کد خبر: 1101267
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴
رئیس سازمان اوقاف با اشاره به تمهیداتی برای کاهش مشکلات گرمای هوا گفت: سازمان اوقاف در مبادی ورودی پاکستان و آذربایجان که از طریق ایران به سمت عراق حرکت می‌کنند و نیز در مسیر‌های نجف، کربلا، سامرا، کاظمین و کوفه به زائران خدمات رسانی می‌کنند.
حجت‌الاسلام مهدی خاموشی صبح امروز در نخستین همایش مسئولان مواکب اربعین حسینی که در آستان شیخ صدوق برگزار شد، اظهار داشت: همزمان با پیشرفت علم شعائر حسینی نیز روز به روز پرشورتر برگزار می‌شود و پرچم امام حسین (ع) در دو سال گذشته با وجود شیوع برافراشته و عزاداری‌ها با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی پرشور برگزار شد.

وی افزود: در اربعین امسال علاوه بر خدماتی که از سوی بقاع متبرکه و هیئات مذهبی به زوار ارائه می‌شود، سازمان اوقاف نیز تعدادی مواکب در نظر گرفته که در داخل ایران و مبادی ورودی کشور‌هایی مانند پاکستان و آذربایجان که از طریق ایران به سمت عراق حرکت می‌کنند به زائران خدمات بدهند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه گفت: علاوه بر مواکب داخل کشور، در مسیر‌های نجف و کربلا و خطوط دیگر اعتاب مانند سامرا، کاظمین و کوفه نیز مواکب مستقر می‌شوند و به زوار خدمات‌رسانی خواهند کرد.

خاموشی با بیان اینکه بین مواکب ایرانی و عراقی ارتباط خوبی برقرار است تصریح کرد: پیوند برادران ایرانی و عراقی در مواکب اربعین زبانزد شده و موکب‌های ایرانی و عراقی با تعامل و هماهنگی به زوار سرویس‌های مشترک ارائه می‌دهند.

وی در ادامه با اشاره گرمای هوای امسال، بیان کرد: زوار می‌توانند شبانه طی مسیر کنند و موکب‌داران باید برای گرمای هوا، برنامه‌ریزی و کنند و برای این منظور امکانات لازم ازجمله آبسرد کن، یخساز، وان آب برای گرمازدگان و ... آماده کنند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: موکب‌داران باید زائران را به نحوی هدایت کنند که عمده حرکت‌ها در ساعات شب و صبح باشد تا از گرمای ظهر اذیت نشوند همچنین با تدبیر ویژه مواکب درمانی نیز در بین موکب‌ها جانمایی می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار