کد خبر: 1099834
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶
جنبش جهاد اسلامی بامداد امروز خبر شهادت «خالد منصور»، فرمانده منطقه جنوبی گردان‌های قدس، در حمله رژیم صهیونیستی شهر رفح در جنوب نوار غزه را تأیید کرد.
شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی بامداد امروز خبر شهادت «خالد منصور»، فرمانده منطقه جنوبی گردان‌های قدس، در حمله رژیم صهیونیستی شهر رفح در جنوب نوار غزه را تأیید کرد.

این دومین ترور فرماندهان ارشد جنبش جهاد اسلامی در نوار غزه بعد از ترور «تیسیر الجعبری» فرمانده منطقه شمالی گردان‌های قدس در روز جمعه است.

یائیر لاپید، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد: ترور خالد منصور دستاوردی مهم و نتیجه اقدامی برنامه ریزی شده است. عملیات در غزه بر حسب ضرورت ادامه خواهد داشت.

وزارت داخله نوار غزه نیز اعلام کرد که در ساختمانی که برای ترور خالد منصور هدف قرار گرفته، اجساد ۷ تن از جمله یک کودک و دو زن از زیر آوار بیرون آمده است.

خالد منصور از بنیانگذاران تشکیلات نظامی گردان‌های قدس در نوار غزه بود و در بسیاری از عملیات‌های جهاد اسلامی فلسطین علیه رژیم صهیونیستی نقش داشت.

وی در سال ۱۹۸۸ به جنبش جهاد اسلامی پیوست و او را برنامه ریز اصلی عملیات استشهادی در انتفاضه اقصی در سال‌های ۲۰۰۰-۲۰۰۵ می‌دانند.

او بارها از عملیات ترور جان سالم به در برده که یکی از خطرناک‌ترین آنها در سال ۲۰۱۴ بوده است.

وی مسئول توسعه زیرساخت‌های گردان‌های قدس و تأمین مواد اولیه و تجهیزات برای ساخت راکت‌های محلی بوده است.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار