کد خبر: 1103853
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵
قیمت نفت پس از افزایش ۳ درصدی در روز گذشته، امروز کاهش یافت، اما اقدام اوپک نشان می‌دهد اوپک تقاضا را به دقت زیر نظر دارد و سعی می‌کند عرضه را مدیریت کند.
 

 قیمت نفت پس از افزایش 3 درصدی در روز گذشته، در معاملات امروز کاهش یافت.

روز گذشته، گروه اوپک پلاس توافق کردند تا 100 هزار بشکه در روز از میزان تولید خود کم کنند. این اقدام اوپک با هدف متوقف کردن کاهش اخیر قیمت نفت صورت گرفته است.

هر بشکه نفت برنت با 62 سنت کاهش 95.14 دلار فروخته شد، اما نفت خام آمریکا با یک دلار و 95 سنت افزایش 88.82 دلار معامله شد.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام (اوپک) و هم پیمانانش موسوم به اوپک پلاس تصمیم گرفتند تا در ماه سپتامبر 100 هزار بشکه در روز تولید خود را کاهش دهند.

این اقدام پس از ابراز نگرانی عربستان در مورد  کاهش قیمت نفت در ماه ژوئن با وجود کمی عرضه صورت گرفت.

با وجود اینکه عربستان از گفته بود که قیمت ها را بالا ببرد، اما تحلیلگران انتظار این اقدام اوپک پلاس را نداشتند.

تحلیلگران معتقدند این اقدام اوپک پلاس بیشتر نمادین بوده و با توجه اینکه اوپک از هدف تولید خود کمتر تولید دارد، تاثیر محدودی بر عرضه واقعی دارد.

نوآ بارت، تحلیلگر انرژی و آب در یادداشتی نوشت، اما این حرکت از نظر سیگنال دهی اهمیت داشت زیرا «نشان می دهد اوپک پلاس تقاضا را به دقت زیر نظر دارد و سعی می کند تا برای حفظ  یک کَفِ قیمتی نفت عرضه را مدیریت کند.»

تینا تنگ، تحلیلگر بازارهای سی ام سی در این باره گفت، عوامل دیگری که بر بازار تاثیر می‌ گذارند، شامل چشم ‌انداز ضعیف ‌تر تقاضای نفت به دلیل محدودیت‌های کرونایی مجدد در برخی از بخش‌ های چین و همچنین توافق برای اعمال سقف قیمتی برای صادرات نفت روسیه است.»

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار