کد خبر: 1099593
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۵
فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی استان آذربایجان شرقی از قلع و قمع ۳۵۰ فقره از تغییر کاربری‌های غیرمجاز و آزادسازی ۶۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان از ابتدای سال‌ خبر داد.

سرهنگ شهریار کاظم پور پس از اجرای حکم قلع و قمع بیش از ۷۰ قطعه حصارکشی و ویلاهای در حال ساخت در منطقه سعید آباد شهرستان بستان آباد در حوالی مجتمع خدماتی و رفاهی شهید کاظم نژاد و ۱۰۰ قطعه در قوم تپه شهرستان شبستر که منجر به آزادسازی ۱۷ هکتار اراضی کشاورزی شد در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی و ملی برای ساخت و ساز بدون اخذ مجوزهای قانونی ممنوع است، ادامه داد: برای واحدهای صنعتی و تولیدی نیز تغییر کاربری با در نظر گرفتن درجه زمین و نوع خاک منطقه و سایر شرایط ضروری در اختیار بخش صنعت قرار می‌گیرد.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی استان تاکید کرد: مشارکت و نظارت عمومی مردم استان، بهترین و موثرترین راه برای حفاظت از سرمایه های ملی و جلوگیری از به مخاطره انداختن امنیت غذایی جامعه است.

وی از مردم استان خواست در شناسایی تغییرکاربری غیرمجاز اراضی زراعی در سطح استان، سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی را یاری کنند.

کاظم پور افزود: سامانه تلفنی ۱۳۱ با هدف ارتباط مردمی برای اطلاع رسانی جهت پیشگیری و برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی راه اندازی شده و آماده دریافت هرگونه اخبار و اطلاعات مردمی در این خصوص است و همچنین ثبت گزارش تغییر کاربری غیرمجاز توسط شهروندان از طریق سامانه www.cms.laoi.ir  امکان پذیر است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر