کد خبر: 1100095
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
آرمین بینا

مردی که همراه دو همدستش پس از اجاره کردن ساعتی آپارتمان‌هایی در شمال تهران وسایل آنجا را سرقت می‌کردند، در آخرین سرقت به دام افتاد. تلاش برای دستگیری همدستان سارق ادامه دارد.
به گزارش «جوان»، چندی قبل مردی در تهران به اداره پلیس رفت و از دو مرد و زن به اتهام سرقت لوازم خانه‌اش شکایت کرد.
شاکی در توضیح ماجرا گفت‌: «چند خانه در خیابان‌های شمال و شمال غرب تهران دارم که به صورت ساعتی اجاره می‌دهم. معمولاً برای اجاره آپارتمان‌هایم در سایت‌های مجازی آگهی می‌دهم و مشتریان هم از طریق همین سایت‌ها و کانال‌ها با من تماس می‌گیرند و خانه‌ها را به صورت ساعتی اجاره می‌کنند.
روز قبل مردی با من تماس گرفت و گفت برای درمان یکی از بستگانش از شهرستان به تهران آمده‌اند و برای چند ساعتی به خانه‌ای نیاز دارند که استراحت کنند. وقتی بر سر مبلغ اجاره توافق کردیم، آدرس خانه را به او دادم و ساعتی بعد هم مرد ناشناس همراه زن و مرد جوانی به محل مراجعه کردند. پس از اینکه مدارک هویتی او را دیدم و به صورت امانت گرفتم، کلید خانه را به آن‌ها دادم و قرار شد روز بعد خانه را تخلیه کنند و مدارکشان را پس بگیرند.»
وی ادامه داد‌: «ساعتی قبل با تلفن همراه مرد ناشناس تماس گرفتم تا برای تحویل خانه با او هماهنگ کنم، اما تلفن همراهش خاموش بود و به همین خاطر به در خانه رفتم، اما هر چقدر در زدم کسی در را باز نکرد، نگران شدم و با کلید یدکی که داشتم در آپارتمان را باز کردم و وارد خانه شدم. ابتدا فکر کردم اشتباهی وارد خانه‌ام شده‌ام، چون داخل خانه هیچ وسیله‌ای نبود، اما بعد متوجه شدم همان دو مرد و زن جوان وسایل خانه‌ام سرقت کرده‌اند.»
سرقت‌های سریالی
با طرح این شکایت پرونده برای رسیدگی و شناسایی سارقان به دستور قاضی اکبری، بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه ۳۴ در اختیار تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.
نخستین بررسی‌های مأموران نشان داد مدارک شناسایی که دو مرد و یک زن به صاحبخانه تحویل داده‌اند، جعلی و سرقتی است. از سوی دیگر همزمان با ادامه تحقیقات درباره این حادثه تعدادی شهروند به اداره پلیس مراجعه کردند و از افرادی که خانه‌هایشان را به صورت ساعتی به آن‌ها اجاره داده‌بودند، به اتهام سرقت لوازم خانه‌شان شکایت کردند.
بررسی‌ها نشان می‌داد سه سارق حرفه‌ای در تمامی سرقت‌ها مدارک جعلی به صاحبخانه تحویل داده‌اند و چند ساعت قبل از تحویل خانه تمامی وسایل آنجا را سرقت کرده و از خود هم هیچ ردی به جا نگذاشته‌اند.
آخرین سرقت
در حالی که هر روز به تعداد شاکیان افزوده می‌شد، مأموران پلیس هنگام گشت‌زنی در خیابان شهرآرا به مردی که در حال پرسه‌زدن بود، مشکوک شدند و وی را به سرعت دستگیر کردند.
متهم وقتی دستگیر شد، با تناقض‌گویی قصد فریب مأموران را داشت، اما وقتی به اداره پلیس منتقل شد، مشخص شد وی یکی از همان سارقان سریالی وسایل خانه‌های اجاره‌ای است که همراه زن و مرد دیگری دست به سرقت می‌زند.
متهم در بازجویی‌ها گفت‌: «مدتی قبل به خاطر مشکلات مالی که داشتم، همراه یکی از دوستانم و نامزدش نقشه سرقت از خانه‌های اجاره‌ای را طراحی و از چند ماه قبل هم اجرا کردیم. ما معمولاً با افرادی که خانه‌هایشان را در سایت دیوار به صورت ساعتی اجاره می‌دادند تماس می‌گرفتیم و به دروغ می‌گفتیم از شهرستان برای درمان به تهران آمده‌ایم و می‌خواهیم خانه را برای استراحت چند ساعت اجاره کنیم. وقتی خانه را اجاره می‌کردیم، مدارک جعلی یا سرقتی به صاحب خانه می‌دادیم و معمولاً هم همان نیمه‌شب وسایل خانه را سرقت می‌کردیم. شب دستگیری هم همدستانم در حال سرقت بودند و من داخل خیابان کشیک می‌دادم که مأموران به من مشکوک شدند و دستگیرم کردند و همدستانم و‌قتی متوجه شدند، فرار کردند.»
متهم پس از اعتراف به دستور قاضی پرونده برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت. مأموران در تلاشند همدستان سارق را دستگیر کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار