کد خبر: 1103335
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰

زن خدمتکاری که اموال گرانقیمت صاحبخانه را یکی یکی سرقت می‌کرد، پس از نصب دوربین مدار بسته دستش رو شد. متهم فراری تحت تعقیب مأموران پلیس تهران قرار گرفت.
به گزارش «جوان»، چند روز قبل زن ثروتمندی در تهران به اداره پلیس رفت و از خدمتکار خانه‌اش به اتهام سرقت اموال گرانقیمتش شکایت کرد.
شاکی که زن میانسالی است در توضیح ماجرا گفت: «خانه بزرگی در یکی از خیابان‌های شمال تهران دارم و وضع مالی‌ام خیلی خوب است. همیشه سعی می‌کردم کار‌های بیرون و خانه را خودم انجام دهم، اما مدتی قبل بیمار شدم و از طرفی هم کار‌های بیرون فشار زیادی به من می‌آورد و به همین‌خاطر تصمیم گرفتم خدمتکاری برای کار‌های خانه ام استخدام کنم. از آنجایی که بیشتر روز‌ها بیرون از خانه هستم و لوازم گرانقیمت و با ارزشی در خانه‌ام نگهداری می‌کنم به تعدادی از بستگان و دوستان سپردم چنانچه فرد مورد اطمینانی را می‌شناسند معرفی کنند، اما آن‌ها کسی را معرفی نکردند و به همین‌خاطر مجبور شدم خودم دنبال خدمتکار بگردم.»
آگهی سایت دیوار
زن میانسال ادامه داد: «مدتی با شرکت‌های خدماتی برای معرفی خدمتکار در ارتباط بودم، اما افرادی که آن‌ها به من معرفی کردند، به دلایلی قبول نکردم تا اینکه سه ماه قبل در سایت دیوار با آگهی شرکتی روبه‌رو شدم که مستخدم برای شرکت‌ها و خانه‌ها معرفی می‌کرد. از طریق این آگهی با زن جوانی به نام شهره آشنا شدم که مدعی بود چند سالی سابقه کار دارد. پس از چند بار تماس تلفنی او را به خانه‌ام دعوت کردم و درباره کار و دستمزدش به توافق رسیدیم و قرار شد در هفته چند روزی به خانه‌ام بیاید و کار‌های خانه‌ام را انجام دهد و من هم پس از پایان کارش دستمزدش را پرداخت کنم.»
اولین سرقت
صاحبخانه درباره اولین سرقت خدمتکارش گفت: «به هرحال او به خانه‌ام رفت و آمد داشت و من اوایل در خانه می‌ماندم و کار‌های او را زیر نظر می‌گرفتم تا اینکه اعتماد مرا به خودش جلب کرد و به همین دلیل به او کلید خانه‌ام را دادم و بعضی روز‌ها وقتی من هم در خانه نبودم، تنهایی مشغول نظافت و پخت و پز می‌شد و بعد هم در خانه را قفل می‌کرد و به خانه‌اش می‌رفت. حدود دو ماهی از کارش در خانه‌ام گذشته بود که ناگهان متوجه شدم ساعت مچی ۳۵ میلیون تومانی‌ام که یکی از دوستانم از خارج برایم کادو آورده بود، گم شده‌است. وقتی به شهره موضوع گم شدن ساعت مچی‌ام را گفتم، او مدعی شد که ساعت مرا ندیده‌است و من هم احتمال دادم شاید بیرون از خانه یا در مهمانی جا گذاشته‌ام و به حرف‌های او اعتماد کردم و بی‌خیال ساعت شدم.»
دوربین مدار بسته
شاکی در پایان گفت: «مدتی گذشت و شهره کار‌های خانه‌ام را انجام می‌داد، اما من به او مشکوک بودم و احتمال می‌دادم ساعت مچی‌ام را او سرقت کرده‌باشد. به همین‌خاطر در خانه‌ام دوربین مدار بسته نصب کردم و هر زمانی در خانه نبودم از طریق گوشی‌ام خانه‌ام را کنترل می‌کردم. یک روز قبل وقتی برای انجام کاری بیرون بودم، شهره با من تماس گرفت و گفت برای نظافت و آشپزی جلوی خانه‌ام است. از او خواستم وارد خانه‌ام شود و کارش را انجام دهد. چند ساعت بعد دوباره با من تماس گرفت و گفت کارش تمام‌شده و از خانه‌ام بیرون آمده و من هم دستمزدش را به کارتش واریز کردم. ساعتی بعد به خانه برگشتم و به سراغ دو انگشتر برلیانم که بیش از ۵۰۰ میلیون تومان قیمت داشت، رفتم تا برای مهمانی که شب دعوت بودم، بپوشم، اما از انگشتر‌ها خبری نبود. هر چقدر دنبال انگشتر‌ها گشتم، پیدا نکردم. مطمئن بودم انگشترهایم در خانه‌ام سرقت شده‌است و به همین سبب به شهره شک کردم و فیلم دوربین مداربسته خانه‌ام را بازبینی کردم و دیدم شهره دقایقی قبل از ترک خانه‌ام به سراغ صندوقچه طلاهایم رفته و دو عدد انگشتر قیمتی‌ام را سرقت کرده‌است. پس از این با تلفن همراهش تماس گرفتم، اما جواب نداد و ساعتی بعد هم خاموش شد. الان مطمئن هستم او علاوه بر سرقت انگشترها، ساعت مچی‌ام را نیز سرقت کرده‌است و از او شکایت دارم.»
با طرح این شکایت، پرونده به دستور بازپرس دادسرای ویژه سرقت برای رسیدگی در اختیار تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.
مأموران پلیس در تلاشند تا سارق را دستگیر و راز سرقت‌ها را بر ملا کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار