کد خبر: 1100266
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
پاسخ به فراخوان دبیرکل حزب‌الله
سخنان سه شنبه دبیرکل حزب الله لبنان که واکنشی قاطع علیه طمع‌ورزی صهیونیست‌ها به منابع انرژی لبنان بود، حمایت گروه‌های مقاومت را به‌دنبال داشت که گفتند انگشت آن‌ها روی ماشه قرار دارد. رسانه‌ها و تحلیلگران صهیونیست هم هشدار اخیر دبیرکل حزب‌الله را جدی‌تر و متفاوت از ادوار گذشته ارزیابی کرده‌اند.

سخنان سه شنبه دبیرکل حزب الله لبنان که واکنشی قاطع علیه طمع‌ورزی صهیونیست‌ها به منابع انرژی لبنان بود، حمایت گروه‌های مقاومت را به‌دنبال داشت که گفتند انگشت آن‌ها روی ماشه قرار دارد. رسانه‌ها و تحلیلگران صهیونیست هم هشدار اخیر دبیرکل حزب‌الله را جدی‌تر و متفاوت از ادوار گذشته ارزیابی کرده‌اند.
به دنبال دسیسه‌چینی‌های صهیونیست‌ها برای سیطره بر منابع انرژی لبنان، سیدحسن نصرالله در سخنانی به مناسبت عاشورای حسینی (ع) با هشدار به رژیم صهیونیستی گفت: «لبنان و مردم این کشور دیگر دزدی منابع خود را بر نمی‌تابند و ما آماده تمام احتمال‌ها هستیم.» دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به جنگ اخیر گفت: «ما در جنگ غزه پیام‌های موردنظر را دریافت کردیم و شاهد پایداری غزه بودیم، اما حساب ما در لبنان با شما چیز دیگری است. مقاومت امروز قوی‌تر از هر زمان دیگری است. هرگونه تعرض به هر فردی در لبنان بدون مجازات و پاسخ نخواهد ماند.» گروه‌های مقاومت طی پیامی در پاسخ به درخواست دبیرکل حزب‌الله لبنان برای آمادگی برای مرحله آتی، اعلام کردند که انگشت آن‌ها روی ماشه است. در این پیام آمده است‌: «پیام شما را دریافت کردیم و درخواست شما عزم ما را در این ایام راسخ کرد. به خدا سوگند ما با تمام قوا آماده‌ایم و در مرز‌های آبی و خاکی و هر جایی که [دشمنان]فکرش را هم نمی‌کنند، مستقر هستیم.»‌نیرو‌های مقاومت در ادامه تأکید کردند: «ارابه‌های آتشین‌شان را درهم می‌کوبیم و لانه‌های‌شان را ویران می‌کنیم و پیروزی بزرگ را که مشتاقانه منتظر آن هستیم، رقم می‌زنیم.»‌در پایان این پیام همچنین خطاب به سیدحسن نصرالله آمده است: «هرگز تو را ر‌ها نکردیم و نخواهیم کرد و همیشه بر سر عهد و پیمانمان هستیم.»
دست متجاوزان قطع می‌شود
دبیرکل حزب‌الله روز سه شنبه صهیونیست‌ها را خطاب قرار داده و گفته بود: «تصمیم‌گیری‌ها در لبنان به دست خود ماست نه دیگران. ما در ۴۰ سال گذشته با محاصره، جنگ و ترور‌ها دست و پنجه نرم کردیم. به دنبال آینده‌ای امیدوارکننده برای مردم خواهیم بود. ما برای لبنانی آزاد، عزیز، توانمند در حفظ حاکمیت و عزت و استخراج منابع طبیعی تلاش خواهیم کرد.»‌وی تأکید کرده بود: «در تلاش برای لبنان توانمندی خواهیم بود که جلوی هر دستی را که به سمت منابع طبیعی‌اش دراز می‌شود، می‌گیرد و هر آن دستی را که به سمت خاک، روستا‌ها و شهرهایش دراز می‌شود، قطع می‌کند. هر دستی که به سمت منابع لبنان دراز شود، قطع می‌شود، همانند دستانی که به سمت خاکش دراز شد و قطع شد.» استفان دوجاریک در اظهاراتی درباره هشدار‌های سیدحسن‌نصرالله در موضع‌گیری محافظه‌کارانه گفت: «من بر این باورم ما همواره از شکنندگی وضعیت در آن منطقه نگران هستیم. ما از همه می‌خواهیم از ایراد سخنرانی‌هایی که به بدتر شدن وضعیت دامن می‌زند، خودداری کنند.»
آمادگی برای جنگ سوم لبنان
سخنان اخیر دبیرکل حزب‌الله و استقبال مقاومت نه‌تن‌ها در رسانه‌های منطقه انعکاس داشته بلکه این رسانه‌ها تحلیل‌هایی منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد، تهدید سیدحسن نصرالله را جدی تلقی کرده‌اند. رأی‌الیوم نوشت که وی به تازگی سرعت و لحن تهدیدات خود را در خصوص منازعه میان لبنان و رژیم صهیونیستی بر سر ترسیم مرزها، افزایش داده است. این تحلیلگران تأکید می‌کنند که طبق جلسات توجیهی که با مقامات ارشد امنیتی و سیاسی تل‌آویو برگزار می‌کنند، به این امر باور دارند که نصرالله در سخنرانی‌های اخیر خود افکار عمومی را در لبنان برای احتمال وقوع جنگ سوم لبنان آماده می‌کند. این تحلیلگران در عین حال می‌گویند که اقدام حزب‌الله در اعزام پهپاد‌های خود به میدان گازی کاریش در ماه گذشته، آغازی بر این امر و حاوی پیام شدیداللحنی برای اسرائیل بود، مبنی بر اینکه نصرالله برای آغاز یک جنگ جدید کاملاً آماده است.
روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت شخصیت شناخته شده نصرالله را طی سالیان متمادی مورد توجه قرار داد و نوشت: «وقتی زمان سخنرانی نصرالله اعلام می‌شود، رسانه‌های اسرائیلی مانند سایر رسانه‌ها در خاورمیانه، قبل و بعد از سخنرانی، هوشیار می‌شوند و منتظر می‌مانند و از هر سخن نصرالله یک تیتر می‌گیرند.»‌این روزنامه به نقل از منابع آگاه خود در تل‌آویو نوشت که نصرالله با دقت و اهتمام ویژه‌ای، امور اسرائیل را که رسانه‌های عبری در تیتر‌های اصلی خود منتشر نمی‌کنند، زیر نظر دارد و مثال آن، اقتباس او در یکی از سخنرانی‌های اخیر، از نظرسنجی‌های اسرائیلی درباره ذهنیت و جهت‌گیری اسرائیلی‌ها و نیز مقاله‌های تحلیلی منتشر شده در رسانه‌های عبری و مقالات تحقیقاتی مراکز مطالعاتی و دانشگاه‌های اسرائیلی است.
این تهدید با قبلی‌ها فرق دارد
روعی کایس، تحلیلگر شبکه ۱۱ تلویزیون رژیم صهیونیستی می‌گوید: «نصرالله تهدیدات خود را افزایش داده، زیرا بحران اقتصادی لبنان بسیار تشدید شده است. بحران‌های اقتصادی بیشتر کشور‌ها را به اجتناب از جنگ به دلیل هزینه آن سوق می‌دهد.»‌وی مدعی شده که نصرالله از شرایط رو به وخامت اقتصادی در لبنان برای صدور بحران استفاده می‌کند و اسرائیل و امریکا را متهم می‌کند که به دنبال ربودن ثروت‌های زیرزمینی لبنان و در دریا، به ویژه در میادین گازی در دریای مدیترانه است. به همین دلیل، تهدیدی که ممکن است در اوایل سپتامبر آینده، عملی شود، برخلاف دفعات قبل است و نصرالله مصمم است این تهدید را عملی کند و جنگ سوم لبنان را علیه اسرائیل به راه بیندازد.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار