کد خبر: 1101096
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۲
خبرگزاری فرانسه گزارش کرد اتحادیه اروپا در حال بررسی پاسخ ایران به ازسرگیری توافق هسته‌ای است.

 خبرگزاری فرانسه گزارش کرده است که اتحادیه اروپا در حال بررسی پاسخ ایران به ازسرگیری توافق هسته‌ای است.

سخنگوی اتحادیه اروپا در این خصوص گفت: «ما پاسخ ایران را شب گذشته دریافت کردیم-در حال بررسی آن هستیم و و با دیگر طرف‌های برجام و ایالات متحده در مسیر پیش‌رو رایزنی می‌کنیم».

این خبر در حالی منتشر شده است که شب گذشته  (دوشنبه) برخی خبرنگاران غربی اعلام کردند که اتحادیه اروپا پاسخ ایران درباره آخرین دور مذاکرات وین را دریافت کرده است.

«استفانی لیختن اشتاین» خبرنگار مستقر در وین گفته بروکسل پاسخ ایران را دریافت کرده است. لارنس نورمن خبرنگار روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال نیز چنین گزارش مشابهی ارائه کرده است.

از طرف دیگر، شبکه الجزیره به نقل از یک منبع ایرانی گزارش داد، تهران پاسخ خود را به اروپایی‌ها درباره پیشنهاد بازگشت به توافق هسته‌ای ارسال کرده است.

الجزیره به نقل از این منبع ایرانی نوشته، حل و فصل مسائل باقیمانده برای طرف‌های غربی دشوار نیست. وی همچنین به الجزیره گفته، فاصله زیادی با توافق احتمالی برای بازگشت به توافق هسته‌ای نداریم. نمی‌توانم بگویم که توافقی خواهد بود، ولی ما بیش از قبل به توافق نزدیک هستیم.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه روز دوشنبه با بیان اینکه تا ساعت ۱۲ امشب آخرین جمع‌بندی خود را به صورت مکتوب به هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا ارائه می‌دهیم، گفته بود، اگر آمریکا انعطاف نشان دهد در روزهای آینده به نقطه توافق می‌رسیم. آنها از پلان B (طرح جایگزین) صحبت می‌کنند، ما هم پلان B خودمان را داریم.

دور اخیر مذاکرات رفع تحریم‌های ایران پس از وقفه‌ای پنج‌ ماهه از پنجشنبه گذشته، ۱۳ مردادماه در شهر وین آغاز شد. این مذاکرات به مدت چهار روز ادامه داشت و روز دوشنبه ۱۷ مرداد با پرواز هیئت‌های شرکت‌کننده به پایتخت‌ها به پایان رسید.

 

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار