کد خبر: 1103471
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
مراسم تکریم و معارفه رئیس کمیته ملی المپیک برگزار شد
دوره مدیریتی محمود خسروی‌وفا در کمیته ملی المپیک رسماً از دیروز آغاز شد. آیین تکریم و معارفه ریاست کمیته ملی المپیک روز گذشته با حضور مسئولان و مدیران ورزش در آکادمی ملی المپیک برگزار شد.
شیوا نوروزی

در این مراسم صمیمانه سجادی وزیر ورزش، پولادگر معاونش، رؤسای فدراسیون‌ها، پیشکسوتان، چهره‌های ورزشی و اصحاب رسانه حضور داشتند و همه سعی می‌کردند به نوعی از مدیریت رضا صالحی‌امیری در چهار سال گذشته تقدیر و تشکر کنند. ضمن اینکه تقریباً تمام حاضران در مراسم از سپرده شدن سکان مدیریت کمیته به خسروی‌وفا راضی به نظر می‌رسیدند. مجمع انتخاباتی ششم شهریورماه در شرایطی برگزار شد که مهدی علی‌نژاد تنها رقیب خسروی‌وفا بود و در نهایت نیز بعد از دو دور رأی‌گیری با یک رأی کمتر رقابت را به مدیر باتجربه پارالمپیک واگذار کرد. با شروع رسمی دوران ریاست حاج محمود، اهالی ورزش قهرمانی امیدوارند او نیز پیگیر مشکلات متعدد مدال‌آوران، پیشکسوتان و تیم‌های ملی باشد.
پرهیز از حاشیه
رئیس پیشین کمیته ملی المپیک در ابتدای جلسه به دوستی قدیمی‌اش با خسروی‌وفا اشاره داشت و از اینکه اجازه ورود سیاست به این نهاد را نداده است، ابراز رضایت کرد: «هزار و ۷۰۰ روز خدمت در کنار جامعه ورزش قهرمانی گذشت، هزار و ۷۰۰ روز عشق، انسانیت و معرفت از شما آموختم. به خسروی‌وفا و اعضای جدید هیئت اجرایی تبریک می‌گویم. با محمود خسروی‌وفا یک دهه است که آشنایی دارم. او هم صاحب‌نظر است و هم دردآشنا. باور دارم کمیته را با سرعت بیشتر به قله‌های موفقیت نزدیک خواهد کرد. در این مدت تلاش کردم از مسیر انسانیت و دیانت خارج نشوم. هیچگاه خودم را از اشتباه مصون ندانسته و نمی‌دانم. سعی کردم ارزش‌های معنوی در ورزش گسترش یابد. بی‌شک فرهنگ، جوهر اخلاق پهلوانی است و در آینده نیز باید به عنوان یک اصل پیگیری شود. سه عامل مشارکت، تعامل و مشورت را در امور مدیریتی مدنظر قرار دادم. منافع و مصالح ملی در مدار تصمیم‌گیری قرار داشت و از حاشیه پرهیز کردم. سیاست اینکه فدراسیون‌ها حق دارند و کمیته وظیفه، در دستور کارمان بود. طی چهار سال گذشته هیچ تصمیمی را بدون مشورت نگرفتم. در اموری که تخصص نداشتم دخالت نکردم و تصمیم‌گیری با هیئت اجرایی بود. هیچگاه مسائل سیاسی و دولت را در ورزش دخالت ندادم و هرگز موضع‌گیری سیاسی نداشتم تا مبادا ورزش آسیب ببیند.»
رئیس پیشین کمیته ملی المپیک در پایان مراسم در جمع خبرنگاران باز هم به نقش رسانه‌ها اشاره کرد و انعطاف را یکی از فاکتور‌های موفقیت خواند: «ورزش از حاشیه لطمه‌های زیادی دیده بود و تلاش کردم از تنش دوری کنم. رئیس کمیته باید انعطاف لازم را برای تعامل با وزارت داشته باشد. تلاش کردیم چهره فرهنگی ورزش را تقویت کنیم. در این مدت مرجعیت کمیته در داخل و خارج را ارتقا دادیم. در حال حاضر یکی از مدعیان آسیا، کشور‌های اسلامی و المپیک هستیم. همچنین روابط خوبی با فدراسیون‌های جهانی و کمیته بین‌المللی المپیک داریم.» صالحی‌امیری در خصوص ادامه همکاری با مدیریت جدید اظهار داشت: «خسروی وفا شخصیت ویژه‌ای است و شخصاً حضورش را برای کمیته مثبت می‌دانستم. به آینده کمیته خوشبینم و برای انتقال تجربیات چهار سال گذشته تعهد اخلاقی دارم.»
اجازه وزیر و توصیه رئیس
رئیس جدید کمیته نیز تدوین «تاریخ شفاهی» ورزش ایران را مهم‌ترین دستاورد مدیریتی صالحی‌امیری خواند. محمود خسروی‌وفا یک‌بار دیگر در صحبت‌هایش بر نقش دلاوری‌ها و رشادت‌های شهدا تأکید کرد و موفقیت‌های امروز ورزش را حاصل خون شهدا دانست: «تاریخ شفاهی در ورزش کشور ماندگار خواهد شد و نسل‌های بعدی به اهمیت آن پی خواهند برد. وارث ۵ هزار شهید ورزشکار و جوان هستیم. شهدا به پایبندی به نظام و استقلال کشور باور داشتند. همین باور به سایر جوانان نیز منتقل شد و در ورزش قهرمانی هم تأثیر مستقیم داشت. شاید روزی تصور نمی‌شد در المپیک و رشته‌های مختلف مدال‌های رنگارنگی کسب کنیم. با اجازه وزیر و توصیه صالحی‌امیری در انتخابات شرکت کردم. امیدوارم در این دوره آبروداری کنم.» تأکید خسروی‌وفا بر ادامه همکاری با رئیس پیشین از نکات جالب توجه صحبت‌های رئیس جدید بود: «صالحی‌امیری قرار نیست برود و با کمک او کار را پیش می‌بریم، حتی اتاقش هم مشخص شده است.» رئیس کمیته همچنین در جمع خبرنگاران از دادن پاسخ صریح در خصوص تداوم تعلیق جودو و مسائل مهم خودداری کرد و از همه خواست به او فرصت بیشتری بدهند: «ما باید به نیرو‌های متخصص احترام بگذاریم و برای مشارکت بیشتر تلاش کنیم. استفاده از تجربیات دوره‌های قبل برای گرفتن کرسی بین‌المللی در دستور کار ما خواهد بود، اما طی سه روز نمی‌توان کاری کرد. مسیر صالحی‌امیری را با روش خودم ادامه می‌دهم.»
بهترین انتخاب
وزیر ورزش رأی اعتماد مجمع به خسروی‌وفا را بهترین اتفاق و انتخاب عنوان کرد. حمید سجادی ضمن اشاره به شیوه مدیریتی صالحی‌امیری در خصوص تعامل هرچه بیشتر وزارتخانه و کمیته گفت: «برای رسیدن این مسئولیت به ما بهای سنگینی پرداخت شده است. از تلاش‌های دکتر صالحی‌امیری تقدیر و تشکر می‌کنم، حتی یک‌بار هم ادعا نکرد ورزشی هستم. انصافاً بحث‌های فنی را به اهل فن سپرده بود و سایر وظایف هم طبق تعریف مدیریتی انجام می‌شد. از طرفی خسروی‌وفا بهترین اتفاق و انتخاب بود. تفکرات او با ما بسیار نزدیک بود. در دوره جدید ان‌شاءالله همکاری و مودت صددرصدی وزارت و کمیته وجود خواهد داشت. وزارت و کمیته یکی و هر دو سازمان در خدمت ورزش هستند.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار