کد خبر: 1104136
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵
وزارت دفاع جمهوری آذربایجان امروز در بیانیه‌ای از هدف قرار دادن مواضع ارتش این کشور از سوی نیرو‌های ارمنستان خبر داد.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: وزارت دفاع جمهوری آذربایجان امروز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که نیرو‌های ارمنستان به مواضع ارتش این کشور تیراندازی کرده اند.

در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در این خصوص آمده است که یگان‌های نیرو‌های مسلح ارمنستان شب گذشته (به وقت محلی) با سلاح‌های مختلف مواضع ارتش باکو را در نقاط مرزی هدف قرار دادند.

بیانیه باکو در این خصوص اضافه کرد که ارتش این کشور نیز به اقدام متقابل مبادرت نمود.

در همین ارتباط، وزارت دفاع ارمنستان دوشنبه هفته جاری در بیانیه‌ای اعلام کرد که وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز یکشنبه اطلاعات نادرستی را منتشر کرده است.

در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع ارمنستان در این خصوص آمده بود که نیرو‌های ایروان به مواضع جمهوری آذربایجان مستقر در بخش شرقی خط تماس شلیک نکرده اند.

بیانیه ایروان در این خصوص اضافه کرد که وضعیت در مرز از ثبات نسبی برخوردار او تحت کنترل کامل نیرو‌های مسلح این کشور است.

واکنش ایروان به بیانیه روز شنبه وزارت دفاع جمهوری آذربایجان بود مبنی بر اینکه یگان‌های نیرو‌های مسلح ارمنستان با سلاح‌های مختلف، مواضع ارتش باکو را گلوله باران کردند.

اتهام زنی‌های ارمنستان و جمهوری آذربایجان علیه یکدیگر در حالی مطرح می‌شود که «الهام علی اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان و «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان ۹ شهریور ماه سال جاری در شهر بروکسل با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

این دیدار به میزبانی «چالز میشل» رئیس شورای اروپا انجام شد.

رئیس جمهور جمهوری آذربایجان و نخست وزیر ارمنستان در این دیدار، پیرامون تحولات قره باغ و وضعیت قفقاز جنوبی با یکدیگر بحث و تبادل نظر کردند.

دیدار مذکور تنها یک روز پس از تماس تلفنی رئیس شورای اروپا با علی اف درباره عادی سازی روابط باکو و ایروان انجام شده بود.

«نیکول پاشینیان» نخست وزیر جمهوری ارمنستان «چارلز میشل» رئیس شورای اروپا و «الهام علی اف» رئیس جمهور آذربایجان فرودرین ماه سال جاری نیز در بروکسل دیداری سه جانبه داشتند.

در این دیدار نیکول پاشینیان به وضعیت آرتساخ و مسائل انسانی ناشی از اقدامات اخیر یگان‌های نظامی آذربایجان اشاره کرد.

موضوعات مربوط به اجرای بیانیه‌های سه جانبه ۹ نوامبر ۲۰۲۰، ۱۱ ژانویه ۲۰۲۱، ۲۶ نوامبر ۲۰۲۱ و همچنین توافقات به دست آمده در نشست سه جانبه در ۱۴ دسامبر در بروکسل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار