کد خبر: 1103440
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۴
آیت‌الله موحدی کرمانی:
رئیس جامعه روحانیت مبارز خطاب به اعضای اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: در مقابل ضعف‌ها و کاستی‌ها، مسئولانه موضع بگیرید و از هر گونه افراط و تفریط، بزرگنمایی و بی تفاوتی بپرهیزید.
 آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی رئیس جامعه روحانیت مبارز همزمان با بیست و پنجمین کنگره سالانه اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، پیامی را خطاب به این تشکل صادر کرد و گفت: انقلاب اسلامی حادثه بزرگ تاریخ معاصر است. شما میراث‌دار این گنج گرانبهایید. اینک نوبت شما است که این بار را به منزل برسانید.

متن کامل این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

خدمت فرزندان عزیزم اعضای محترم جامعه اسلامی دانشجویان سلام علیکم و رحمه الله و برکاته

خرسندم از اینکه توفیق یافته‌اید تا نشست خود را در کنار بارگاه ملکوتی حضرت ثامن‌الحجج (ع) برگزار کنید و در این شرایط حساس به گفتگو در مسائل کشور و بخصوص جوانان بپردازید.

وجود تشکل‌های دانشجویی آن هم با رویکردی ارزشی و انقلابی اهمیت زیادی در ارتقای فکری و معنوی محیط‌های نخبگی دارد که آثار آن را در مجموعه حرکت‌های اجتماعی در میان مدت و دراز مدت شاهد بوده و خواهیم بود.

خدا را شاکریم که مجموعه شما از ابتدای انقلاب با حضور جوانان متعهد، متدین، اندیشمند و انقلابی و با فعالیتی منسجم و منضبط رسالت خود را در محیط‌های دانشگاهی و خارج از آن بخوبی ایفا کرده است.

خواهران و برادران بزرگوار نکاتی را یادآوری می‌کنم و انتظار دارم مورد توجه شما قرار گیرد:

اول: ایمان سرمایه اصلی هر انسان است. حفظ ایمان در دوران جوانی تحفه الهی است. تلاش نمائید با خلوص نیت و عمل صالح شخصیت ایمانی خود را تقویت کنید.

دوم: انقلاب اسلامی حادثه بزرگ تاریخ معاصر است. شما میراث‌دار این گنج گرانبهایید. اینک نوبت شما است که این بار را به منزل برسانید.

سوم: دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران بسیار و افتخارآمیز است سعی کنید آنها را بشناسید و در تبیین و معرفی آنها به دیگر جوانان تلاشی جهادی کنید و به تعبیر قرآن به جهاد کبیر همت کنید.

چهارم: همبستگی و نوع دوستی، حسن نیت، امیدواری، و حسن ظن از کمالات اخلاقی است برای تحقق و تعمیق آن به آموزش، تذکر و تمرین نیاز است. خود را به این کمالات بیارائید.

پنجم: دولت‌های جمهوری اسلامی ایران با مشکلات زیادی روبرو هستند. بهترین کار، کمک به آنها، مشورت‌دهی و نقد مشفقانه است. با گفتگوهای کارشناسانه و منصفانه دنبال راهگشایی و راهکارهای عملی باشید.

ششم: مقاومت و صبوری کلید حل مشکلات است خود و دیگران را به صبر توصیه کنید و در دفاع از حق و عمل به وظیفه و خیرخواهی، سستی به خود راه ندهید.

هفتم: در مقابل ضعف‌ها و کاستی‌ها مسئولانه موضع بگیرید و از هرگونه افراط و تفریط، بزرگنمایی و بی‌تفاوتی بپرهیزید.

در پایان معرفت و عمل صالح راه سعادت و نجات انسان است. از خداوند منان مسئلت می‌کنیم همه ما را به آنها موفق بدارد.

از امام رئوف حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) می‌خواهیم نظر لطفش را از شما و ما و ملت شریف ایران و مؤمنان و مستضعفان دریغ نفرمایند. آمین.

پیروز و سربلند باشید.

موحدی کرمانی؛ رئیس جامعه روحانیت مبارز
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار