کد خبر: 1099566
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۱
یک سال از درگذشت تلخ ارشا اقدسی گذشت
هنوز علت دقیق مرگ هنرمند محبوب بدلکاری سینمای ایران به خانواده وی اعلام نشده است.
محمدصادق عابدینی

امروز اولین سالگرد درگذشت ارشا اقدسی هنرمند بلدکار سینما و چهره محبوب تلویزیونی است. اقدسی که برای حضور در یک پروژه سینمایی به بیرون سفر کردهبود به دلیل آنچه اشتباهات فنی و محاسباتی عنوان شده است، جان خود را از دست داد. در اولین سالگرد درگذشت این هنرمند، مادر وی از مشخص نشدن علت دقیق مرگ او، گفته است. خانم فرزانه موجودی، می گوید: «یک سال گذشته و ما در این مدت هیچ خواسته و توقعی برای انجام کاری به نام ارشا نداشتیم و نداریم، هرچند دوستانش کارهایی انجام داده‌اند، ولی برای من شخصا فقط دو مسئله مهم است. اول اینکه من هنوز، هنوز و هنوز منتظرم بدانم به چه علتی ارشا از میان ما رفته؟ آیا کسی کوتاهی کرده؟ اگر کوتاهی در میان باشد باید حتما پاسخگو باشند و حتما می‌خواهم که این موضوع برایم روشن شود بلکه دل من هم کمی آرام شود. دوم اینکه گروهی که سر صحنه‌ی فیلمبرداری در لبنان بودند، براساس فیلم‌هایی که ضبط شده گفتند که ارشا رکورد بی‌نظیری در آنجا زده و آن‌ها قول ثبت این رکورد را در گینس داده‌اند. همچنین قول ساخت یک فیلمی از بیوگرافی و کارهای ارشا دادند که برای انجام هر دو این کارها در انتظارم.»

مرداد ماه سال 1400، ارشا اقدسی، در سر صحنه یک فیلم سینمایی دچار سانحه شد. حادثه زمانی رخ داد که برخلاف محاسبات انجام شده، خودرو اقدسی چپ شد و این هنرمند جوان را دچار آسیب جدی شد. با انتقال وی به بیمارستانی در بیروت اعلام شد که وی به کما رفته است و تلاش های پزشکی برای نجات جان این هنرمند آغاز شد، اما متاسفانه در حالی که قرار بود گروه پزشکی از ایران برای مداوای وی به لبنان برود، این بدلکار سینما در روز 13 مرداد 1400 چشم از جهان فروبست.

اقدسی ۱۴ اردیبهشت سال ۱۳۶۱ در تهران به دنیا آمد. او از کودکی به ورزش علاقه داشت و آن را دنبال می‌کرد. ارشا رشته ورزشی آی کی دو (هنر رزمی ژاپنی) را فراگرفت و توانست مربی‌گری این رشته را هم کسب کند. در سال ۸۴ در رشته تربیت‌بدنی، بورسیه تحصیلی ایتالیا را گرفت ولی با دیدن آگهی دوره‌های بدلکاری با مرحوم پیمان ابدی آشنا شد، از دانشگاه انصراف داد و کار بدلکاری را شروع کرد. اقدسی با ادامه دادن بدلکاری توانست سرمربی کلاس‌های بدلکاری پیمان ابدی شود و سپس گروه بدلکاران 13 را پایه گذاری کند. مرحوم اقدسی علاوه بر بدلکاری در سینما و تلویزیون در قامت مجری و کارشناس ورزشی نیز فعالیت داشت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار