کد خبر: 1101496
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹
مدیر کل ورزش و جوانان استان مرکزی عنوان نمود
مدیر کل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: ۷۶ طرح نیمه تمام ورزشی در این استان وجود دارد که برای تکمیل آن ۱۳ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

عابد حقدادی  مدیر کل ورزش و جوانان استان مرکزی  در نشست خبری با موضوعات کاروان اعزامی ورزشکاران و مربیان استان مرکزی در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی، اولین دوره مسابقات مینی فوتبال روستایی ( جام برجام) و تجلیل از خبرنگاران ورزشی استان مرکزی در اراک افزود: اکنون ۴۱ طرح نیمه تمام عمرانی ورزشی اولویت دار که دارای پیشرفت فیزیکی ۲۰ تا ۹۰ درصد هستند ‌که برای تکمیل این طرح ها باید اعتباری بالغ بر پنج هزار میلیارد ریال تزریق شود.

وی تاکید کرد: اعتبارات مناسبی برای تکمیل طرح های ورزشی استان مرکزی هدفگذاری شده و تمام طرح های عمرانی ورزشی استان از اعتبارات اختصاص یافته سفر هیات دولت به استان مرکزی بهره مند می‌شوند همچنین این میزان اعتبار برای طرح های نیمه تمام ورزشی تمام شهرستان های استان تعریف شده است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان مرکزی اظهار داشت: سالن ورزشی چندمنظوره روستای خسروبیگ همچنین زمین چمن مصنوعی روستای چهرقان از توابع شهرستان کمیجان با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال همزمان با هفته دولت امسال بهره برداری می‌شود. 

حقدادی ادامه داد: سال ۹۶ میزان سرانه فضای ورزشی استان ، ۸۱ صدم درصد شامل ۲۲ صدم درصد فضای سرپوشیده و ۵۹ صدم درصد فضای سرباز بود که با تعامل و هم افزایی خیرین  همچنین همت این اداره کل ، میزان سرانه فضای ورزشی استان به ۹۸ درصد افزایش یافت و  با بهره برداری از طرح های ورزشی هفته دولت در سطح استان این مهم به یک متر مربع می رسد.

حقدادی گفت: سمن‌های جوانان استان رشد خوبی داشته از سال ۹۵ با ۱۲ سمن فعالیت‌ها آغاز شد که بیشتر آنها در شهرستان‌های اراک و خنداب بود اما امروز در همه شهرستان‌های استان سمن‌های فعال وجود دارد.

وی بیان کرد: اداره کل ورزش وجوانان استان مرکزی در حوزه جوانان در بخش‌های مختلف دیگر از جمله مشارکت‌های اجتماعی جوانان، اوقات فراغت، رصد و پایش ازدواج و انجام آموزش‌های مختلف، فعالیت هویت آفرین و موضوعات حوزه فرهنگی، تلاش ویژه دارد.

مدیرکل ورزش وجوانان استان مرکزی ادامه داد: ۲ سند کاهش آسیب و کاهش طلاق در سال‌های گذشته در استان مرکزی تدوین شده بود و با وجود کارهای کارشناسی، کار زیاد ویافته‌های خوب، به دلیل برخی سلیقه‌ها کنار گذاشته شده بود و اخیرا بحث به روزرسانی این سندها از استاندار مرکزی درخواست شده و مقرر شده بخشی از اعتبارات این اداره به این مهم اختصاص یابد.

حقدادی اظهار داشت: پارسال، حدود ۱۶۴ سلسله کارگاه در حوزه سمن های جوانان استان مرکزی برگزار کردند.

وی گفت: ایجاد مراکز مشاوره یکی دیگر از وظایف حوزه جوانان اداره کل ورزش و جوانان است که تعداد این مراکز از ۲ مرکز به هفت مرکز افزایش یافته است.

مدیرکل ورزش وجوانان استان مرکزی ادامه داد: تمام معرفی شوندگان از دستگاه‌های حمایتی، خیریه‌ها و افراد  محروم به صورت رایگان و نیم بها از این مراکز می‌توانند استفاده کنند.

مدیرکل ورزش وجوانان استان مرکزی افزود: هفت خانه جوان  استان در حوزه‌های مختلف فعال است اما این تعداد پاسخگوی نیاز جوانان استان نیست.

حقدادی گفت: یکی از طرح‌های ارزشمند در راستای اشتغال زایی طرح منش است که در این راستا، ۴۸ طرح را جوانان استان مرکزی ارایه کردند که ۱۳ طرح آن انتخاب و به عرضه در بازار رسیده و امید است از تبصره ۱۶ برای این طرح ها به ویژه برای سه طرح برتر تسهیلات خوبی در سال جاری اتخاذ شود.

وی اظهار داشت: کتاب سال جوانان یکی از رویدادهای مهم حوزه فرهنگی جوانان است که امید است در سال جاری نیز اجرا شود.

مدیرکل ورزش وجوانان استان مرکزی افزود: با همکاری اتحادیه انجمن‌های دانش آموزی برنامه‌های خوبی برای بیانیه گام دوم انقلاب در حال انجام است که به طور قطع با توفیقات خوبی همراه می‌شود.

حقدادی بیان کرد: در مجموع در حوزه جوانان این اداره کل، توفیقات خوبی در استان مرکزی کسب شده که امید است این مهم روز به روز افزایش یابد.

وی بیان کرد: اداره کل ورزش وجوانان در حوزه‌های مختلف عملکردی، حوزه معاونت فرهنگی و امور جوانان، ورزش قهرمانی، ورزش حرفه‌ای، ورزش بانوان، آموزش وتوسعه فعالیت های ورزشی، احداث فضاهای ورزشی و نگهداری از این فضاها، تکالیفی را برعهده دارد که با جدیت تلاش می‌شود.

مدیرکل ورزش وجوانان استان مرکزی افزود: در شرایط عادی و دور از کرونا در ۱۰ سال گذشته تا قبل از شرایط کرونایی، حدود ۷۰ تا ۸۱ ورزشکار سازمان یافته در ۵۱ هیات ورزشی در این استان فعالیت داشته است که بانوان در ۴۶ هیات آن فعال بوده‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار