کد خبر: 1100387
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹
معاون وزیر جهادکشاورزی خبر داد؛
معاون آب و خاک وزارت جهادکشاورزی گفت: خسارت ناشی از سیل اخیر به بخش کشاورزی ۱۸استان کشور در مجموع ۹هزار و۷۰۰میلیارد تومان برآورد شده است.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: به گزارش روابط عمومی جهادکشاورزی لرستان، "فریبرز عباسی" پس از بازدید از مناطق سیل زده الیگودرز اظهار کرد: خسارت‌های زیادی به بخش کشاورزی دراثر سیل اخیر به زیرساخت‌های بخش‌های کشاورزی؛ ایستگاه‌های پمپاژ، کانال‌های آبرسانی ولوله‌های انتقال آب وارد شده است.

وی افزود: طبق بررسی و ارزیابی‌های انجام شده خسارت سیل با درجات مختلف از ۱۰ تا۱۰۰ درصد در مناطق محتلف کشور گزارش شده است.

معاون آب وخاک وزارت جهاد کشاورزی در پایان گفت: با توجه به اینکه درآمد مردم از بخش کشاورزی تامین می‌شود در اولین فرصت بخشی از کار‌های ضروری با فوریت انجام و از طریق ستاد مدیریت بحران خسارات جبران و پرداخت می‌شود.

برآورد خسارت سیل اخیر به زیرساخت‌های بخش کشاورزی استان لرستان یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

این خسارات در حوزه امور عشایر، شیلات، منابع طبیعی، اموردام، زراعت، باغبانی، همچنین خسارت‌های زیر ساخت‌های کشاورزی از جمله تخریب ۱۰۰کیلومتر جاده بین مزارع، سبزی کاری و دیگر کشت‌ها بوده است.

بیشترین خسارت سیل به مزارع پرورش ماهی الیگودرز بوده به نحوی که از مجموع ۱۱۲ مزرعه در این شهرستان ۵۴ واحد آسیب جدی دید که برآورد خسارت این تعداد کاهش یکهزار تنی تولید و ضرر ۱۰۰ میلیارد تومانی بوده است.
منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار