کد خبر: 1100945
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱

رپورتاژ آگهی/ این مسئله بر همه مردم ایران کاملا واضح است که در زمینه تولید و خرید و فروش خودرو مشکلات زیادی در کشور وجود دارد.

 ایران خودرو به عنوان یکی از معتبرترین گروه‌های صنعتی در ایران شناخته شده است و محصولات آن به دلیل کیفیت مناسب طرفداران زیادی دارد. بدون شک با خودروهایی نظیر پژو 206، پژو پارس، تندر 90، رانا و ... تا حدودی آشنا هستید. ما در این مطلب می‌خواهیم این مسئله را مورد بررسی قرار دهیم که کدام محصولات ایران خودرو پرطرفدار است و تقاضای بیشتری دارند.

پر طرفدارترین محصولات ایران خودرو کدامند؟

معرفی گروه صنعتی ایران خودرو

این شرکت در ابتدا یک شرکت خودروسازی با نام ایران ناسیونال بود که در سال 1341 تاسیس شده است. شروع کار این شرکت با تولید اتوبوس همراه بود. پنج سال بعد با کمک مهندسین انگلیسی تولید پیکان استارت زده شد که مدل‌های مختلفی مانند کار، وانت، استیشن و ... داشت. پس از جنگ تحمیلی این شرکت با پژو فرانسه به توافق رسیدند و می‌توان گفت تحول عظیمی در صنعت خودرو سازی کشور اتفاق افتاد.

با همکاری شرکت‌ فرانسوی تولید انواع پژو و خرید و فروش این خودروها رونق گرفت. ال 90 محصول دیگری است که ایران خودرو با همکاری شرکت رنو توانست آن را با قیمت مناسبی وارد بازار خودروی کشور کند. سمند و دنا دو محصول کاملا اختصاصی است که این شرکت توانست پس از چند سال تولید کند که شاید نتوانند با خودروهای خارجی رقابت کنند، اما در داخل کشور مورد تایید مردم بود و هم اکنون نیز بازار فروش مناسبی دارند. به نظر شما پرطرفدارترین محصولات ایران خودرو کدام‌ها هستند؟ این سوالی است که می‌خواهیم در ادامه به شرح آن بپردازیم.

پرطرفدارترین محصولات ایران خودرو

شرکت ایران خودرو قدیمی‌ترین شرکت خودروساز در کشور است که محصولات آن به دلیل امکانات رفاهی قابل قبول و البته قیمت مناسب آنها نسبت به ماشین‌های سواری خارجی مورد استقبال مردم شریف ایران قرار گرفته است. برای اینکه بتوانیم پرطرفدارترین محصولات را بدانیم، می‌توانیم از پارامتر میزان فروش محصولات یا تقاضای مردم در پیش فروش‌ها به محبوبیت خودروها پی ببریم. با توجه به این پارامترها برخی از محصولات این شرکت را معرفی می‌کنیم.

پر طرفدارترین محصولات ایران خودرو کدامند؟

دنا پلاس

این خودرو تنها رقیب جدی انواع پژو در کشور می‌توان قلمداد کرد. همانطور که قبلا اشاره کردیم، دنا دومین خودرویی است که تولید آن به صورت اختصاصی در شرکت ایران خودرو صورت گرفته و طرفداران زیادی دارد. نسخه آپشنال دنا، دنا پلاس است که هر دو خودرو را می‌توان مدل فیس لیفت سمند دانست. طراحی متفاوت و آپشن‌های جذابی که این خودرو دارد، باعث شد تا بلافاصله بعد از معرفی آن به بازار مردم استقبال ویژه‌ای از این خودرو داشته باشند. نکته قابل توجهی که باید به آن اشاره کرد، تقاضای بالای مردم از این خودرو در پیش فروش‌های خودروهای این شرکت می‌باشد که به میزان قابل توجهی نسبت به خودروهای دیگر بیشتر بوده است.

پژو پارس

به جرات می‌توان گفت پژو پارس یا همان پژو پرشیا خودروی همیشه محبوب در بین ایرانیان بوده و است. درست است که تنوع محصول در این مدل زیاد بوده اما کیفیت قطعات و آپشن‌های آپدیت شده را نباید دست کم گرفت. پس از پژو 405، این خودرو تولید و وارد بازار شد که از همان ابتدا چشم نواز بود. پس از نمونه معمولی این ماشین، نسخه اتومات آن از خط تولید خارج شد که از سال 92 تا به اکنون آن را می‌توان از محبوب‌ترین خودروها دانست.

در پیش فروش‌ها افراد زیادی علاقه خود را به پژو پارس TU5 نشان داده‌اند. در سال 99 این خودرو پس از دنا پلاس در رتبه دوم بیشترین تقاضا در پیش فروش قرار گرفت. در جمع ماشین‌های سواری تولید شده در شرکت ایران خودرو، قیمت پژو پارس صفر کارخانه بسیار مناسب بوده و این یکی از دلایلی است که این ماشین طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است.

پژو 206 تیپ 2

محبوب‌ترین خودرو در بین جوانان ایرانی پژو 206 تیپ 2 است. این محصول از شرکت ایران خودرو در اوایل دهه 80 وارد بازار شد و به دلیل شکل ظاهری زیبا و جمع و جور بودن آن، همواره مورد توجه جوانان ایرانی قرار گرفته است. با ورود نسخه 207 این ماشین پیش‌بینی می‌شد که از طرفداران 206 کم شود، اما آمار نشانگر این بود که همچنان در جمع محبوب‌ترین محصولات ایران خودرو قرار دارد.

یکی از عواملی که باعث شده تا این مدل همچنان پر تقاضا باشد، موتور قدرتمند آن است. موتوری با 8 سوپاپ و با ظرفیت 1.3 لیتری که قدرتی حدود 75 اسب بخار و گشتاوری نزدیک به 118 نیوتن متر تولید می‌کند. ایمنی بالا و تجهیزات مناسب از دیگر دلایل پرفروش بودن این ماشین خوشنام در کشور است.

رانا

در جمع محصولات ایران خودرو، رانا نسخه فیس لیفت پژو 206 صندوقدار است که به نظر افراد متخصص از کیفیت آن کاسته شده تا یک نسخه ارزان قیمت به بازار وارد شود. رانا پلاس محصول آپدیت شده این نسخه است که کیفیت بالایی نسبت به همتای خود دارد. پنجره جلو، تغییر قاب آینه، اضافه شدن دی لایت از جمله تفاوت‌های راناپلاس با رانا معمولی می‌باشد. این سواری نیز در جمع پرطرفدارترین محصولات ایران خودرو جای گرفته است.

پژو 405 SLX

از شناخته‌ترین محصولات شرکت ایران خودرو پژو 405 است که از سال 87 به بعد، نسخه به‌روز آن با نام پژو 405 SLX وارد بازار شد. این ماشین تنها با تغییرات جزئی در بدنه نسبت به مدل قبلی از خط تولید خارج و وارد بازار گشت. مزیتی که برای این محصول وجود دارد، در دسترس بودن قطعات برای تعمیر و همچنین خدمات پس از فروش آسان است. قیمت مناسب این محصول دلیل دیگری است که هنوز این خودرو در جمع ماشین‌های محبوب در کشور قرار دارد.

پر طرفدارترین محصولات ایران خودرو کدامند؟

سمند

حتما می‌دانید که سمند اولین خودروی ملی در کشور است و در همان ابتدای معرفی، خیلی زود توانست خود را به صدر پر فروش‌ترین خودروها برساند. کاملا بدیهی است که این محصول را نمی‌توان رقیبی برای ماشین‌های خارجی در نظر گرفت، اما جادار بودن، ایمنی و طول عمر بالا باعث محبوب ماندن آن در بین خودروهای پر فروش شده است. در سال‌های گذشته با افزایش قیمت این محصول، کمی از رونق خرید و فروش آن کاسته شد، اما همچنان این خودرو در کشور محبوبیت خود را دارد.

سمند سورن در سال 86 به بازار معرفی شد که نسخه فیس لیفت سمند بود و به دلیل زیبایی ظاهری در کنار سایر امکانات آن، مورد استقبال مردم قرار گرفت. در سال 1399 حدود 53 هزار متقاضی در طرح پیش فروش این خودرو صف بسته بودند.

جمع بندی

اولین شرکت خودروساز در کشور، شرکت صنعتی ایران خودرو بوده که محصولات متنوعی را به بازار عرضه کرده است. با اینکه این شرکت از متخصصین فرانسوی در تولید خودرو کمک گرفته‌اند و حرف و حدیث در این راستا بسیار زیاد می‌باشد، اما تولید سمند و دنا به عنوان خودروی ملی باعث افتخار این شرکت است. برای تعیین پرطرفدارترین محصولات این شرکت لازم است به پارامترهایی نظیر تقاضا در پیش فروش‌ها و میزان خرید و فروش آنها توجه شود. از خودروهای محبوب این شرکت می‌توان به پژو پارس، دنا پلاس، پژو 206 تیپ 2، 405 SLX، رانا و سمند اشاره کرد.

برای کسب اطلاعات در مورد انواع خودروهای داخلی و خارجی می‌توانید به وبسایت‌های معتبر در این حوزه مراجعه نمایید. سایت خودرو به آدرس www.car.ir معتبرترین سایت ایران در زمینه مشخصات خودرو، قیمت خودرو و اخبار خودرو میباشد.

این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار