کد خبر: 1099754
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: آمریکایی‌ها به دنبال آن هستند هرچه زودتر تکلیف برجام مشخص شود، ولی نمی‌خواهند از خواسته‌های بی منطقشان کوتاه بیایند از این رو عقل حکم می‌کند که ایران منافع خود را محکم حفظ کند.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: فداحسین مالکی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به دور جدید مذاکرات، اظهار داشت: کاملاً روشن است که آمریکایی‌ها به چه چیزی عادت دارند و استراتژی آن‌ها در مذاکرات به خوبی مشخص است. از این رو ایران نباید تمام معادلات خود را بر اساس اهداف آمریکایی‌ها تنظیم کند.

وی افزود: رویکرد دولت جدید تغییر تاکتیک در مذاکرات است و باید هم به این شکل باشد. یعنی زمانی که مرغ آمریکایی‌ها یک پا دارد ایران باید ثابت کند که آمریکا دروغگو است. مثلا در دیداری که بنده با یکی از هیئت‌های کشور‌های منطقه داشتم آن‌ها مطرح می‌کردند که آمریکا بیان می‌کند که اکنون توپ در زمین ایران قرار دارد که بنده در آن جلسه ثابت کردم که نه تنها توپ در زمین ایران نیست بلکه توپ در زمین آمریکا است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: هدف آمریکا این است که ایران را در مقابل خواسته‌های خود مطیع کند، اما ایران با قدرت ایستاده است تا حق خود را از طرف مقابل دریافت کند؛ زیرا آن کسی که امروز بر زیر میز مذاکرات زده است آمریکاست نه ایران، چون ایران به تمام تعهدات خود در توافق هسته‌ای عمل کرده است.

مالکی تصریح کرد: آمریکا برجام را از اولویت اصلی خود خارج کرده است و اکنون اولویت اصلی ایالات متحده جنگ اوکراین است؛ زیرا در اوکراین غرب دچار چالشی از سمت روسیه شده است و دائماً در حال شکست خوردن است.

وی بیان داشت: در این مذاکرات آمریکایی‌ها به دنبال آن هستند که هرچه زودتر تکلیف برجام مشخص شود، زیرا با توجه به اتفاقات اوکراین نیاز مبرم به انرژی دارند، ولی نمی‌خواهند از خواسته‌های بی منطقشان کوتاه بیایند از این رو با توجه به شرایط موجود عقل حکم می‌کند که ایران منافع خود را محکم حفظ کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برجام در دولت جدید یکی از اولویت‌ها است، اما همانند دولت قبل تمام کشور درگیر آن نیست. یعنی اکنون برجام تنها اولویت اصلی کشور نیست.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار