کد خبر: 1101414
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۷
ماریا زاخارووا:
سخنگوی وزارت خارجه روسیه آمادگی کی یف برای اقدام تحریک آمیز در نیروگاه اتمی زاپروژیا در جریان سفر «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد به اوکراین را مصداق باج خواهی هسته‌ای دانست.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه آمادگی کی یف برای انجام اقدام تحریک آمیز در نیروگاه اتمی زاپروژیا در جریان سفر «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد به اوکراین را مصداق باج خواهی هسته‌ای دانست.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد: این کارتن‌ها یک اقدام تحریک آمیز نیست، بلکه همان چیزی است که ما آن را به عنوان باج خواهی هسته‌ای محکوم کردیم. چه چیزی جز یک تحریک طولانی مدت در اطراف تأسیسات هسته‌ای، یک تهدید مستقیم برای انرژی هسته‌ای است. این قطعاً یک عمل باج خواهی هسته‌ای است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: مقامات اوکراین به واسطه این اقدامات تنها از یک کشور یا یک نهاد سیاسی خاص را باج خواهی نمی‌کنند، بلکه کل قاره اروپا را به مخاطره می‌اندازند. ما از انرژی اتمی حرف می‌زنیم، کل قاره اروپا به گروگان گرفته شده است، زیرا همه این‌ها در قلب اروپا رخ می‌دهد. علم پیشتر نشان داده است که عواقب بلایای انسان‌ی و فجایع مختلف در تأسیسات هسته‌ای حد و مرز نمی‌شناسد و تنها محدودیت زمانی دارند.

وزارت دفاع روسیه امروز پنج شنبه اعلام کرد که اوکراین برای تحرک آفرینی در اطراف نیروگاه اتمی زاپروژیا در ۱۹ اوت و همزمان با حضور «آنتونیوگوترش» دبیر کل سازمان ملل در این کشور برنامه ریزی کرده است.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار