کد خبر: 1103981
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴
تیم ملی والیبال ایران در چهارمین مسابقه خود در رقابت‌های قهرمانی مردان جهان مغلوب برزیل پرافتخارترین تیم جهان شد.
 مرحله یک هشتم نهایی مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان ۲۰۲۲ که از روز شنبه ۱۲ شهریور در دو کشور لهستان و اسلوونی آغاز شده بود، بامداد امروز (پنج‌شنبه ۱۵ شهریور) به پایان رسید.

در آخرین مسابقه این مرحله دو تیم ایران و برزیل به مصاف یکدیگر رفتند و شاگردان بهروز عطایی در سه ست متوالی و  با امتیازهای ۲۵ بر ۱۷، ۲۵ بر ۲۲ و ۲۵ بر ۲۳ نتیجه را به یکی از مدعیان قهرمانی این مسابقات واگذار کردند و از دور رقابت‌ها حذف شدند.

بهروز عطایی سرمربی تیم ملی ایران در ابتدای این مسابقه از ترکیب میلاد عبادی‌پور، امین اسماعیل‌نژاد، محمدطاهر وادی، امیرحسین توخته، علی‌اصغر مجرد، محمدجواد معنوی‌نژاد و محمدرضا حضرت‌پور استفاده کرد.

رنان دال‌زاتو سرمربی تیم ملی والیبال برزیل نیز از فرناندو کرلینگ، والاس دسوزا، فلاویو گالبرتو، لوکاس ساتکمپ، یوآندی لئال، رودریگو لیائو و تالس هاس در ابتدای این مسابقه استفاده کرد.

نخستین امتیاز این مسابقه به برزیل رسید. در امتیاز هشت بر چهار عطایی درخواست وقت استراحت کرد. در این ست برزیلی‌ها کاملا امین اسماعیل‌نژاد را مهار کردند و به همین دلیل در امتیاز ۱۷ بر ۱۴ به سود برزیل، صابر کاظمی به میدان آمد. عطایی در امتیاز ۱۹ بر ۱۴ دومین وقت استراحت خود را گرفت و از بازیکنان خواست که همدیگر را به بهترین شکل ممکن حمایت کنند. در نهایت این ست ۲۵ بر ۱۷ به سود برزیل به پایان رسید.

در ست نخست حمله برزیل عملکرد بسیاری خوبی داشت و زردپوشان ۱۶ امتیاز از حمله به دست آوردند اما تیم ایران تنها پنج امتیاز کسب کرد. در دیگر فاکتورها مانند دفاع، سرویس و اشتباهات بازیکنان عملکرد دو تیم تقریبا یکسان بود و اختلاف زیادی در آن‌ها وجود نداشت.

در ست دوم امتیازهای اول و دوم به برزیل رسید. در امتیاز هفت دو تیم برابر شدند. تیم ایران در امتیاز ۹ بر ۸ برای نخستین بار در این مسابقه از برزیل پیش افتاد. در امتیاز ۱۳ بر ۱۰ به سود برزیل، عطایی درخواست وقت استراحت کرد تا از افزایش اختلاف امتیاز در این  ست جلوگیری کند. سرمربی تیم ملی والیبال ایران در امتیاز ۲۰ بر ۱۶ دومین وقت استراحت را درخواست کرد و از بازیکنان خواست که دقت خود را افزایش دهند. در امتیاز ۲۳ بر ۲۲ به سود برزیل امیرحسین اسفندیار نیز به میدان آمد.

عملکرد برزیل در حمله و دریافت در این ست هم ادامه یافت و شاگردان بهروز عطایی به رغم نمایش خوب به ویژه در اواخر این ست در نهایت ۲۵ بر ۲۲ مغلوب حریف شدند تا در ست شماری در این مسابقه حساس دو بر صفر از حریف عقب بیافتند.

در ست سوم جواد کریمی از ابتدا در ترکیب تیم ایران قرار گرفت، نخستین امتیاز را نیز ایران به دست آورد. ملی‌پوشان در ادامه این ست تیم برتر میدان بودند، اما در امتیاز ششم با حریف برابر شدند. در امتیاز ۱۳ بر ۱۰ و ۱۶ بر ۱۳ به سود برزیل، عطایی دو درخواست وقت استراحت خود را گرفت و تیم ایران در امتیاز ۱۷ با برزیل برابر شد، سرمربی تیم برزیل در امتیاز ۱۹ بر ۱۸ به سود ایران درخواست وقت استراحت کرد تا مانع اختلاف امتیاز شاگردانش با تیم ایران شود.

رقابت دو تیم در این ست بسیار نزدیک پیش رفت و در امتیاز ۲۲ دو تیم برابر شدند، اما در نهایت تیم ملی والیبال ایران در ست سوم این مسابقه نیز نتیجه را ۲۵ بر ۲۳ به حریف واگذار کرد تا سه بر صفر مغلوب پرافتخارترین تیم والیبال جهان شود و از دور مسابقات کنار رود.

تیم ملی والیبال برزیل با کسب این پیروزی صعودش به جمع هشت تیم برتر این رقابت‌ها قطعی شد تا حریف دیگر تیم آمریکای جنوبی (آرژانتین) در مرحله یک چهارم نهایی شود.

کاسپادس لاسی دنی فرانسیسکو از جمهوری دومینیکن و موکری جوراج از اسلواکی داوران اول و دوم این مسابقه بودند.

مسابقه دو تیم ایران و برزیل بیستمین جدال تاریخ والیبال دو کشور بود که مردان والیبال ایران هفدهمین ناکامی خود را برابر این تیم تجربه کردند.

تیم ملی والیبال ایران قبل از شروع این مسابقه با ۲۷۳ امتیاز در رتبه نهم جهان قرار داشت و تیم برزیل با ۳۵۰ امتیاز در جایگاه چهارم بود.

در مرحله یک هشتم نهایی مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان تیم‌های لهستان، اسلوونی، ایتالیا، فرانسه، آمریکا، اوکراین، آرژانتین و برزیل موفق به شکست حریفان خود شدند و به مرحله یک چهارم نهایی صعود کردند.

بدین ترتیب در جمع هشت تیم برتر هیچ نماینده‌ای از قاره آسیا حضور نخواهد داشت و پنج تیم اروپایی و سه تیم از آمریکا مرکزی و جنوبی برای کسب مقام قهرمانی به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

برنامه دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های والیبال قهرمانی مردان جهان به وقت تهران به قرار زیر است:

چهارشنبه ۱۶ شهریور؛ سالن استوژیتس آرنا شهر لیوبلیانای اسلوونی

ساعت ۲۰؛ ایتالیا – فرانسه

ساعت ۲۳:۳۰؛ اسلوونی – اوکراین

 

پنج‌شنبه ۱۷ شهریور؛ سالن آرنا گلیویس در شهر گلیویتسه لهستان  

ساعت ۲۰؛ آرژانتین – برزیل

ساعت ۲۳:۳۰؛ لهستان – آمریکا

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار