کد خبر: 1099534
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به سفر نانسی پلوسی به تایوان
سفر نانسی پلوسی به تایوان با واکنش‌های بسیاری در سراسر جهان همراه بود. وزارت امور خارجه چین نیز بلافاصله پس از ورود هواپیمای حامل نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان امریکا و پنج نفر دیگر از اعضای کنگره به تایوان، بیانیه‌ای منتشر کرد

سفر نانسی پلوسی به تایوان با واکنش‌های بسیاری در سراسر جهان همراه بود. وزارت امور خارجه چین نیز بلافاصله پس از ورود هواپیمای حامل نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان امریکا و پنج نفر دیگر از اعضای کنگره به تایوان، بیانیه‌ای منتشر کرد. این وزارتخانه اعلام کرد سفر پلوسی که به رغم مخالفت و اعتراض چین صورت گرفته، نقض جدی اصل «چین واحد» و تعهدات سه بیانیه مشترک که اساس روابط دیپلماتیک امریکا و چین را تشکیل می‌دهد است. کاربران فارسی زبان توئیتر نیز بدین خبر واکنش نشان دادند و آن را نشانه‌ای از جنگ‌افروزی و فتنه‌گری امریکا خواندند. در ادامه مروری داشته‌ایم به برخی واکنش‌های کاربران.


سیدنظام‌الدین موسوی:
‏این نیز طُرفه حکایتی است که امریکا در غرب جهان، روسیه را به دلیل تجزیه بخشی از خاک اوکراین (دونباس) در معرض شدیدترین تهدید‌ها و تحریم‌ها قرار داده، اما در شرق جهان، با تمام توان از تجزیه بخشی از خاک چین (تایوان) حمایت می‌کند. یک بام و دو هوا رسماً سکه رایج سیاست ورزی کاخ سفید است.
عبدالرحیم انصاری:
کالیفرنیا در آتش می‌سوزد و ایالات متحده که مدعی است قدرت اول دنیاست از مهار حریق عاجز است؛ رئیس‌جمهور با سگش تفریح می‌کند و پلوسی در اندیشه سفری تحریک آمیز به تایوان است! در اوکراین شکست خورده‌اند، در غرب آسیا دستشان خالی است؛ حکومت گویی در امریکا رها و به قضا و قدر سپرده شده است!
محمدعلی ابطحی:
‏وظیفه رهبران دنیا لجبازی با یکدیگر نیست. رفع تشنج در جهان کار آن‌ها باید باشد. به این دلیل سفر نانسی پلوسی به تایوان کار درستی نبود.
امید دانا:
امریکا می‌گوید استقلال تایوان را به رسمیت نمی‌شناسد ولی سؤال مهم اینجاست. نانسی پلوسی رئیس نمایندگان ایالات متحده چگونه به جایی که کشورش به رسمیت نمی‌شناسه سفر کرده؟ امریکا مانند جنگ اوکراین مسئول هرگونه درگیری نظامی در تایوان خواهد بود.
نادر غیور:
یکی از ساختمان‌های فرودگاه سانشان در تایوان به‌خاطر ورود پلوسی به این کشور نوشته: [عشق، امید، آرامش]خبر ندارند امریکا هر کجا پا گذاشت باید نوشت: [جنگ، ناامیدی، ویرانی و آوارگی]علی قلی‌زاده:
کاخ سفید همزمان هم از سفر پلوسی به تایوان حمایت می‌کند، هم آن را مستقل از سیاست دولت امریکا (سیاست چین واحد) معرفی می‌کند و هم هشدار می‌دهد که چین واکنشی نشان ندهد! امریکا با سیاست «ابهام عمدی» در مورد تایوان به دنبال افزایش تنش کنترل شده با چین با هدف دور کردن متحدانش از
پکن است.
ک. جعفری:
امریکا اشتباهی از این بدتر نمی‌توانست کند؛ کاخ سفید فکر می‌کرد با سفر نانسی پلوسی به تایوان دولت چین را تحت فشار قرار می‌دهد، اما نتایج برعکس است؛ غربگرا‌های پکن مانند دوستان روس خود حالا منزوی‌تر هستند و مردم چین امریکا را خائن به کشورشان می‌دانند. خبری بهتر از این می‌توان شنید؟
مهدی عرب صادق:
نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان امریکا دوستی پایدار امریکا با تایوان را افتخار می‌داند! چتر جنگ افروزی امریکا بعد از افغانستان، عراق، سوریه، یمن و اوکراین امروز به تایوان نزدیک شده!
اسد کاوه:
منابع خبری در شرق آسیا، از سفر پلوسی به تایوان خبر می‌دهند. غیر از آنکه شش دانگ تبحر در ایجاد بحران، تنش‌افزایی و تحریم به نام امریکا زده شده، همسر ایشان در تجارت مدار‌های مجتمع هستند، یعنی یکی از مهم‌ترین حوزه‌های رقابت کوتاه، میان و بلندمدت بین چین و امریکا. ۲۶درصد از مجموع کل مدار‌های مجتمع تولیدی در جهان و ۹۰ درصد از چیپ‌های پیشرفته در تایوان تولید می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار