.

موافقان نامزدی دوباره بایدن نیز با انتقاد از مخالفان وی می‌گویند: وقتی او در انتخابات پیروز شود، آن‌هایی که با او مخالفت کردند، نادان جلوه می‌کنند. به نظر می‌آید این‌ها همان‌هایی هستند که فکر می‌کردند بایدن در دوره گذشته نیز پیروز نمی‌شود.

بسیاری از دموکرات‌ها همچنان در مورد حمایت از بایدن تردید دارند. این در حالی است که محبوبیت بایدن در نظرسنجی‌ها رشد اندکی داشته و شانس دموکرات‌ها برای انتخابات میان دوره‌ای با خشم مردم از تصمیم دادگاه عالی آمریکا مبنی بر لغو قانون سقط جنین در این کشور، افزایش یافته است.

انتخابات میاندوره‌ای کنگره ۱۷ آبان امسال برای گزینش ۴۳۵ نماینده مجلس، ۳۵ سناتور، ۳۹ فرماندار و شماری زیادی از مقام‌های محلی و ایالتی در سراسر آمریکا برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار