کد خبر: 1100331
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۹
معاون امور مجلس رئیس‌جمهور گفت: این دولت در میان مردم است و می‌خواهد با کار جهادی برخی عقب افتادگی‌ها را جبران کند و مسائل را به صورت میدانی مورد رسیدگی قرار دهد.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: سید محمد حسینی معاون امور مجلس رئیس جمهور چهارشنبه شب با حضور در برنامه «صف اول» شبکه خبر، برنامه‌ها، عملکرد‌ها و دستاورد‌های معاونت متبوع خود در حوزه تعامل حداکثری با مجلس شورای اسلامی را تبیین و تشریح کرد.

سید محمد حسینی در این گفت و گوی تلویزیونی، ضرورت تعامل، همکاری و هماهنگی قوای سه گانه را در کنار باور به تفکیک قوا مورد تاکید قرار داد و گفت: بدون تردید قوای سه گانه به ویژه دولت و مجلس در تعامل و همکاری نزدیک با یکدیگر، می‌توانند امور کشور را با سرعت و سهولت به پیش برده و از ایجاد وقفه و معطلی‌های بی مورد که در مقاطعی شاهد آن بودیم، جلوگیری کنند.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: آیت الله رئیسی بر تعامل، مشورت و هم افزایی بین دولت و مجلس تاکید داشته و در این راستا در سال اول با همه نمایندگان در قالب ۳۱ مجمع استانی دیدار و گفتگو داشته است و در این جلسات مسائل کلان تا مشکلات حوزه‌های انتخابیه مورد بحث و بررسی قرار گرفته است این در حالی است که در دولت یازدهم طی چهارسال ۲۱ مجمع استانی برگزار و در دولت دوازدهم هم هیچ دیداری از سوی رییس جمهور وقت با مجامع استانی برگزار نشد. دولت تلاش دارد که تعامل با نمایندگان مجلس به بهترین نحو ممکن انجام شود.

حسینی خاطرنشان کرد: پیامد و نتیجه جلسات و گفتگو‌های دولتمردان با نمایندگان مجلس این بوده که نمایندگان درک و شناخت واقعی از امکانات و توانمندی‌های قوه مجریه داشته و با مشاهده دغدغه مندی و تلاش بی وقفه مجموعه دولت، همراهی و همکاری‌های لازم را داشته باشند و اینکه هیچ استیضاحی تا کنون مطرح نشده، می‌تواند از نتایج این تعاملات باشد.

حسینی افزود: این در حالی است که در مدت مشابه دولت قبل چهار استیضاح در صحن مجلس مورد رسیدگی قرار گرفت. در مورد سوال‌ها هم که از حقوق نمایندگان است در یک سال نخست دولت قبل ۴۱ سوال به صحن آمد که منجر به ۷ کارت زرد شد، در حالی که در دولت فعلی تنها ۱۳ سوال به صحن راه پیدا کرد که فقط در ۳ مورد آن نمایندگان اظهار داشتند که قانع نشده اند، که البته یک مورد آن هم عجیب بود چرا که در مورد وزیر ورزش موضوع سوال تصویب نشدن دو آیین نامه اجرایی این وزارتخانه بود که از دولت‌های قبل باقی مانده بود و دولت هم با اولویت دادن آن‌ها را قبل از جلسه مجلس به تصویب رساند و معلوم نشد سوال کننده محترم و نمایندگان از چه چیزی قانع نشدند!

معاون رئیس جمهور گفت: در گذشته بسیاری از پروژه‌های عمرانی حتی به رغم پیشرفت‌های بیش از ۹۰ درصدی، به خاطر کوتاهی، تعلل و رخوت، معطل و تعطیل مانده بودند، اما امروز دولت با شور، نشاط و پویایی به دنبال جبران کمبود‌ها و رفع مشکلات کشور است.

حسینی گفت: امروز همه مسئولین دولت نسبت به رفع مشکلات، احساس مسئولیت دارند و شخصا در کنار انجام مسئولیت‌های اصلی، در ایام آخر هفته و تعطیلات به دعوت نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه آنان رفته و از نزدیک، نیازمندی‌ها و مشکلات موجود را مورد بررسی قرار داده و آن را به وزرا و دستگاه‌های مربوطه ارائه می‌دهم و تاکنون به ۵۵ استان و قریب به یکصد شهرستان سفر انجام داده ام. اساساً این دولت در میان مردم است و می‌خواهد با کار جهادی برخی عقب افتادگی‌ها را جبران کند و مسائل را به صورت میدانی مورد رسیدگی قرار دهد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در خصوص تقدم لایحه بر طرح اظهار داشت: امروز همه نمایندگان اذعان دارند که اگر لایحه از طرف دولت ارائه شود از جامعیت و بار کارشناسی لازم برخوردار است و دولت نیز مصمم است مشکلات موجود را مورد بررسی قرار داده و آن‌ها را در قالب لایحه به مجلس تقدیم کند و یکی از دستاورد‌های این دولت و معاونت امور مجلس که با همکاری مجلس صورت گرفته است لایحه محوری و ترجیح و افزونی تصویب لوایح به نسبت طرح‌های ارائه شده است.

حسینی تصریح کرد: دولت تاکنون ۴۲ لایحه را تقدیم مجلس کرده است و با طرح کارشناسی مجلس هم موافقت کرده است. به لحاظ موضوعی قریب به ۴۱ درصد لوایح درباره مسائل اقتصادی و معیشتی هستند که نشانه عزم دولت برای حل مشکلات اقتصادی کشور است.

معاون امور مجلس رییس‌جمهور با تقدیر از همکاری و همراهی نمایندگان با دولت اظهار داشت: متاسفانه واقعیت‌های رابطه و تعامل صمیمی دولت و مجلس با فضایی که برخی رسانه‌ها در بیرون می‌سازند متفاوت است، اگر چه همه نمایندگان در اظهار نظر راجع به مسائل کشور آزادند، اما بعضاً وقتی یک نماینده اظهار نظر شخصی خود را بیان می‌کند برخی رسانه‌های مخالف به گونه‌ای فضاسازی می‌کنند که آن را به عنوان مخالفت کلیت مجلس با دولت القا کنند در صورتی که اکثریت قاطع نمایندگان افرادی متدین، دلسوز و انقلابی هستند که همانند دولت دغدغه رفع مشکلات را دارند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار