کد خبر: 1100513
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۱
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به فرارسیدن هفته دولت از مسوولان و مدیران استان خواست اقدامات شاخص یک‌ساله دولت سیزدهم را برای تحقق ایران قوی تبیین کنند.

 تراب محمدی در جلسه ستاد گرامی‌داشت هفته دولت با تاکید بر اینکه در هفته دولت هیچ طرح تکراری نباید افتتاح شود، گفت: این اتفاق در دولت های گذشته رخ داده و نباید در دولت سیزدهم رخ دهد هر پروژه ای که افتتاح می شود باید به صورت کامل به اتمام رسیده باشد.

وی با تاکید بر تبیین عملکرد دولت، ادامه داد: برنامه های هفته دولت صرفا افتتاح نخواهد بود و دستگاه ها باید عملکرد یک ساله خود را به صورت کامل اطلاع رسانی کنند.
 
وی با بیان اینکه گاهی اطلاع رسانی پروژه های بزرگ به خوبی انجام نمی شود، اظهار داشت: دستگاه ها از اعلام تک تک پروژه های خرد خودداری کنند و پروژه ها به صورت جمع بندی شده توسط هر دستگاه اعلام و اطلاع رسانی شود.
 
محمدی با تاکید بر اطلاع رسانی دقیق عملکرد یک ساله دستگاه ها، اضافه کرد: باید در کنار انجام مصاحبه ها و نشست های خبری با رسانه ها و مطبوعات استان، اطلاعات عملکردی دستگاه از طریق ابزارهای هنری نیز منتشر شود.
 
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار و دبیر ستاد گرامی‌داشت هفته دولت در آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: آمار، ارقام و اطلاعات دقیق از پروژه ها و میزان سرمایه گذاری های دولتی و بخش خصوصی باید به صورت دقیق بیان و خروجی برنامه ها تشریح شود.
 
جهانبخش سلمانیان افزود: تشریح اقدامات شاخص دولت از موضوعات مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد و در این هفته به برنامه های افتتاح محور بسنده نخواهیم کرد بلکه نگاه به برنامه ها مساله محور نیز خواهد بود.
 
وی ادامه داد: وظایف این ستاد، سیاست گذاری و تعیین اهداف و رویکردها، انتخاب شعار و نامگذاری ایام هفته برای برش استانی، احصای اقدامات شاخص، تصویب دستورالعمل اجرایی و پیوست رسانه ای هفته دولت، ابلاغ مصوبات به دستگاه های اجرایی و نظارت بر حسن اجرای مصوبات و برنامه های هفته دولت در سراسر استان است.
 
سلمانیان گفت: تقویت انسجام وحدت ملی، همدلی و هم افزایی بین دستگاه های اجرایی، امید آفرینی و اعتماد بخشی در جامعه نسبت به ایجاد آینده بهتر، تشریح خدمات و دستاوردهای یک ساله و برنامه های آتی دولت برای برون رفت از مشکلات و تحقق ایران قوی، ایجاد درک واقع بینانه برای مردم نسبت به شرایط کشور و تبیین وضعیت و مشکلات در زمان تحویل به دولت سیزدهم به منظور قضاوتی عادلانه و تقویت ارتباط وسیع و دو سویه دولت و مردم از جمله اهداف ستاد گرامی داشت هفته دولت در استان است.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و رئیس کمیته عمرانی ستاد گرامی داشت هفته دولت در آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: طبق معمول سال های گذشته مکاتبات لازم با دستگاه های اجرایی برای دریافت عملکرد آنها انجام شده است و به دلیل اینکه این مکاتبات ۲ ماه قبل از هفته دولت برای تعیین تکلیف پروژه ها انجام می شود گاه پیش بینی ها برای اتمام پروژه ها با مشکل مواجه می شود.
 
جواد رحمتی افزود: در برخی پروژه ها مرحله بندی وجود دارد که باید در افتتاح هر مرحله از این طرح ها اطلاع رسانی دقیق در خصوص وضعیت پروژه و مراحل مختلف آن اعلام شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر