کد خبر: 1100514
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۰
نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به فرسودگی مخازن آب شرب روستاهای خداآفرین شتاب بخشی به طرح های آب رسانی این شهرستان ضروری است .

حسین حاتمی  در جلسه بررسی مشکلات حوزه آب شهرستان خداافرین با اعلام اینکه ۱۰۶میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاها وقشلاقات خداآفرین وکلیبر تخصیص یافته است، گفت: آب شرب سالم برای ۲۲ روستای خداآفرین از طریق طرح دردست اجرای مجتمع آبرسانی آزادگان تامین خواهد شد .
وی افزود: با مشارکت سه میلیارد تومانی منطقه آزاد ارس، پمپاژ مجتمع آب رسانی شهید سلیمانی تقویت و مشکل آب شرب شهرک خداآفرین حل خواهد شد .
حاتمی همچنین خواستار زیر ترافیک رفتن تونل دلیک داش، استفاده از سد در حوزه صنعت و گردشگری ، صدور مجوز حفر چاه برای آب شرب ، بازسازی پلهای تاریخی، تکمیل نیروگاههای سدها ، ساماندهی ورودی شهر خمارلو و فاضلاب این شهر شد.

فرماندار خداآفرین هم با انتقاد از تعلل شرکت آبفا در پیمان سپاری و اجرای طرح‌های آب‌رسانی مخزن جانانلو و قارلوجه و قراوغلو گفت: با وجود تامین اعتبار ۵۳۰ میلیون تومان در اسفند سال گذشته برای احداث و اجرای مخزن جانانلو و همچنین ۲۹۰میلیون تومان برای قارلوجه، خرداد امسال با ۴۰۰ میلیون برای جانانلو و ۲۰۰میلیون پروژه قارلوجه پیمان سپاری شده است و این تعلل به ضرر مردم است.
علی اکبر نکونام با اعلام اینکه در روستاها بویژه در روستاهای کوهستانی بخش منجوان مشکل آبرسانی وجود دارد و واحد های صنعتی از عدم هماهنگی در صدور مجوز رودخانه های مرزی متضرر می شوند، افزود: هم‌اکنون ۹ روستای خداآفرین با تانکر آب‌رسانی می‌شود و بهره‌برداری از طرح آب‌رسانی به سه روستا با وجود تخصیص اعتبار مورد نیاز، به تعویق افتاده است .

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی نیز دراین جلسه با اشاره به طراحی اولیه‌ پوشش کانال سد خداآفرین تا تراز ۳۰۰ متر در محدوده‌ شهرستان خداآفرین گفت: به لحاظ فنی انتقال آب به بیش از تراز ۳۰۰ متر نیازمند ایجاد پمپاژهای متعدد ثانویه و مستلزم تأمین اعتبار ویژه است.
یوسف غفارزاده گفت: اگر اراضی مستعد در فرا آب، پایاب و عمق کانال سد خداآفرین شناسایی شود، مشکلی در تخصیص حق‌آبه از کانال این سد وجود ندارد.
وی عدم تأمین برق مورد نیاز پمپاژها  را مشکل اصلی تأخیر بهره‌برداری از طرح‌های آبی شرکت آب منطقه‌ای در خداآفرین عنوان کرد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی هم از پیشرفت ۵۰ درصدی طرح آب‌رسانی آزادگان خبر داد و افزود: برای پروژه های سه روستای مورد توافق با منطقه آزاد در مجموع ۲.۵ میلیارد تومان اعتبار پرداخت شده است .
محمد خانی گفت: برای طرح‌های خداآفرین سال گذشته مبلغ ۵۶ میلیارد تومان و امسال نیز ۵۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر