کد خبر: 1101776
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰
پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی به پایان رسید و ورزشکاران البرزی در این دوره از رقابت‌ها توانستند ۲۰ مدال رنگارنگ کسب کنند.

در این دوره از بازی‌ها ۲۵۷ ورزشکاران ایرانی در ۱۶ رشته اصلی و سه رشته پارا در قالب کاروان ورزشی پیامبر اعظم(ص) در مسابقات شرکت کردند که در پایان با کسب ۳۹ طلا، ۴۴ نقره، ۵۰ برنز و در مجموع ۱۳۳ مدال در رده سوم قرار گرفتند.در این میان استان البرز با حضور ۲۴ ملی پوش در رشته‌های مختلف، سهم ۹ درصدی از کاروان اعزامی به این رقابت‌ها را به خود اختصاص داد.در پایان این رقابت‌ها ملی پوشان البرز با عملکردی درخشان موفق به کسب شش مدال طلا، هفت نقره، هفت برنز و در مجموع ۲۰ مدال رنگارنگ شدند که با سهمی به سزا و پر رنگ، حدود ۱۵ درصد مدال های کشور را از آن خود کردند.
اسامی مدال آوران البرز در این بازی‌ها عبات است از :
شاهین ایزدیار (پارا شنا): ۲ مدال طلا، ۳ مدال نقره و ۱ مدال برنز
مصطفی جوادی (وزنه برداری): ۲ مدال طلا و ۱ مدال نقره
علیرضا کریمی (کشتی): مدال طلا
پریناز حاجیلو (تنیس روی میز): مدال طلای تیمی
نرگس میر نورالهی (تکواندو): مدال نقره
اکرم خدابنده (تکواندو): مدال نقره
زینب اسماعیلی (تکواندو): مدال نقره
محمد صادق دهقانی (تکواندو): مدال برنز
نسترن ولی زاده (تکواندو): مدال برنز
مهدی حاج رسولی (تکواندو): مدال برنز
محمد معدندار (تیراندازی باکمان): مدال برنز تیمی
ماندانا دهقان (دوچرخه سواری): مدال برنز
محمد سیاوشی (هندبال): مدال برنز تیمی
شایان ذکر است با تصمیم سازمان کنفرانس اسلامی و با هدف نمایش توانایی‌های ورزشکاران مسلمان جهان برگزاری بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی شکل گرفت. در این بازی‌ها ۵۷ کشور عضو سازمان کنفرانس اسلامی حضور دارند.نخستین دوره این بازی‌ها سال ۲۰۰۵ در عربستان سعودی برگزار شد و قرار شد که دومین دوره سال ۲۰۰۹ در ایران برگزار شود که به علت مشکلاتی لغو شد. کشور اندونزی در سال ۲۰۱۳ میزبان سومین دوره بازی همبستگی کشورهای اسلامی بود و جمهوری آذربایجان نیز در سال ۲۰۱۷ میزبان چهارمین دوره این بازی‌ها بود.پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی از ۱۸ تا ۲۷ مردادماه در شهر قونیه کشور ترکیه برگزار شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار