کد خبر: 1101957
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۹
تجربه های یک سفر/
اربعین از آن سفر‌هایی است که به واسطه پیاده‌روی طولانی‌مدت، شما نیازمند همراه داشتن یک کوله پشتی بزرگ و کارآمد و در عین حال سبک وزن هستید.
گروه دین و اندیشه جوان آنلاین: این روز‌ها سفر مهم و معنوی اربعین برای بسیاری از افراد در پیش است. یکی از ضرورت‌های این سفر همراه داشتن وسایل ضروری است که عمدتا افراد آن را در قالب یک کوله پشتی جمع آوری می‌کنند. پرهیز از داشتن وسایل غیر ضروری تنها کوله را سنگین می‌کند و هر چه در این سفر سبک بارتر معنوین سفر و سادگی سفر بیشتر خواهد بود.
 
با توجه به خاص بودن سفر و پیاده روی مسیری طولانی در اربعین، باید فکر خیلی چیز‌ها را هم کرد و یک بسته مفید به همراه داشت، بسته‌ای از وسایلی که علی‌رغم سبک و کم حجم بودن، کاربردی و کارآمد باشند، اولین و مهم‌ترین نکته در این سفر پرهیز از همراه داشتن لوازم و وسایل غیرضروری است.
 
این سفر از آن سفر‌هایی است که به واسطه پیاده‌روی طولانی‌مدت، شما نیازمند همراه داشتن یک کوله پشتی بزرگ و کارآمد و در عین حال سبک وزن هستید.
 
لباس معمولی، لباس خنک، دستمال‌کاغذی، مسواک، حوله شخصی، لیوان و کلاه آفتاب‌گیر از جمله وسایلی است که باید همراه داشته باشید.
 
گرچه کلینیک‌های کوچک و کمپ‌های درمانی در طول مسیر وجود دارند، اما شما لازم است مقداری دارو مانند قرص سرماخوردگی، پماد برای رفع گرفتگی‌های عضلات پا، باند کشی برای بستن پا برای دو یا سه روز پیاده‌روی همراه داشته باشید.
 
نیازی به همراه داشتن غذا یا آب نیست، چون مقدار زیادی غذا و آب در مسیر در موکب‌های مختلف موجود است، فقط یک بطری آب و مقداری خشکبار مانند پسته، بادام، انجیر خشک، برگه زردآلو به همراه داشته باشید تا در مسیر پیاده‌روی اگر دچار ضعف شدید به دادتان برسد.
 
به‌دلیل اینکه در این فصل از سال هوا در کشور عراق گرم است توصیه به بردن لباس گرم نمی‌شود، اما اگر جهت محافظه کاری یک لباس گرم‌کن همراهتان باشد ضرر نخواهید کرد.
 
اگر جزو آن دسته افرادی هستید که زیاد عرق می‌کنید و یا پوست حساسی دارید حتما کرم مناسب برای تاول و عرق‌سوز به همراه داشته باشید. شارژر موبایل را حتماً به همراه داشته باشید و نگران شارژ کردنش هم نباشید، چون در طول مسیر جایگاه‌هایی برای شارژ گوشی تلفن همراه در نظر گرفته شده که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.
 
چسب‌زخم، نخ و سوزن، سنجاق، ماسک ترجیحأ فیلتردار، کرم ضدآفتاب، چفیه، کیف‌کمری و پاور بانک جهت استفاده در مواقع اضطراری و هندزفری باید همراه باشد. هم چنین برای بانوان همراه داشتن و استفاده از پد بهداشتی روزانه جهت جلوگیری از عفونت بسیار توصیه می‌شود.
 
در این سفر همراه داشتن مقداری خشکبار جهت بازگرداندن انرژی‌های از دست رفته لازم است. خشکباری از قبیل مویز، توت خشک، کشمش و چهارمغز (پسته، بادام، فندق، گردو) توصیه می‌شود. البته این به معنای آن نیست که کوله‌ی خود را از انواع و اقسام خوراکی‌ها پر و سنگین کنید، بلکه تنها به این دلیل است که ممکن است دیرهنگام به یک موکب برسید و غذایش تمام شده باشد یا غذایی باشد که شما تمایلی به استفاده از آن ندارید، بنابراین در صورت همراه داشتن مواد مغذی، علاوه بر اینکه انرژی از دست رفته تان باز می‌گردد، گرسنه نیز نخواهید ماند..
 
همراه داشتن دارو‌های مورد استفاده‌ی احتمالی از قبیل قرص سرماخوردگی، ژلوفن و قرص‌های ضدتهوع و اسهال نیز لازم است. کسانی هم که داروی خاصی را استفاده می‌کنند حتمأ آن‌را همراه خود داشته باشند تا خدای ناکرده مشکلی برای سلامتی‌شان پیش نیاید. البته پیش از همه چیز، از اقلام دارویی ممنوع در کشور عراق هم اطمینان حاصل کنید، برخی دارو‌ها در عراق ممنوع بوده و حکم مخدر را دارد مثل دارو‌های کدئین دار.
توجه داشته باشید، وسایل ضروری و مهمی که در طول روز به آن‌ها زیاد احتیاج پیدا می‌کنید را جلوی دست قرار دهید. حتی می‌توانید از یک کیف کمری نیز استفاده کنید.
 
یک نکته مهم و کوچک در استفاده از کوله در طول مسیر پیاده روی این است که در هنگام پیاده روی باتوجه به اینکه هوای کافی به قسمت شانه‌ها و کمر نمی‌رسد، هنگام استراحت به صورت ناگهانی و فوری کوله را از شانه‌های خود جدا نکنید و صبر کنید تا کمی از حرارت بدن شما کاسته شود. در صورت ضرورت و عجله داشتن با یک چفیه یا شال سبک قسمت کمر و شانه‌های خود را بپوشانید تا در معرض هوا قرار نگیرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر