کد خبر: 1102916
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱
سرویس شبکه های اجتماعی جوان آنلاین: حسین جابری انصاری، دیپلمات و سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه در رشته توییتی در این ارتباط نوشت: «اعلام کناره گیری آقای سید مقتدی صدر از صحنه سیاست عراق که دیروز انجام و با فوریت به شورش و آشوب هواداران او منجر شد، هفتمین بار است که رخ می‌دهد. او پیشتر و از اوت ۲۰۱۳ تا دیروز، شش بار دیگر نیز اعلام کناره گیری کرده و هر بار، با فاصله کوتاهی، این اعلام خود را فراموش کرده و به صحنه بازگشته است. آن چنان که گویی، از اساس، چنین اتفاقی نیفتاده است. تنها از همین یک پیشینه، حداقل دو نکته برداشت می‌شود:

۱. ما شاهد نقش آفرینی و بازیگریِ یک شخصیت ویژه، از نمط شخصیت هایِ غیر روتینیِ جهان سیاست هستیم که کلیدواژه‌های خاص و روش‌های بازی خاص خود را دارند، و تحلیل بازی آن‌ها با تعاریف عادی و مرسوم سیاسی، به اشتباه در حوزه شناختی، و در نتیجه، اشتباه در تعامل مناسب با شرایط منجر می‌شود.

۲. کناره‌گیری از سیاست، نه یک تصمیم برای اجرا که یک روش و تاکتیک ویژه سیاسی، برای تمهید مقدماتِ افزون تر، و ادامه سیاست ورزیِ قدرتمندانه‌تر بوده و در چارچوب تاکتیکِ "فشار از پایین و چانه زنی در بالا" هم قابل تفسیر است. فلیتأمل المتأملون»
 
حاشیه‌ای بر اعلام کناره‌گیری مقتدی صدر از صحنه سیاست
حاشیه‌ای بر اعلام کناره‌گیری مقتدی صدر از صحنه سیاست
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار