کد خبر: 1100521
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۴
خطیب جمعه تبریز:
امام جمعه موقت تبریز با تاکید بر اهمیت عزاداری‌های آگاهانه و با بصیرت مردم در مراسم مختلف محرم، گفت: عزادارهای سیدالشهدا باید تلفیقی از شور و شعور حسینی باشد.

 حجت‌الاسلام مهدی عالی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز، افزود: متاسفانه طی سال های اخیر دشمنان اسلام و انقلاب به شدت درصدد حذف شعور حسینی در میان عزاداران است که باید با تیزبینی، بصیرت و دشمن شناسی که لازمه ههر مومن ولائی است، در برابر این توطئه ها مقاومت کرده و آنها را خنثی کرد.

وی از بین بردن آثار نهضت حسینی در بین مسلمانان جهان را یکی از اهداف اصلی دشمنان در راستای نابودی شعور حسینی تعریف و اضافه کرد: دشمنان به خوبی می دانند که این ظرفیت اجازه نمی دهد اهداف و دسیسه های نظام سلطه در ممالک اسلامی به ویژه در میان شیعیان عملیاتی شود.

عالی اظهار داشت: بر همین اساس دشمنان وحدت اسلامی سعی دارند تا شعور نهضت حسینی را از ما بگیرند و  از این‌رو هیات‌های عزاداری باید علاوه بر ترویج شور حسینی نسبت به همگانی سازی  شعور حسینی هم فعالیت کنند ، چون از قبل این شعور حسینی، مدافعان حرم به وجود می آید.

وی با بیان اینکه حادثه کربلا باید از منظر عبرت و درس زندگی اجتماعی و سیاسی نگریسته شود، یادآور شد: سکوت خواص، بی‌ بصیرتی، کم‌بینشی، ترس از جان، عافیت طلبی و اسیر مال دنیا شدن باعث شد تا حادثه عاشورا اتفاق افتد و این جزو عبرت‌های مهم تاریخی نهضت عاشورای حسین است. 

عالی ادامه داد: فضاسازی، تبلیغات سوء ، تهدیدات، تزویر، شبهه‌افکنی ها و انواع فشارها و تحریم های دشمنان نباید منجر شود تا انسان بصیر در مسیر زندگی درست خود بلغزد، و اگر لغزشی صورت بگیرد جریان توابین ایجاد می‌شود که پس از عاشورا نمی تواند چندان تاثیری داشته باشد.

وی به فضای اختناق دوران پس از عاشورا و امامت سجاد(ع) اشاره و اضافه کرد: در دوران امام سجاد (ع) شیعه بودن یک گناه بزرگ در جهان اسلام بود و حتی نام بردن از حضرت علی در مساجد و منابر جرم نابخشودنی به شمار می رفت.

عالی خطبه های امام سجاد (ع) در مجلس یزید را یکی از خطبه‌های بسیار پرصلابت تشیع نام برد و اظهار داشت: نقش مهم و محوری امام سجاد(ع) بود که اسلام را دوباره در جهان زنده کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر