کد خبر: 1100305
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸
معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: طبق پیش‌بینی، بیش از ۵ میلیون زائر اربعین حسینی از مرز‌های کشور تردد خواهند داشت.

سرویس اجتماعی جوان آنلاین: داریوش امانی در جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: تمام هماهنگی‌ها و اقدامات برای سفر امن و ایمن زائران اربعین حسینی باید به سمت تسهیل‌گری پیش رود و هم اکنون نزدیک به هزار میلیارد تومان از اعتبارات وزارت راه و شهرسازی برای این منظور اختصاص یافته است.

وی افزود: تمام این اعتبارات در مرز‌ها و راه‌های مواصلاتی منتهی به مرز هزینه خواهد شد.

معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، با اشاره به مهیا بودن پایانه مرزی تمرچین برای تردد زائرین اربعین حسینی، عنوان کرد: با توجه به اینکه مرز تمرچین برای نخستین بار به عنوان مرز مورد تردد زائرین اربعین حسینی انتخاب شده، امیدواریم اقدامات اولیه برای رفع نواقص در مسیر‌های منتهی به مرز و داخل مرز تمرچین انجام شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر تردد مسافران از مرز تمرچین حدود ۲ هزار و ۲۰۰ نفر است که این تعداد در ایام اربعین به بیش از ۱۰ تا ۱۵ هزار نفر می‌رسد و باید زیرساخت‌های پایانه تامین شده و ارتقا یابد.

امانی بیان داشت: در ایام اربعین، پیش بینی بر تردد بیش از ۵ میلیون زائر از مرز‌های کشور است.

وی، با اشاره به این که آذربایجان‌غربی به دلیل دارا بودن بیشترین تعداد مرز‌های جاده‌ای و کشور‌های همسایه از مهم‌ترین استان‌های کشور است، گفت: وجود پایانه مرزی بازرگان با اختصاص بیشترین تبادلات با کشور ترکیه و اروپا جایگاه حساس آذربایجان‌غربی در بحث تبادلات مرزی را بیش از پیش نشان می‌دهد.

معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، ادامه داد: در پایانه مرزی رازی شهرستان خوی هم به عنوان مرز دیگر استان در همسایگی کشور ترکیه، اقدامات لازم جهت استقرار ساختمان‌های تجاری و مسافری به صورت متمرکز آغاز شده بود که تاکنون ۲۰۰ میلیارد تومان در این راستا هزینه شده و در زمان بهره برداری رسمی نیز در خصوص راه‌های دسترسی به مرز نزدیک به ۵۰ میلیارد تومان ابلاغ اعتبار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مسیر دسترسی به پایانه‌های مرزی باید در شان مردم و نظام جمهوری اسلامی باشد که در همین راستا اعتبارات لازم برای بهسازی مسیر پایانه مرزی رازی اختصاص می‌یابد.

در ادامه این جلسه، استاندار آذربایجان‌غربی هم در سخنانی ابراز داشت: بهره برداری از طرح جامع پایانه مرزی یکی از مطالبات مهم مردم استان و کشور است که باید در اسرع وقت به سرانجام برسد.

وی افزود: با توجه به تاکیدات ریاست محترم جمهور، باید با تمام توان در راستای هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی برای تسهیل در مراودات تجاری اقدام شود.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار