کد خبر: 1103622
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰
غلامرضا مسکنی

یکی از مأموران پلیس پایتخت در عملیات بازداشت سارقان منزل که دختری جوان را به گروگان گرفته‌بود، با ضربه چاقوی سارق از ناحیه قلب هدف قرار گرفت و به شهادت رسید.
ساعت ۵:۳۰ صبح دیروز یک‌شنبه ۱۳ شهریور مأموران کلانتری ۱۰۶ نامجو به قاضی ساسان غلامی، بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران خبر دادند یکی از مأموران کلانتری در درگیری با یک سارق به شهادت رسیده‌است. یکی از مأموران پلیس اعلام کرد دقایقی قبل پس از گزارش سرقت از آپارتمان مسکونی حوالی میدان سپاه دو مأمور گشت پلیس راهی محل شدند که یکی از آن‌ها با اصابت ضربه چاقوی سارق زخمی و پس از انتقال به بیمارستان فوت کرده‌است. با اعلام این خبر بازپرس جنایی همراه تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی و مأموران تشخیص هویت راهی بیمارستان شدند.
تیم جنایی روی تخت بیمارستان با جسد استوار یکم امیر کیوان‌لو روبه‌رو شدند که با ضربه چاقویی به سینه‌اش به شهادت رسیده‌بود. بررسی‌ها نشان داد عامل قتل سارق سابقه‌داری است که در تاریکی صبحگاهی برای سرقت به خانه دختر تنهایی در نزدیکی میدان سپاه می‌رود و پس از بستن دست و پای دختر جوان طلا‌ها و اموال قیمتی او را سرقت می‌کند، اما هنگام خارج شدن از ساختمان با دو مأمور پلیس روبه‌رو می‌شود. یکی از مأموران پلیس همدست وی را قبل از فرار دستگیر می‌کند و استوار یکم امیر کیوانلو به سراغ سارق دوم می‌رود تا او را دستگیر کند که وی ناگهان چاقویی از جیبش بیرون می‌آورد و ناخودآگاه ضربه‌ای به سینه مأمور پلیس وارد می‌کند، اما مأمور زخمی با شجاعت تمام مانع فرار سارق می‌شود و او را دستگیر می‌کند. پس از این مأمور زخمی به بیمارستان منتقل می‌شود، اما تلاش تیم پزشکی نتیجه‌ای نمی‌دهد و وی بر اثر شدت خونریزی به شهادت می‌رسد.
اظهارات همکار شهید
یکی از مأموران پلیس گفت: «همراه همکارم در کیوسک پلیس حوالی میدان امام‌حسین نشسته بودیم که مردی سراسیمه به ما مراجعه کرد و گفت دقایقی قبل خواهرش که در آپارتمان مسکونی نزدیکی میدان سپاه تنها زندگی می‌کند با او تماس گرفته و گفته است سارقی وارد خانه‌اش شده‌است. مرد جوان وحشت‌زده بود و گفت احتمال می‌دهد سارق خواهرش را گروگان گرفته باشد، چون به تلفن‌های او جواب نمی‌دهد و درخواست کمک کرد که من و همکار بلافاصله با اعلام این خبر به مرکز و کلانتری راهی محل حادثه شدیم. وقتی به محل حادثه رسیدیم، مرد جوان با کلیدی که داشت، در را باز کرد که در همان ابتدا با یکی از سارقان روبه‌رو شدیم و او هم فرار کرد که در تعقیب و گریز کوتاهی او را دستگیر کردم. پس از این استوار یکم امیر کیوانلو برای دستگیری سارق دوم وارد ساختمان شد که سارق با دیدن همکارم به طرف پشت بام رفت، اما وقتی دید در پشت‌بام بسته است برگشت و در مواجهه با امیر ناگهان با چاقو ضربه‌ای به سینه او زد. امیر در حالی که زخمی شده‌بود، شجاعانه او را دستگیر کرد. پس از این حادثه بلافاصله درخواست کمک کردیم و امیر را به بیمارستان منتقل کردیم، اما متأسفانه همکارم در کمال ناباوری بر اثر جراحت و خونریزی شدید شهید شد.»
وی ادامه داد: «پس از دستگیری سارقان مقداری طلا و اموال سرقتی دیگر از سارق کشف کردیم و بعد به داخل خانه زن جوان رفتیم که دیدیم زن جوان دست و پا بسته در گوشه‌ای از اتاق افتاده‌است و او را نجات دادیم.»
گریه‌های خواهرم
مرد جوان هم در توضیح ماجرا به مأموران گفت: «من در خانه‌ام خواب بودم که با زنگ تلفن همراهم از خواب بیدار شدم. پشت‌خط خواهرم بود که در خانه تنها زندگی می‌کرد. او در حالی که صدایش به شدت می‌لرزید و گریه می‌کرد به من گفت سارقی وارد خانه‌اش شده است. خواهرم گفت مرد سارقی از طریق بالکن وارد یکی از اتاق‌ها شده‌است. به او گفتم در اتاقی پنهان شود تا همراه مأموران به کمکش بروم. پس از این به سرعت خودم را به کیوسک مأموران پلیس رساندم و موضوع را به آن‌ها گفتم. همراه دو مأمور پلیس راهی خانه خواهرم شدیم که در همان ابتدا با سارقی روبه‌رو شدیم و یکی از مأموران او را بازداشت کرد، اما سارق دوم برای فرار با چاقو ضربه‌ای به سینه مأمور دیگر زد، اما موفق به فرار نشد.»
اعتراف به قتل
قاتل، سارق سابقه‌داری است که یک‌بار به اتهام سرقت از تعدادی منزل در تهران به زندان رفته‌است. او پس از دستگیری در بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرد و گفت پس از آزادی دوباره تصمیم گرفته از منازل سرقت کند.
متهم در توضیح ماجرا گفت: «من سابقه سرقت دارم و وقتی هم از زندان آزاد شدم دوباره تصمیم گرفتم سرقت کنم. معمولاً قبل از سرقت خانه مورد نظر را شناسایی می‌کردم و تمامی جوانب آن را می‌سنجیدم تا راحت‌تر سرقت کنم و گرفتار پلیس نشوم. از طرفی هم به تمامی خانه‌های این منطقه آشنایی داشتم، چون مدتی است سوژه‌هایم را از این منطقه انتخاب می‌کنم. خانه مورد نظر را چند روز قبل شناسایی و فکر کردم ساکنان خانه به مسافرت رفته‌اند و کسی داخل خانه نیست، اما خبر نداشتم که دختر خانواده در خانه تنهاست. از سوی دیگر خانه در طبقه اول بود و بالکن هم داشت که به راحتی می‌توانستم از طریق بالکن وارد خانه شوم. به همین‌خاطر صبح زود از طریق بالکن وارد خانه شدم، اما داخل خانه متوجه دختر جوانی شدم که به آرامی با تلفن صحبت می‌کرد. چاره‌ای نداشتم و به سرعت به سراغ دختر جوان رفتم و با تهدید چاقو دست و پایش را با طناب بستم و طلا‌های او را به زور گرفتم و پس از برداشتن تعدادی لوازم گرانقیمت ازخانه بیرون آمدم که با مأموران پلیس روبه‌رو شدم. با دیدن مأموران شوکه شدم و برای فرار از پله‌ها بالا رفتم تا از پشت بام فرار کنم، اما وقتی به طبقه پنجم رسیدم، دیدم در پشت‌بام قفل است. به همین‌خاطر دوباره به طبقه اول برگشتم که یکی از مأموران دستور ایست داد، اما من برای فرار از دست او با چاقو ضربه‌ای به سینه‌اش زدم. خون تمام بدنش را فرا گرفته بود، اما مانع فرار من شد و در نهایت دستگیر شدم.»
متهم پس از اعتراف به قتل به دستور قاضی ساسان غلامی، بازپرس ویژه قتل برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار