کد خبر: 1103034
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۴
تقابل مورایس – نکونام در نصف‌جهان
شیوا نوروزی

سرخپوشان برای تداوم بخشیدن به روند برد‌های خود باید صنعت‌نفت آبادان را مغلوب کنند. در آخرین روز از هفته چهارم لیگ برتر امروز چهار دیدار دیگر برگزار می‌شود و در مهم‌ترین بازی پرسپولیس در آزادی و در مقابل هوادارانش تلاش می‌کند به تیم جنوبی امتیاز ندهد. دو تساوی اول فصل، چهار امتیاز مهم را از تیم گل‌محمدی گرفت و انتقاد‌های زیادی را برای کادر فنی به همراه داشت، اما پیروزی برابر آلومینیوم جان دوباره‌ای به قرمز‌ها داده تا جایی که بازیکنان تلاش می‌کنند دومین پیروزی این فصل را در مصاف با نفت به دست بیاورند. نکته مهم اینکه میزبان تاکنون تنها یک‌بار دروازه حریفان را باز کرده و سرلک تنها گلزن پرسپولیس، هافبک است. در حقیقت موتور گلزنی مهاجمان این تیم هنوز روشن نشده و انتظار می‌رود در این بازی خانگی طلسم ناکامی آن‌ها شکسته شود. فرجی، مدافع قرمز‌ها به دلیل مصدومیت حضور در این مسابقه را از دست داده و آمار نشان می‌دهد که پرسپولیس تاکنون در لیگ برتر در آزادی مغلوب نفت آبادان نشده است. حفظ این رکورد تنها در صورتی محقق می‌شود که سرمربی برنامه ویژه‌ای برای مهار شاگردان رضا پرکاس داشته باشد. آسیب‌دیدگی ریکانی، کاپیتان نفت برطرف شده و می‌تواند برای آبادانی‌ها به میدان برود. همچنین بابایوف، مهاجم تازه‌وارد تاجیکستانی در بازی قبلی اولین گل فصلش را زده و برای باز کردن دروازه بیرانوند آماده است.
جدال با نفت البته برای سرخ‌ها از یک جهت دیگر هم اهمیت دارد و آن انتقام شکست تلخ فصل پیش از این تیم است. شکستی که عملاً پرسپولیس را از کورس قهرمانی با استقلال دور کرد و تیم گل‌محمدی را به چنان حاشیه برد که تا پایان فصل نتوانست از آن خارج شود. حالا پرسپولیس این فرصت را دارد تا در حضور هوادارانش انتقامی سخت از نفتی‌ها آبادان بگیرد، انتقامی که می‌تواند سکوی پرتاب سرخ‌ها به سمت بالای جدول باشد. در سوی مقابل نفتی‌ها هم انگیزه‌های خاص خودشان را دارند. آن‌ها می‌دانند که سرخ‌ها هنوز درست جا نیفتاده‌اند و با تغییرات زیادی که داشته‌اند، ضربه‌پذیر هستند؛ بنابراین از این فرصت می‌توانند بهترین بهره را ببرند و پرسپولیس را حتی در خانه متوقف کنند. باید منتظر ماند و دید که جدال دو تیم با چه نتیجه‌ای تمام می‌شود. آیا پرسپولیس انتقام می‌گیرد یا اینکه نفت آبادان باز هم یقه آن‌ها را می‌گیرد و با چالشی تازه روبه‌روی‌شان می‌کند. همه چیز امشب مشخص خواهد شد.
دیگر بازی حساس امروز، نبرد سپاهان – فولاد در ورزشگاه فولادشهر است. طلایی‌پوشان که تا پیش از شروع دیدار‌های این هفته صدرنشین لیگ بودند با دو برد و یک تساوی به استقبال دیگر نماینده خوزستان می‌روند. در حقیقت این دیدار تقابل تفکرات مورایس و جواد نکونام است. سرمربی پرتغالی امیدوار است بتواند با خواباندن مچ نکو یک برد دیگر را در لیگ ایران ثبت کند. از سوی دیگر فولادی‌ها بعد از دو تساوی ناامید‌کننده با شکست تراکتور اولین سه امتیاز فصل را به دست آوردند. این تیم سال گذشته در اصفهان مغلوب شده و هواداران فولاد منتظر گرفتن انتقام آن دیدار هستند. قضاوت این بازی را علیرضا فغانی برعهده دارد. تراکتورسازی با تنها یک امتیاز در خانه از تیم هوادار پذیرایی می‌کند و مس نیز در رفسنجان به مصاف آلومینیوم اراک می‌رود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار