کد خبر: 1099295
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵
مدیرکل حفاظت محیط ‌زیست زیست لرستان خبر داد؛
سالاروند، از آغاز عملیات اجرایی احداث چهار پاسگاه محیط‌ بانی خبر داد و گفت: این پاسگاه ها در شهرستان های خرم آباد، پلدختر و الیگودرز در حال احداث است.

به گزارش جوان از لرستان، «علی سالاروند»، امروز(11مرداد)، در جمع خبرنگاران به وجود 17 پاسگاه محیط بانی در استان اشاره کرد و اظهارداشت: چهار باب پاسگاه محیط‌ بانی در مناطق حفاظت شده اشترانکوه، سفید کوه خرم آباد، شادابکوه پلدختر و قالیکوه الیگودرز آغاز شده است.

مدیرکل حفاظت محیط ‌زیست زیست لرستان افزود: به منظور افزایش سطح حفاظتی مناطق تحت مدیریت این پاسگاه های محیط بانی احداث خواهند شد و تلاش می شود این پاسگاه ها امسال به بهره برداری برسند.

وی خاطرنشان کرد: در شادابکوه و قالیکوه الیگودرز با وجود افزایش سطح حفاظتی این مناطق به منطقه حفاظت شده و غنای بالای گونه‌های گیاهای و جانوری آن‌ها، تاکنون فاقد پاسگاه دائم بوده اند که در راستای جلوگیری از تخلفات محیط زیستی و شکار و صید، ساخت این ۲ پاسگاه جدید و ۲پاسگاه در مناطق اشترانکوه و تشکن سفیدکوه خرم آباد آغاز شده است.

سالاروند بیان کرد: استان لرستان دارای هفت منطقه تحت مدیریت اعم از حفاظت شده، اثر طبیعی ملی و پناهگاه حیات وحش با وسعتی بیش از ۳۲۲ هزار هکتار است.

وی به ثبت ۳۹۵ گونه جانوری و یک هزار و ۷۵۰ گونه گیاهی در استان اشاره کرد و گفت: گونه جانوری شامل وزغ لرستانی، سمندر لرستانی و سه گونه ماهی کور غار به عنوان گونه‌های جانوری اندمیک استان ثبت جهانی شده است.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار