کد خبر: 1100958
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰
ابطحی بارها ادعا کرده‌ هدف آنان اصلاح‌طلبی است و این رویکرد با براندازی و عداوت با جمهوری اسلامی و ملت ایران تفاوت دارد؛ اما این ادعا در بزنگاه‌های مختلف، بیش از پیش بی‌اعتبار شده است.
 

«محمدعلی ابطحی» رئیس دفتر و معاون پارلمانی رئیس جمهور در دولت اصلاحات و از بازداشتی‌های فتنه 88 در توئیتی نوشت: «همه اتفاقات جنجالی و پرهزینه سیاسی مثل خبر ترور بولتون با سیصدهزار دلار! و یا حمله به سلمان رشدی، در آستانه توافق برجام انجام می‌شود. چه مخالفان داخلی برجام یا مخالفان آمریکایی اسرائیلی برجام پشت این قضایا باشند، مردم ایران قربانی هستند.»

در سوی مقابل جمعی از اعضای فراری جریان نفاق از جمله حسن یوسفی اشکوری، محمدجواد اکبرین و... در بیانیه‌ای با عنوان «14 روشنفکر دینی! ترور سلمان رشدی را محکوم کردند» تاکید کردند: «اقدام تروریستی و سبعانهٔ فردی با نام هادی مطر علیه جان نویسندهٔ نامور بریتانیاییِ هندی الاصل، سلمان رشدی، سراسر و بی هیچ قیدی از دیدگاه دینی و اخلاقی محکوم است. این اقدام نشانهٔ بحران در تفسیر بنیادگرایانه از اسلام و نیز نشانهٔ دور جدیدی ازتحولّات خطرناک سیاسی در خاورمیانه و زخمی نوین بر چهرهٔ رابطهٔ پیچیدهٔ اسلام و غرب است. این قرائت منحط و پلیدِ از اسلام که در خدمت مستبدان دینی قرار گرفته، دهه‌هاست که امنیت جانی مسلمانان و غیر مسلمانان را در سراسر جهان، از ژاپن، افغانستان و ایران گرفته تا اروپا و آمریکا به خطر جدی انداخته است.»

 

این بیانیه با استقبال ویژه رسانه‌های وابسته به دشمنان ملت ایران از جمله صدای آمریکا، بی بی سی فارسی و اینترنشنال سعودی مواجه شد.

 

از سوی دیگر «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در اظهارنظری ضمن دفاع همه جانبه از سلمان رشدی، مدعی شد که نهادهای دولتی ایران مروج خشونت علیه رشدی هستند.

 

 درباره موضعگیری معاون خاتمی و فضاسازی رسانه‌های آمریکایی-انگلیسی- سعودی درباره ترور سلمان، ذکر چند نکته ضروری است:

1: اینکه فردی هتاک و مرتد به تیر غیب گرفتار شده، هر انسان آزاده‌ای را خوشحال می‌کند. جسارت به ساحت کلام الله مجید، عقوبت سختی دارد و زندگی فلاکت بار سلمان رشدی و وضعیت فعلی او تنها بخشی از نتایج دنیوی این هتاکی و جسارت است.

2: اعضای فراری جریان نفاق در پوشش‌های فریبکارانه از جمله «روشنفکر دینی»! دقیقاً مروج «اسلام آمریکایی» هستند. به همین خاطر است که موضعگیری های این افراد بلافاصله با ذوق زدگی و استقبال رسانه‌های آمریکایی-اسرائیلی و سعودی-انگلیسی مواجه می‌شود.

3: امثال ابطحی بارها ادعا کرده‌اند که هدف آنان اصلاح طلبی است و این رویکرد با براندازی و عداوت با جمهوری اسلامی و ملت ایران تفاوت دارد؛ اما این ادعا در بزنگاه‌های مختلف، بیش از پیش بی اعتبار شده است.

موضعگیری مشترک «اتحاد ملت» و رسانه سعودی حامی منافقین درباره بیانیه موسوی

پس از انتشار بیانیه هتاکانه میرحسین موسوی در رسانه منتسب به اعضای فراری جریان فتنه، در این سو فعالین و رسانه‌های اصلاح طلب به جای برائت از این بیانیه هتاکانه، ابتدا سکوت کرده و سپس به موج سواری بر محتوای این بیانیه با دست فرمان مدنظر دشمن اقدام کردند.

برای نمونه اعضای حزب اتحاد ملت- اعضای سابق حزب منحله مشارکت و از فعالین فتنه 88- با تمرکز بر کلیدواژه «رهبری موروثی» دقیقاً در پازل رسانه‌های ضدایرانی بازی کردند.

 

در همین رابطه «آذر منصوری» دبیرکل حزب اتحاد ملت و از بازداشتی‌های فتنه 88 در توئیتی نوشت: «آیا کسی از مقام‌های رسمی کشور به ویژه مجلس خبرگان در مورد موروثی شدن جانشینی توضیحی داده است؟ این فقط پرسش میرحسین موسوی نیست، چرا که این موضوع نزدیک به یک دهه است که در افکارعمومی هم مطرح شده است. فقط یک تکذیبیه کفایت می‌کند.»

 

همچنین «علی شکوری راد» از اعضای شورای مرکزی حزب اتحاد ملت نیز در تویئتی مشابه ضمن خطاب قراردادن رئیس و اعضای هیات رئیسه مجلس خبرگان، بر این کلیدواژه متمرکز شد.

 

در آنسو وبسایت ایران اینترنشنال (رسانه سعودی-انگلیسی- اسرائیلی) که پیش از این تنها در یک نمونه گردهمایی گروهک تروریستی و منفور منافقین را به صورت زنده پوشش داده بود، دقیقاً همین خط را دنبال کرده و در تحلیلی به پاسخ این سؤال پرداخت که «چرا میرحسین موسوی به بحث موروثی شدن رهبری پرداخته است؟».

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار