کد خبر: 1104729
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۷
سرپرست شهرداری کرج خبرداد
سرپرست شهرداری کرج گفت: امکان بهره‌برداری شهرداری کرج از خدمات و اطلاعات دیگر سازمان‌های دولتی در قالب گذرگاه خدمات دولت الکترونیک (GSB) فراهم شد.در راستای تحقق دولت الکترونیک، یکپارچه‌سازی اطلاعات و خدمات و تبادل داده فی‌مابین سازمان‌های مختلف ضروری بوده که از الزامات اجرای این مهم، وجود بستری برای تبادل و به اشتراک‌گذاری داده‌ها و اطلاعات است.

منوچهر غفاری اظهار داشت : در راستای تحقق دولت الکترونیک، یکپارچه‌سازی اطلاعات و خدمات و تبادل داده فی‌مابین سازمان‌های مختلف ضروری بوده که از الزامات اجرای این مهم، وجود بستری برای تبادل و به اشتراک‌گذاری داده‌ها و اطلاعات است.

وي اضافه کرد: بر همین اساس، سازمان‌ها برای حرکت به‌سوی شهر هوشمند و دولت الکترونیک، می‌بایست به گذرگاه خدمات دولت الکترونیک  (GSB: Government Service Bus) که یکی از ارکان اصلی توسعه زیرساخت دولت الکترونیک است، متصل شوند تا امکان بهره‌برداری از سرویس سایر نهادها و نیز ارائه سرویس به آنان فراهم شود.

غفاري با اعلام خبر اتصال شهرداری کرج به گذرگاه خدمات دولت الکترونیک، افزود: با توجه به مأموریت شهرداری کرج مبنی بر ارائه خدمات غیر حضوری به شهروندان و ایجاد درگاه واحد خدمات الکترونیک «کرج من»، دسترسی به اطلاعات سایر سازمان‌های دولتی از قبیل احراز هویت ثبت‌احوال، استعلام تطبیق شماره تلفن همراه با کد ملی (شاهکار)، احراز اصالت سند مالکیت و استعلام کد پستی و ... سرپرست شهرداری کرج ادامه داد: بنابراین با پیگیری‌های مستمر طی سال‌های اخیر (از سال ۱۳۹۶ تاکنون) و با ارسال مکاتبات متعدد با نهادهای ذی‌ربط ازجمله استانداری، اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات و سازمان فناوری اطلاعات ایران و رایزنی‌های مختلف و متوالی، شهرداری کرج در راه اتصال به گذرگاه خدمات دولت الکترونیک اقدام کرده که در نتیجه تلاش‌های مستمر طی این سال‌ها، هفته گذشته این مهم عملیاتی شد.

به گفته سرپرست شهرداری کرج؛ سرویس‌هایی که  اشاره شد نیز جهت بهره‌برداری از سوی سازمان فناوری اطلاعات ایران پس از طی مراحل اداری در اختیار سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرج قرار گرفته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار