کد خبر: 1104871
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
بحران لب مرز، تحلیل کف توئیتر اتراق نکنید

«مرز‌های زمینی عراق تا اطلاع ثانوی بسته شد.» این خبری بود که همزمان با سفر زائران و عاشقان حسینی به چالش کشانده شد. طبق معمول عده‌ای علیه دولت تاختند و برخی دیگر هم با ادله و برهان تلاش کردند تا بگویند این میان شاید دولت قصور داشت، اما نهایت تلاش خود را انجام داد. برخی که همواره دنبال سوء استفاده بودند اینچنین تحلیل کردند که وقتی وام ۵ میلیونی و غذای رایگان باشد اینگونه می‌شود. خنده‌دار جایی بود که یکی نوشت به محض عبور از مرز برای زائران وام ۵ میلیونی واریز می‌شود، اما شاید این عده تجربه این سفر سخت و لذتبخش را ندارند که تصور می‌کنند با چنین نیاتی زن و مرد و کوچک و بزرگ راهی دمای شرجی ۵۰ درجه عراق می‌شوند و کیلومتر‌ها پیاده می‌روند!

کاربری نوشت: عراق برای پذیرش این تعداد زائر زیرساخت لازمو نداره، لذا به جای شانتاژ کورکورانه علیه دولت لطفاً از تریبون‌های خود اعلام بفرمایید دوستان و آشنایان سفر خود به عتبات را به تعویق بیندازند، خدا خیرتون بده...
برخی معتقد بودند دولت هرقدر هم تلاش کند، اما نمی‌تواند برای کشور عراق تعیین تکلیف کند.
کاربری نوشت: ایران تا حدی میتونه با دولت عراق رایزنی کنه، ‏دیگه نمیتونه که براشون تعیین تکلیف و در کارهاشون دخالت کنه!
یکی نوشت: اکثر مشکلات به‌خاطر اینه که ورود و خروج در توازن نیست. ‏ایرانی‌ها از ۲۰ روز قبلِ رفتن عراق میخوان از امکانات رایگان استفاده کنن بعدِ اربعین برگردن. ‏این شده که هنوز موکب‌های عراقی افتتاح نشده، جمعیت شهر‌های مذهبی عراق عین روز اربعینه. ‏این نامیزانی جمعیت تقصیر دولته لابد؟!
دیگری معتقد بود: مشکل از برنگشتن زائرهاست. ‏کاش اینو بفهمیم. ‏امیدوارم یاد بگیریم بی‌اطلاع برای خودمون گناه نخریم.
بسیاری دیگر معتقد بودند که عدم خروج زائران از شهر‌های مختلف عراق این کشور را با بن بست جمعیتی مواجه کرده است. البته در پیام‌های مختلف مسئولان کشور نیز از زائران درخواست کردند بعد از زیارت بار سفر را ببندند و هرچه زودتر برگردند.
مترصد در رشته توئیتی اینچنین تحلیل کرد: مرز خسروی چرا مشکل دار شد؟ ‏چون تعداد گیت‌های طرف ایرانی ۴۰ تاست ‏تعداد گیت‌های طرف عراقی ۱۰ تا! ‏جمعیت روان و خوب از ایران رد میشه، پشت مرز طرف عراقی میمونه. ‏چون نه امکانات طرف عراقی مناسبه، نه مدیریتشون. ‏بعد راحت غرش رو به جون دولت میزنید؟ ‏اصلاً دلیل مشکلات رو میدونید، موضع میگیرید؟
وی در ادامه نوشت: مرز مهران چرا مشکل داره؟ ‏چون تعداد کثیری دارن با ماشین‌های شخصی میان. ‏زائرینی از ۱۰ روز قبل رفتن عراق و برنگشتن و ما اینجا داریم می‌بینیم که چطور در مواکب اتراق کردن. ‏پارکینگ‌ها خالی نمیشه، اون طرف مرز ماشین برای بردن زوار به نجف و کربلا کمه! ‏‌این‌ها هم تقصیر آقای رئیسیه؟
در این میان برخی هم به دولت گذشته تاختند. کاربری نوشت: آقای مخبر در عرض دو هفته برای دومین بار رفته مرز تا مشکلات زائرین عتبات عالیات رو پیگیری، بررسی و رسیدگی کنه... ‏یه دولت هم داشتیم، نه تنها به مشکلات مردم رسیدگی نمی‌کرد بلکه به مشکلات اضافه می‌کرد...!

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار