کد خبر: 1103018
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۰
با توجه به‌اتفاقات و ناامنی‌هایی که در کشور عراق به‌وجود آمده است از اواخر روز دوشنبه تمام مرز‌های مشترک ایران با این کشور بسته شد. به گفته استاندار ایلام بخش زیادی از زائران به استان‌های خود بازگشته‌اند و اگر تا ظهر امروز مرز باز نشود باقی هموطنان نیز باید عازم شهر‌های خودشان شوند. ضمن اینکه مرز خسروی هم بسته شده است و در خوزستان هم هیچ رفت و آمدی در مرز شلمچه و چذابه صورت نمی‌گیرد.
حوریه ملکی

با توجه به‌اتفاقات و ناامنی‌هایی که در کشور عراق به‌وجود آمده است از اواخر روز دوشنبه تمام مرز‌های مشترک ایران با این کشور بسته شد. به گفته استاندار ایلام بخش زیادی از زائران به استان‌های خود بازگشته‌اند و اگر تا ظهر امروز مرز باز نشود باقی هموطنان نیز باید عازم شهر‌های خودشان شوند. ضمن اینکه مرز خسروی هم بسته شده است و در خوزستان هم هیچ رفت و آمدی در مرز شلمچه و چذابه صورت نمی‌گیرد.

مرز مهران که اولین انتخاب بیشتر زائران اربعین است، همچنان بسته است و به گفته استاندار ایلام، گروهی از زواری که در استان و مرز مهران حضور داشتند، به شهر‌های خود بازگشتند.
حسن بهرام‌نیا ادامه داد: «بخش قابل توجهی از زوار روانه آن‌سوی مرز برای زیارت عتبات عالیات شدند و بخش اندکی هم که در داخل کشور در شهر مهران استقرار دارند تمهیداتی برای اسکانشان اندیشیده شده است.»
وی با بیان اینکه کشور عراق به علت ناآرامی‌های شکل گرفته مرز را بست، افزود: «هیچ جای نگرانی نیست و امید است در چند روز آینده مرز‌ها باز شود و عزیزان به زیارت عتبات عالیات مشرف شوند، اما اگر تا ظهر امروز (چهارشنبه) مرز باز نشود، لازم است این عزیزان به استان‌ها و شهرستان‌های خود برگردند و با همه ظرفیت‌ها در راستای برگشت زوار در خدمت آن‌ها هستیم.»
بهرام‌نیا گفت: «افرادی که دارای خودروی شخصی هستند لازم است در کمال آرامش استان را به مقاصد خود ترک کنند و برای زائرانی که وسیله شخصی ندارند و از وسایل عمومی استفاده می‌کنند، پیش‌بینی‌های لازم شده و وسایل نقلیه عمومی در پایانه مرزی مهران مستقر بوده و می‌توانند به صورت گروهی و کاروانی به شهر‌های خود اعزام شوند.»
همه مرز‌های خوزستان مسدود است
در خوزستان هم مرز‌ها بسته است و فرماندار خرمشهر با بیان اینکه مرز شلمچه برای عبور زائران اربعین حسینی به سمت عراق بسته است از مردم خواست به سمت مرز‌ها حرکت نکنند.
نادر عمیدزاده با اشاره به بسته شدن مرز بین‌المللی شلمچه گفت: «مرز شلمچه توسط دولت مرکزی عراق بسته شده است، زائران تا اطلاع ثانوی به این نقطه مراجعه نکنند. با توجه به اتفاقات و ناآرامی‌ها در کشور عراق، این کشور اجازه عبور و مرور از مرزهایش را نمی‌دهد و خروج زوار ایرانی در تمام مرز‌ها از جمله مرز شلمچه متوقف شده است.»
فرماندار خرمشهر با تأکید بر اینکه انتظار می‌رود زائران اخبار را از مراجع موثق و رسمی دنبال و از گوش دادن به شایعات و ازدحام در مرز‌ها جداً خودداری کنند، افزود: «بسته شدن و ممنوعیت رفت و آمد مرز‌ها تصمیم دولت مرکزی عراق بوده و از مردم می‌خواهیم تا اعلام رسمی بازگشایی مرز‌ها صبر کنند.»
وی از مردم درخواست کرد بدون توجه به هرگونه شایعه در فضای مجازی مبنی بر بازگشایی مرز‌های زمینی تا زمان صدور مجوز رسمی مبنی بر بازشدن دوباره مرز‌های عراق از هرگونه سفر به این مناطق خودداری و از ازدحام در نقاط حساس مرزی پرهیز کنند.
به کرمانشاه نروید
کرمانشاه که هر سال در انتظار میزبانی زائران اباعبدالله بود و به خاطر مسائل امنیتی آن طرف مرز‌ها نمی‌توانست به صورت تمام و کمال به خواسته‌اش برسد، امسال مسرور از مهیا شدن همه شرایط بود که به یکباره اعلام شد مرز خسروی هم از طرف عراق بسته شده است. بر همین اساس ستاد اربعین کرمانشاه در پی اتفاقات عراق اطلاعیه‌ای صادر کرد و از زائران اربعین حسینی خواست تا اطلاع ثانوی به مرز خسروی مراجعه نکنند.
در این اطلاعیه آمده است:
«با توجه به اتفاقات و ناآرامی‌های اخیر در کشور عراق این کشور مرز‌های مشترک با ایران را بسته و خروج زوار ایرانی در تمام مرز‌ها از جمله مرز خسروی متوقف شده است. مسدود شدن مرز‌ها تصمیم دولت مرکزی عراق بوده و تا اطلاع ثانوی امکان خروج از مرز وجود ندارد.
بر این اساس از تمامی زائران عزیز انتظار می‌رود تا اطلاع ثانوی به مرز خسروی مراجعه نفرمایند و اخبار مرتبط با مرز را از منابع رسمی از جمله صدا و سیمای مرکز استان کرمانشاه، منابع خبری استانداری کرمانشاه و اطلاعیه‌های رسمی ستاد اربعین استان کرمانشاه دنبال کنند.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار