کد خبر: 1101299
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
قالیباف در صحن مجلس:
امریکای امروز همان امریکای کودتای ۲۸مرداد است و سطح و عمق نگاه مستکبرانه آن‌ها به مردم و دیگر کشور‌ها از جمله ایران عزیز هیچ تغییری نکرده است.

به گزارش ایرنا، محمدباقر قالیباف در نشست علنی دیروز مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود با گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی گفت: ۲۶مردادماه سالروز ورود آزادگان سرافراز در سال۱۳۶۹ به میهن اسلامی را گرامی می‌دارم و به همین مناسبت به روان پاک سیدآزادگان مرحوم سیدعلی‌اکبر ابوترابی‌فرد درود می‌فرستم.
قالیباف بیان داشت: جمعیت آزادگان و خانواده‌های صبور آن‌ها ذخیره‌های ارزشمند کشور هستند که آرامش و آسایش بهترین سال‌های عمر خود را فدای حفظ ایران اسلامی و امنیت مردم کردند. ایران تا همیشه قدردان آزادگان سرافراز خواهد بود، دوام توفیق این عزیزان را از خداوند متعال مسئلت می‌کنم.
وی با اشاره به سالروز کودتای امریکایی ۲۸مرداد گفت: ملت ایران همواره فهرست بلندبالای دشمنی، پیمان‌شکنی، بدعهدی، غارت، جنایت و دخالت قدرت‌های خارجی به خصوص ایالات متحده امریکا را به عنوان سند افشای ماهیت مستکبران در مقابل چشم خود خواهد داشت.
رئیس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: کودتای ۲۸مرداد از مصادیق غیرقابل انکاری است که یادآوری می‌کند هنگامی که نظام سلطه منافع خود را در خطر می‌بیند، بی‌ارزش بودن دموکراسی و آزادی آشکار و استقلال کشور‌ها به بازی گرفته می‌شود.
وی اضافه کرد: امریکای امروز همان امریکای کودتای ۲۸مرداد است و سطح و عمق نگاه مستکبرانه آن‌ها به مردم و دیگر کشور‌ها از جمله ایران عزیز هیچ تغییری نکرده است بلکه روزبه‌روز طراحی‌های پیچیده‌تر و بی‌رحمانه‌تری برای به زانو درآوردن ملت‌های مستقلی، چون ملت ایران در دستور کار هیئت حاکمه این کشور قرار می‌گیرد. امریکایی که با اجیر کردن عده‌ای در این کشور کودتا به راه انداخت، در سال‌های بعد از هیچ تلاشی برای سرنگونی انقلاب اسلامی ملت ایران فروگذاری نکرد.
وی افزود: امریکا در جنگ ملت نجیب ایران علیه دشمن بعثی با تمام قوا از دشمن بعثی حمایت کرد و جنگ همه‌جانبه اقتصادی علیه جان و مال ملت ایران تدارک دید و برای محروم کردن ایران از حقوق مسلم خود کارزار بین‌المللی نامشروع به راه انداخت و مهم‌ترین حامی غده سرطانی رژیم‌صهیونیستی، یعنی منبع تولید شر و جنایت در منطقه بود و گروه‌های تکفیری را برای در هم شکستن امنیت و تمامیت ارضی کشور‌های همچون ایران تجهیز کرد.
قالیباف اضافه کرد: امریکا با زیر پا گذاشتن تمامی قواعد حقوقی و انسانی خون پاک فرزندان برومند ملت ایران همچون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را بر زمین ریخت.
رئیس قوه مقننه اضافه کرد: تاریخ جنایت‌های امریکا به ملت ایران این درس را آموخته است که مستکبران هرگز اصلاح‌شدنی نیستند و آنچه تضمین استقلال و آزادی مردم ایران است، تنها تبدیل شدن به ایران قوی است و قوی شدن ایران جز در گرو قوی شدن تک‌تک مردم ایران است. با توکل به خداوند متعال ان‌شاءالله ملت ایران موانع پیشرفت و توسعه را از سر راه برخواهند داشت و همچون گذشته مستکبران را ناامید خواهند کرد.
خاطرات رئیس مجلس از ورود اولین گروه آزادگان به میهن
رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین در هشتمین اجلاس سراسری شورای عالی استان‌ها به ذکر خاطراتی از ورود اولین گروه آزادگان به میهن پرداخت.
محمدباقر قالیباف ضمن گرامیداشت ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی گفت: این روز را به همه آزادگان و به خانواده‌های محترم‌شان عرض تبریک و تهنیت دارم. انصاف قضیه این است که آزادگان ما یکی از بهترین دوران عمر خودشان را در اسارت به سر بردند.
قالیباف تصریح کرد: با وجود آزاده‌های عزیزی مثل مرحوم ابوترابی‌فرد، خود آن‌ها یک تولید فرهنگی کردند و وقتی به میهن بازگشتند، دیدیم که چگونه در دوران اسارت، افراد خودساخته‌ای شدند.
وی با ذکر خاطرات ورود اولین گروه آزادگان به میهن گفت: من جزو اولین کسانی بودم که در مرز اولین گروه آزاده‌ها را دیدم. آن‌ها وقتی وارد ایران می‌شدند، همگی سجده شکر به جا می‌آوردند و بر خاک این سرزمین بوسه می‌زدند، بیشترین غم و اندوهی که در بدو ورود داشتند، این بود که دیگر امام را نمی‌بینند و مثل بچه‌های پدر از‌دست‌داده، اشک می‌ریختند.
رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد:‌ای کاش در مستندات و فیلم‌هایی که موجود است، آن صحنه‌ها را به نمایش بگذارند تا عشق آن جوانان پس از ۱۰ سال شکنجه و اسارت را به امام نشان دهد و ما بدون شک همه زندگی خودمان را مدیون شهدای عزیز، آزادگان عزیز و ایثارگران عزیز می‌دانیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار