کد خبر: 1101066
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی؛
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی گفت: بازگشت آزادگان به میهن اسلامی پس از سال‌ها اسارت، پیروزی بزرگ و مهم برای ملت ایران بود.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی گفت: بازگشت آزادگان به میهن اسلامی پس از سال‌ها اسارت، پیروزی بزرگ و مهم برای ملت ایران بود.
 
جابر ابوالفتح زاده روز سه شنبه در جلسه برنامه ریزی سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی، افزود: تکریم جامعه ایثارگران به خصوص آزادگان عزیز مختص ایام مناسبتی نبوده و باید در طول سال به صورت مداوم این اتمر پیگری شود.

وی با بیان اینکه ورود آزادگان به میهن اسلامی در ۲۶ مرداد سال ۱۳۶۹ هیچگاه از یاد و خاطره ملت مقاوم ایران اسلامی پاک نمی‌شود، اظهار داشت: پیام حضرت امام خمینی (ره) در اول مهر ماه ۱۳۶۷ که با نفس گرم و تاثیرگذار خود در خصوص آزادگان فرمودند، جان دوباره در کالبد جامعه و مردم ایثارگر ایران اسلامی دمید.

ابوالفتح زاده گفت: خانواده‌های شهدا مشعل داران راه اولیا هستند و در این میان‏‎ ‎‏مجروحین و معلولین خود چراغ هدایتی شده اند که در گوشه گوشه این مرز و بوم به دین‏‎ ‎‏باوران راه رسیدن به سعادت آخرت را نشان می‌دهند.

وی اضافه کرد: اسرا‏‎ ‎‏در چنگال دژخیمان خود سرود آزادی اند و احرار جهان آنان را زمزمه می‌کنند.

‏مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان آذربایجان شرقی با اشاره به اجرای برنامه‌های متنوع در سال‌های گذشته به مناسبت ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، یادآور شد: باید ضمن اجرا و تداوم این برنامه ها، برنامه‌های جدید و متنوع دیگری نیز به اجرا در آید.

ابوالفتح زاده با تاکید بر تجلیل و تکریم خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر، گفت: لازم است تجلیل از ایثارگران مختص ایام خاص و مناسبتی نباشد و همه دستگاه‌ها به نوبه خود در این ارتباط وارد عمل شوند.

وی با اشاره به اینکه یکهزار و ۸۹۳ آزاده در آذربایجان شرقی وجود دارد، گفت: از این تعداد یکهزار و ۸۶۵ نفر در کمیسیون تعیین درصد و به افتخار جانبازی نائل آمده اند.

ابوالفتح زاده تعداد آزادگان سیاسی آذربایجان شرقی را ۴۷ نفر، آزادگان مسیحی را ۳ نفر و آزادگان در قید حیاط استان را یکهزار و ۷۲۲ نفر اعلام و اضافه کرد: تاکنون تعداد ۱۷۱ نفر از آزادگان استان شهید و فوت کرده اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار