کد خبر: 1104597
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳
مربی بدنساز تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: با مطرح کردن برخی حرف‌ها کار اسکوچیچ را لوث نکنید.
 علی اصغر قربانعلی پور در مورد آخرین وضعیت فسخ قرارداد و دریافت مطالبات دستیاران ایرانی دراگان اسکوچیچ پس از اتمام همکاری او با فدراسیون فوتبال اظهار داشت: ابتدا برای تیم ملی کشورمان آرزوی موفقیت می‌کنم. صادقانه بگویم توقع داشتم دست‌کم با کادری که با کمک بازیکنان، عوامل تیم ملی و مدیران قبلی فدراسیون توانستند این صعود را رقم بزنند، بهتر برخورد شود. هیچ کس نمی‌تواند تنهایی سند این صعود را به نام خود بزند، اما می‌توانستند در برخورد‌ها و رفتارهایشان احترام بیشتری به ما بگذارند.

وی افزود: به عنوان یک ایرانی که برای تیم ملی عملکرد خوبی داشته و در کادر فنی اسکوچیچ زحمت کشیدم، توقعاتی دارم. همه می‌دانیم کاستی‌های زیادی وجود داشت، اما این تیم به جام جهانی رفت. معمولا هم رسم است وقتی می‌خواهند در هر جایی از یک نفر خداحافظی کنند، مراسم تودیع و آن چیزی که در عرف جامعه هست و جزو مرام و معرفت ما است می‌گذارند، اما صادقانه چنین چیزی را در مورد اخیر ندیدم.

مربی بدنساز سابق تیم ملی فوتبال کشورمان در دوره دراگان اسکوچیچ در مورد اینکه آیا از اسکوچیچ در روز‌های اخیر قدردانی شده است توضیح داد: در مورد اسکوچیچ من اطلاعی ندارم و باید از خودش سوال کنید، اما در مورد خود من چنین اتفاقی نیفتاده است.

قربانعلی‌پور در خصوص اینکه آیا امروز موفق شدند مدیران فدراسیون را ببینند و همچنین آخرین وضعیت دریافت مطالباتشان توضیح داد: دوستان فدراسیون را خیلی کم می‌توان دید. البته شاید سرگرم تدارکات کار خودشان بودند، اما به نظر من می‌توانستند برای این کادر فنی و سیستم کاری که انجام شد احترام بیشتری قائل شوم.

وی در مورد اینکه آیا در روز‌های اخیر و پس از برکناری دراگان اسکوچیچ با او صحبت کرده است، گفت: بهتر است از خودش این مسائل را بپرسید. اگر تاکنون صحبتی نکرده شاید صلاح ندیده است، اما من با او در این مدت حرف زدم. اسکوچیچ صلاح دیده که حرف نزند و من نمی‌توانم جای او تصمیم بگیرم، اما قطع همکاری من با فدراسیون انجام شد.

مربی بدنساز سابق تیم ملی فوتبال کشورمان درباره اینکه با این تفاسیر قطع همکاری‌اش با تیم ملی نهایی شده پاسخ داد: بله، تعارف که نداریم. همه جامعه فوتبال، خود رسانه‌ها و بازیکنان می‌دانند بدون هیچ مشکلی بهترین عملکرد را داشتم، اما حق طبیعی هر مربی است که دستیارانش را انتخاب کند. از این لحاظ هیچ دلخوری و ناراحتی ندارم، اما نوع این اتفاق چندان زیبا نبود. صادقانه بگویم، از رسانه‌ها نیز دلخور هستم. احساس می‌کنم باید از منِ علی اصغر قربانعلی پور به عنوان یک مربی ایرانی که با تحصیلات عالیه در کادر فنی حضور داشت بیشتر حمایت می‌شد، اما اتفاقات قشنگی برایم رقم نخورد.

قربانعلی‌پور در خصوص دلیل دلخوری‌اش از رسانه‌ها توضیح داد: اگر یک خارجی در پست من بود، رسانه‌ها خیلی روی آن مانور می‌کردند، ولی به این دلیل که من مربی ایرانی بودم، سکوت می‌کردم و سرم در کار خودم بود و اهل مصاحبه و این صحبت‌ها نبودم، توجه خاصی به کارم نشد.

وی در مورد اینکه به هر حال فضای رسانه‌ای اطراف تیم ملی نیز به خبرنگاران اجازه نمی‌داد بیشتر با کادر فنی تعامل داشته باشند و همین الان هم دراگان اسکوچیچ که یکی از مهم‌ترین اتفاقات فوتبال ایران در موردش رقم خورد حاضر به صحبت کردن نیست، گفت: اسکوچیچ خودش صلاح کارش را می‌داند. من هم در مورد خودم صحبت نکردم، بلکه به نمایندگی از مربی ایرانی در کادر فنی تیم ملی حرف زدم. خودتان سال‌ها دیده‌اید وقتی چنین اتفاق بزرگی رقم می‌خورد، شرایط را برای مربی خارجی بزرگ‌تر جلوه می‌دهند، اما قبول کنید ما ایرانی‌ها قدر یکدیگر را نمی‌دانیم.

عضو سابق کادر فنی تیم ملی درباره نحوه دریافت طلبش خاطرنشان کرد: قرار است این موضوع انجام شود.

قربانعلی‌پور در خصوص اینکه یکی از اعضای تیم ملی مدعی است تاکنون پاداشی دریافت نکرده‌اند، پاسخ داد: من هم پاداش نگرفتم. پس از صعود تیم ملی به جام جهانی در بازی مقابل عراق، معاون اول رئیس‌جمهور قول داد مجوز ورود یک ماشین را به عنوان پاداش در اختیار اعضای تیم ملی قرار بدهد. هیچ چیز پنهان نیست. الان هم در ساختمان فدراسیون گفتم و از تاج و تصمیم‌گیرندگان فدراسیون هم توقع دارم دست‌کم در این زمینه در حق ما اجحاف نشود.

وی در خصوص اینکه در ماه‌های اخیر از تیم‌هایی مثل نساجی و تراکتور پیشنهاد داشت، اما به دلیل قرارداد داشتن با فدراسیون نتوانست با آن باشگاه‌ها همکاری کند و آیا اکنون حسرت این موضوع را نمی‌خورد، گفت: به هر حال ما ایرانی‌ها احساسی هستیم، اما من از تصمیمی که گرفتم پشیمان نیستم. از حمید مطهری، قربان بردیف و سرمربیان دو تیم خیلی خوب لیگ برتری دیگر نیز تشکر می‌کنم. در آن زمان تصمیم گرفته بودم به تیم ملی خدمت کنم و کارم را هم تا وقتی در این تیم بودم به بهترین شکل انجام دادم. فوتبالی‌ها باید در مورد من قضاوت کنند. تنها دلخوری که وجود دارد، نحوه قطع همکاری است.

مربی سابق تیم ملی تصریح کرد: دومین دلخوری من نیز از رسانه‌ها است؛ بهتر می‌توانستید از کادر فنی ایرانی تیم ملی حمایت کنید. همیشه در کلام این موضوع را می‌گوییم، اما در عمل ما ایرانی‌ها از هم فاصله داریم.

قربانعلی‌پور در مورد جو اردوی تیم ملی در دوره اسکوچیچ و اینکه گفته می‌شود او کاریزمای لازم را نداشت، پاسخ داد: خواهش می‌کنم موفقیت یک آدم را تا این انداز لوث نکنید. اصلا چنین چیزی نبود، اگر هم چنین چیزی باشد فوتبالی‌ها بهتر درک می‌کنند که در چنین حالتی نمی‌توان موفقیت بزرگی کسب کرد. خودزنی نکنیم و قدرنشناس نباشیم. اکنون که تصمیم گرفته‌ایم با این بنده خدا، همکاری کنیم دست‌کم حرف‌های نامربوط نزنیم، زیرا چنین کار‌هایی در شأن و فرهنگ ما ایرانی‌ها نیست.

وی در مورد اینکه آیا همه بازیکنان اسکوچیچ را دوست داشتند، توضیح داد: در هر مجموعه‌ای بالا و پایین وجود دارد، اما من مشکل خاصی نمی‌دیدم. اگر اکنون به تیم‌های باشگاهی هم بروید امکان دارد مسائلی وجود داشته باشد، اما این اتفاقات درون خانوادگی است و جزو طبیعت فوتبال محسوب می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار